۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۷

رئیس کمیسیون کشاورزی از ممنوعیت تبلیغ برنج خارجی در صدا وسیما خبر داد.

به گزارش فارس ، عباس رجایی با اشاره به جلسه دو هفته پیش کمیسیون کشاورزی با وزرای جهاد کشاورزی و بازرگانی گفت: در این جلسه نمایندگان استان‌های برنج‌خیز و اعضای کمیسیون کشاورزی نسبت به واردات بی‌رویه برنج خارجی از یک‌طرف و در انبار ماندن برنج ایرانی از طرف دیگر اعتراض کردند.

وی افزود: همچنین مقرر شد با توجه به اینکه تبلیغات صداوسیما تأثیر بسیار زیادی بر تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان دارد طی نامه‌ای توسط ریاست مجلس از صداوسیما خواسته شد، تبلیغات برنج خارجی در صداوسیما ممنوع شود که از دو شب گذشته تبلیغات برنج خارجی متوقف شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مورد میزان در انبار ماندن برنج ایرانی در انبار افزود: گفته می‌شود بیش از 500 تا 600 هزار تن برنج کشاورزان شمال روی دست آن‌ها و در انبارها مانده است که در عوض سال گذشته یک میلیون و 383 هزار تن برنج خارجی به صورت رسمی وارد کشور شده است.

نماینده اراک و کمیجان در مجلس افزود: همچنین برای جلوگیری از رقابت برنج خارجی با برنج کیفی، تعرفه واردات برنج بنابر مصوبه مجلس از 25 به علاوه 5 درصد به 35 به علاوه 5 درصد افزایش یابد که برای حمایت از تولید برنجی کیفی در کشور این تصمیم اتخاذ شده است.

وی افزود: همچنین نمایندگان تصویب کرده‌اند،بخش از برنج کشاورزان شمال از طریق وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی خریداری و از شبکه اسکاد، جهاد سبز و سازمان تعاون روستایی بین کارمندان توزیع شود.
رجایی خاطر نشان کرد: از دولت خواسته شده برای هر یک از کارمندان 5 کیلوگرم برنج ایرانی خریداری و بین آنها توزیع شود.

رجایی گفت: با واردات قاچاق برنج، بازار برنج ایرانی از بین رفته و قیمت آن شکسته شده است و برنج ایرانی روی دست کشاورز مانده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي‌نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۶/۱۳
    0 0
    با سلام حال اگر تبليغ برنج خارجي انجام نشود و همچنان برنج خارجي وارد ايران شود، آيا مشكل برنج داخلي حل مي‌شود؟