سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان سمنان صاحب رتبه برتر شد

اختتامیه پنجمین جشنواره تولیدات رسانه ای ابوذر استان سمنان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سردار دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان گفت: جشنواره ابوذر یکی از مصادیق بیان دستاورد های انقلاب است.

وی افزود: اهمیت جشنواره ابوذر بسیار زیاد است و راهی برآب مقابله با مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان علیه کشور ما است .

وی تصریح کرد: امروز جنگ دشمنان با ما جنگ رسانه ای و جنگ روایت ها است و باید برای خنثی کردن توطئه دشمنان تلاش شود.

استاندار سمنان گفت : سپاه یکی از دستاورد های انقلاب است که مولد انقلاب است و امنیت امروز به برکت سپاه و خون شهیدان است .

وی افزود : امروز ترس دشمنان از کشور ما از روحیه شهادت طلبی و ایثارگری مردمان ما است.

وی تصریح کرد : جشنواره رسانه ای ابوذر با هدف توسعه و ترویج گفتمان انقلاب و امید آفرینی است و امروز جامعه ما نیازمند امید است .

گفتنی است 39 اثر برتر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان سمنان در 12 موضوع و 12 بخش و گرایش تخصصی دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در آئین پایانی معرفی و از صاحبان آن با اهداء جوایزی قدردانی شد.

هیات داوران جشنواره در بخش گزارش؛ " جواد رمضانیان "، " شهربانو خسروی" ، " آرزو کاشی " و " محمد رضا خزر" را بعنوان برترین ها معرفی کردند.

طبق جدول ارائه شده تیم داوری در بخش مصاحبه این جشنواره آثار " آتنا نایینی نژاد " ، " محدثه عباسی " و " میثم اسماعیلی " حائز رتبه های برتر شد.

از دیدگاه هیات داوران ؛ " محمد علی ملکیان " ، " مرتضی دهرویه " و " علی عامری " برگزیدگان بخش یادداشت این جشنواره شناخته شدند.

در بخش تیتر گروه داوری آثار " مریم وفادار " ، " الناز ملکی " و " سید عابد میر معصومی " را بعنوان برگزیده انتخاب کرد.

داوران بخش نماهنگ  اثر " زهرا یاد آفرین " ، " مصطفی نوری " و " محمد حسین خروطی " را در فهرست منتخبین قرار دادند.

جایزه برتر داوری بخش پادکست هم  به " فاطمه اصغری علایی " ، " علیرضا کریمی " و " فاطمه نورانیان "  تعلق گرفت.

" مهران مجید پناه " بر اساس بررسی آثار بخش مستند رادیویی رتبه برتر این جشنواره را کسب کرد.

هیات داوران سکوی برتر بخش موشن گرافیک را به آثار " امیر اسماعیلی " ، " محمد علی یوسفیان " ، " محمد پهلوان " اختصاص دادند و " فرحناز جباری " شایسته تقدیر انتخاب شد.

رتبه برتر بخش مستند کوتاه جشنواره به آثار " مهدی نجفی " و " علی عرب " رسید و اثر " نرگس غلامی پور " و " سیده یکتا حسینی " شایسته تقدیر گروه داوران اعلام شد.

تیم داوری بخش عکس  اثر " علی ابک " ، " یعقوب پازوکی " ، " سید عابد میر معصومی " و " مسعود محقق " را برگزیدند و " آیسا پژوهان " در این بخش عنوان شایسته تقدیر را بدست آورد.

آثار " مریم نعمتی " ، " زینب  حیدری " و " سمیه قاسمی " بعنوان برگزیدگان داوران بخش گزارش خبری معرفی شد.

مستند تلویزیونی " مسعود محقق " نیز طبق بررسی گروه داوری جایزه این بخش را دریافت کرد.

داوران همچنین در بخش مردمی اثر " هاشم مشیری " و " قاسم قاسمی " را شایسته تقدیر دانستند.

در پنجمین دوره از جشنواره ابوذر استان سمنان " سید رضا عظیمی " ، " صدیقه قدم " ، " زین العابدین داوودی " ، " فرید خانلرزاده " ، " محمد رضا عبدوس " ، " علیرضا حافظی " ، " حسین قدرت آبادی " ، " حمید رضا کاشی " ، " جعفر ضمیری " ، " مرتضی علیزاده " ، " میثم قدس پور " و " خسرو به آئین " بعنوان تیم داوری بخش های مختلف با دبیرخانه جشنواره همکاری کردند.

قبل از اهدای جوایز به نفرات برتر از سوی نورانیان دبیر جشنواره ابوذر بیاتیه              به شرح زیر قرائت شد

بیانیه هیات داوران پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان سمنان

همسنگران،همراهان،حامیان و متولیان خانواده شریف رسانه در استان

سلام علیکم

در مطلع کلام شایسته است با وام گرفتن از بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نوزدهم بهمن امسال که به تشریح و تبیین نقش تاریخ ساز رسانه ها در مقطع کنونی پرداختند، نکاتی بیان شود؛ ایشان معتقدند؛ دنیای استکبار نو آوری تحت عنوان دیکتاتوری رسانه ای را به مجموعه دشمنی های خود افزوده است تا در بستر آن رسانه های معاند، واقعیت ها را تحریف کنند و در این میدان مهم، همه متولیان رسانه را موظف کردند تا با پذیرفتن مسئولیت جهاد تبیین و تبلیغ، عهده دار روایت های درست از رویدادهای مختلف باشند تا اثر گذاری و تحول بخشی در این عرصه، بیش از گذشته محقق شده و برای افکار عمومی نمود پیدا کند.

بر اساس این ابلاغ همگانی و تیزبینانه رهبری، افتخار داریم که اعلام کنیم، بررسی آثار پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان سمنان نشان داد که در جبهه جدید رسانه ای، سرآمدان مطبوعات و خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری و فضای مجازی، بحق جلودار دفاع هستند.

854 آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در 12 موضوع ؛ کرونا و رسانه،روحیه جهادی،گفتمان سازی و مطالبه گری،مبارزه با آسیب های اجتماعی،سبک زندگی ایرانی _ اسلامی، مدیریت بر فضای مجازی، جهش تولید، جهاد و بصیرت و موضوع آزاد در 12ساختار ؛ گزارش،مصاحبه،تیتر،مقاله، یادداشت، عکس خبری،کاریکاتور،پادکست، مستند رادیویی، گزارش خبری تلویزیونی و تولیدات موبایلی مردمی با تلاش 12 نفر از داوران استانی و در قالب تیم های تخصصی جداگانه، بررسی و آمار کلی بیانگر افزایش 60 درصدی تعداد آثار نسبت به جشنواره چهارم است که از اهتمام و مشارکت دوستان قدردانی می کنیم.

اما در تحلیل محتوایی آثار بر اساس جمع بندی نظرات دریافت شده از تک تک داوران چند موضوع حائز اهمیت است ؛ نخست اینکه این جشنواره استانی مسیر صحیح آغاز تا بلوغ را در 5 سال پیاپی طی کرده است و حرکت رو به حرفه ای تولیدات، برای ارتقاء سطح، یک ضرورت است تا در جشنواره های آینده شاهد شرکت کنندگان ثابت، درجا زدن در جدول برگزیده ها و اسامی و عناوین تکراری نباشیم.

دوم اینکه آموزش های هدفمند روزآمد برای ورود بر دوره جدید محتوانگاری خبری و خروج از روش های سنتی کم مخاطب باید در دستور کار صاحبان رسانه و گروههای صنفی متولی قرار گیرد تا تفاوت در بارم بندی نمرات جدول ارزشیابی از حد متوسط به حدود مطلوب و عالی برسد.

سوم اینکه پیشکسوتان و صاحبان امتیاز و عناوین جشنواره های رسانه ای استان در همه زمینه ها پس از سکوی قدردانی، وظیفه مربیگری تازه به میدان آمده ها را برای تقویت تولیدات بر عهده بگیرند تا نقش آنان بعنوان پیشران های رسانه ای متجلی شود.

و نکته آخر اینکه نبود توازن کمی و کیفی در رشته های مختلف رسانه ای بیانگر این واقعیت است که گرایش تک بعدی در تولید محتوا یک نقطه ضعف در فعالیت رسانه ها ارزیابی می شود، چرا که در عرصه امروزی پرداختن به موضوعات خبری در قالب های مختلف به جذابیت و دیده شدن بهتر و بیشتر آن کمک می کند.

هیات داوران جشنواره با تاکید بر حفظ تمامی موازین تعریف شده رقابت های رسانه ای بالاتر از سطح استانی و نزدیک به مسابقات ملی بر این باور است حمایت مسئولان استان از جشنواره ابوذر یک سرمایه گذاری فرهنگی بلند مدت برای آینده سازان رسانه ای استان محسوب می شود و تمنا دارد با پذیرفتن دیدگاه تخصصی به ارکان و اجرا، به این جشنواره به چشم یک دورهمی سالانه خبرنگاران نگاه نکنند، چرا که رویش های بالنده این فهرست که تا دقایقی دیگر از آنان تجلیل می شود، در مسیر سخت اطلاع رسانی و آگاه سازی نیاز به انگیزه مضاعف دارند.

در پایان از درگاه ایزد منان سپاسگزاریم که در سایه توجهات ائمه معصومین و حضرت ولی عصر توانستیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شجره طیبه بسیج، قدمی هر چند کوچک در شناسایی و معرفی چهره های بارز و شاخص رسانه نگاران باصفا و صدیق و متخصص و متعهد برداریم.

توفیق الهی، صحت و سلامت، سرنوشت زندگی شما باد / هیات داوران پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان سمنان

 قابل ذکر است که مرتضی دهرویه سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این جشنواره در بخش یادداشت صاحب رتبه برتر شد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =