نماینده مجلس:قوانین مجلس و هیئت دولت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد متناقض است

ایسکانیوز نوشت:عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: هر روز عده‌ای مقابل مجلس نسبت به حقوق خود معترضند و این به دلیل قوانین متناقضی است که در مجلس و هیئت دولت تصویب شده و تعدادی از افراد را خدمات محروم کرده است.

جبار کوچکی نژاد ، با اشاره به اینکه در موضوع پرداخت حقوق و دستمزد دچار یک بحران هستیم، اظهار کرد: اینکه هر روز عده‌ای مقابل مجلس تحصن می‌کنند و نسبت به حقوق‌های خود حرف دارند، به دلیل قوانین متناقضی است که در مجلس و هیئت دولت تصویب شده و تعدادی از افراد را از یک سری خدمات محروم کرده است و اینها مجبورند برای اعاده حقوق خود تحصن کنند.

وی افزود: در موضوع مزایای مربوط به ایثارگران یک سازمان تابع قوانین است و سازمان دیگر تبعیت نمی‌کند، همین تناقض‌ها باعث اعتراضات مردمی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه رئیس جمهور روزهای اول ورود به دولت قول داد که برای ساماندهی نظام حقوق و دستمزد لایحه به مجلس بیاورد، گفت: آقای رئیسی به مجلس قول دادند که دولت تبعیض‌ها را از بین خواهند برد و حتی نیروهای شرکتی را به شکلی ساماندهی می‌کند و اکنون مجلس منتظر لایحه دولت برای ساماندهی نظام پرداخت حقوق و دستمزد است.

قوانین مجلس و هیئت دولت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد متناقض است

بیشتر بخوانید:

کوچکی نژاد با بیان اینکه در تبصره ۱۲ لایحه بودجه هم که دولت مسائل مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد را آورده، نمی‌شود کاری کرد، افزود: نظام پرداخت حقوق نیازمند قوانین ثابت و دائمی است. دستگاه‌های دولتی و وابسته به آن چند میلیون حقوق بگیر دارد که اینها با خانواده‌هایشان جمعیت عظیمی را تشکیل می‌دهند که دولت باید برایشان تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: تنها کاری که تلفیق می‌توانست روی تبصره ۱۲ انجام دهد، در موضوع مالیات و حقوق افرادی بود که دریافتشان زیر پنج میلیون ۶۰۰ هزار تومان است که مقرر کردیم اینها مالیات ندهند. لذا مجلس و تلفیق فقط می‌تواند در این سطح مسائل را حل کند و کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =