خطیب جمعه شیراز: نسبت به مظلومان حساس هستیم ، فرقی بین اوکراین و یمن نمی‌گذاریم

تسنیم نوشت: امام جمعه شیراز با بیان اهمیت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: باید ورزشکاری را در این راستا قرار داد که سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج پیدا کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر نظم و انتظام اظهارداشت: شخصیت انسان کامل شخصیتی است که نظم اجتماعی را می‌پذیرد، نیروی انتظامی برای کسانی هستند که نظم اجتماعی را نپذیرند در حالی که برای انسان کمال‌یافته و فرهیخته نیروی انتظامی لازم نیست.

وی با اشاره به گام دیگر رسیدن به معنویت بر ورزش و ورزش کردن تاکید کرد و گفت: فعالیت ورزشی تحت عنوان ورزش همگانی برای سلامت جسم ما نیاز است و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ورزش سبب ایجاد نشاط می‌شود، افزود: این احساس نشاط انگیزه برای کار و فعالیت می‌شود و مقام معظم رهبری الگوی خوبی هستند که هر روز از گذشته تاکنون ورزش کردند و می‌کنند که ما باید از این روش رهبری پیروی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر تقسیم ساعات روز برای اهداف ضروری زندگی بیان کرد: لذا حلال مانند ورزش و تفریح  باید مورد توجه قرار گیرد و به این امور اهمیت داده شود تا بقیه امور زندگی مرتب و منظم شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید ورزشکاری را در این راستا قرار داد که سبک زندگی ایرانی اسلامی ترویج پیدا کند، از ساره جوانمردی و محمدرضا گرایی قهرمانان المپیکی استان فارس به دلیل رفتار برای ترویج سبک زندگی اسلامی قدردانی کرد.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های دوم نماز با بیان ویژگی‌های ماه شعبان عنوان کرد: این ماه، میلاد پاره‌های تن پیامبر(ص) است که از ابتدای ماه و تولد امام حسین(ع) شروع و به میلاد حضرت مهدی(عج) ختم می‌شود و باید جشن ویژه و شایسته آن حضرت برگزار شود.

خطیب جمعه شیراز: نسبت به مظلومان حساس هستیم ، فرقی بین اوکراین و یمن نمی‌گذاریم

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه ایام نیمه شعبان مصادف با ورود مسافران است، گفت: جلوه‌گری این ایام در شهر باید مشخص باشد و متولیان فرهنگی استان و شیراز باید این امر را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه به جنبه‌های عبرت‌آموز این جنگ اشاره و عنوان کرد: هیچ دشمنی به شما رحم نخواهد کرد و دیگران نیز کمک نمی‌دهند بلکه باید هر کس خودش قوی شود این درسی بود که از این جنگ می‌توان گرفت.

وی با بیان اینکه باید دشمن از شما بترسد؛ ایران باید قدرتمند باشد و نیروهای مسلح باید قدردانی شوند، گفت: در روز پاسدار خدمات پاسدارانی که در دفاع مقدس جان خود را گذاشتند باید قدردانی شوند و تقویت قوای نظامی و موشکی موردی است که باید توجه کرد هرچند برخی از سیاسیون ناآگاه اعلام می‌کردند که بعد موشکی قابل مذاکره است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دوگانه غرب درس دیگری در جنگ اوکراین است، افزود: این جنگ نشان داد که اروپا درباره کشور یمن و دیگر کشورهای اسلامی که درگیر جنگ هستند بی‌تفاوت بود اما اکنون برای اوکراین رفتار دوگانه دارد؛مقام معظم رهبری گفتند با جنگ مخالفیم و سیاست دوگانه نداریم و مخالفت با جنگ در هر جای جهان موضع مستقیم جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ما نسبت به مظلومان حساس هستیم و فرقی بین اوکراین و یمن نمی‌گذاریم، گفت: رفتارهای ظالمانه آمریکا سبب این جنگ شده همانطور که جنگ یمن و سوریه و افغانستان را آمریکا راه انداخت. ظلمی که آمریکا می‌کند در نهایت بساط حکومت استکباری آمریکا را به باد می‌دهد. 

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه ۱۴ اسفند هفته نیکوکاری آغاز می‌شود، گفت: به یاد نیازمندان باشید، کمیته امداد هم میدان‌دار است امیدواریم این مسئله فراموش نشود.

وی با اشاره به روز مساجد خواستار توجه بیشتر به مساجد به عنوان خانه خدا شد و از مسئولان درخواست کرد که رفتار مدیریتی این امر را اصلاح کنند و همه امور مسجد منتظم شود.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =