فرآیند احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در قزوین تسهیل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با تشکیل کارگروه انرژی‌های نو در استان و بسترسازی انجام شده فرآیند واگذاری زمین؛ صدور مجوز و استعلام دستگاهها برای احداث نیروگاههای تجدیدپذیر تسهیل و تسریع می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ خواجه وند، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در نشستی که با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، و رمضانی معاون فنی و توکلی مسئول مشارکت های غیر دولتی در محل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت بهره گیری از نیروگاههای تجدید پذیر در استان اظهارکرد: با رویکرد دولت جدید در تحقق اقتصاد مقاومتی، برای استفاده از همه ظرفیت های کشور در تامین نیازها و تسهیل در فرایندهای سرمایه گذاری امیدواریم بتوانیم زمینه حضور متقاضیان بیشتری را برای راه اندازی نیروگاهها در استان فراهم کنیم.

خواجه وند تصریح کرد: رویکرد مسئولان استان قزوین به ویژه استاندار و معاونان ایشان همکاری و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران است و در این راستا جلسات متعددی با حضور معاون عمرانی و نمایندگان دستگاههای اجرایی برگزار شد تا هماهنگی لازم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود: همچنین مکاتباتی با دستگاه های ذیربط از جمله محیط زیست، امور اراضی، آب منطقه ای، منابع طبیعی، شرکت برق منطقه ای زنجان صورت گرفته تا بتوانیم فرآیند صدور مجوزها و پاسخ به استعلام را کوتاهتر کرده و روند کار را تسریع کنیم.

خواجه وند گفت: مقرر شده بسته آماده ای در اختیار سرمایه گذاران احداث نیروگاههای تجدیدپذیر قرار گیرد تا افراد متقاضی بتوانند به سرعت وارد فاز اجرایی شده و زمان زیادی را در پیچ و خم های اداری از دست ندهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین یادآورشد: برای تسریع در روند احداث نیروگاههای تجدید پذیر اخیرا «کارگروه انرژی های نو» را زیر نظر معاون عمرانی استانداری در قزوین تشکیل داده ایم تا کارها با سرعت پیگیری شود و بتوانیم از حمایت مسئولان استان در جذب سرمایه گذار برخوردار شویم.

خواجه وند بیان کرد: این کارگروه وظیفه دارد قبل از حضور سرمایه گذار بستر لازم را ایجاد کرده و شرایط را برای دریافت مجوز و واگذاری زمین برای ساخت نیروگاه؛ خرید تضمینی انرژی، اتصال نیروگاه به شبکه و سایر موارد تسهیل کرده و مشوق های لازم را به سرمایه گذار ارائه کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای راه اندازی نیروگاههای تجدیدپذیراظهارکرد: تاکنون 50موافقت نامه در زمینه نیروگاههای تجدید پذیر بادی و خورشیدی به ظرفیت 809 مگاوات صادر شده که منجر به صدور 34 پروانه احداث به ظرفیت 481 مگاوات و 14 قرارداد با ظرفیت 273 مگاوات نیز مبادله شده است.

 در استان قزوین در بخش انرژی خورشیدی 2500 کیلو وات ظرفیت منصوبه و در بخش انرژی بادی هم تاکنون 168مگاوات نیروگاه بادی در کهک و سیاهپوش ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت نیروگاههای تجدید پذیر دراستان قزوین با مشارکت سازمان  ساتبا گفت: با امضای این تفاهم نامه ساخت 2800 مگاوات نیروگاههای تجدید پذیر شامل 1550 مگاوات نیروگاه  خورشیدی، 1250 مگاوات نیروگاه بادی و 15 مگاوات نیروگاه خورشیدی خانگی مقیاس کوچک 5 کیلووات با مشارکت بخش خصوصی  در استان قزوین آغاز خواهد شد.

خواجه وند بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاههای تجدید پذیر، ضمن تامین انرژی پایدار بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و تولید و پیشگیری از خاموشی ها در پیک مصرف، با کاهش مصرف سوخت های فسیلی گام مهمی در صیانت از محیط زیست نیز برداشته خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =