۱۵ نفر
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
انواع اکشن فیگورها برای کودکان

اگر با کودکان خود به اسباب بازی فروشی رفته باشید، حتما دیدید که چقدر بچه ها به قفسه ها و ویترین های اکشن فیگورها علاقه نشان می دهند. این اسباب بازی ها در بازار امروز دنیا بالاترین محبوبیت خود را پیدا کردند. مخاطب اصلی اکشن فیگور هم فقط کودکان نیستند و بسیاری از بزرگسالان هم به این وسایل علاقه بسیاری نشان می دهند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع محبوب ترین اکشن فیگورها و فیگور حیوانات آشنا کنیم.

اکشن فیگور چیست؟

فیگور یا اکشن فیگور نمونه یا شکلی از شخصیت یا کاراکترهای مختلف است. این محصول از مواد مختلفی مثل پلاستیک، پارچه، چوب و مواد دیگری ساخته می شود. فیگورها در ابعاد مختلفی ساخته می شوند. شخصیت هایی که فیگورها براساس آن ها ساخته می شوند، حقیقی یا تخیلی هستند. در بیشتر مواقع این محصولات از روی کاراکترهای محبوب فیلم ها، سریال ها، انیمیشن ها، کتاب ها، شخصیت های تلویزیونی، بازی های ویدئویی و مواردی از این دست ساخته می شوند. گاهی هم ممکن است اکشن فیگور، نمونه کوچک خوانندگان یا بازیگران محبوب سینما و یا ورزشکاران باشد.

اکشن فیگور با فیگور چه تفاوتی دارد؟

فیگور در فارسی معادل پیکره معنا شده است و در واقع محصولی مثل مجسمه است که قابلیت تحرک ندارد. اما اکشن فیگورها که امروزه در بازارهای مختلف به فروش می رسند، اعضایی متحرک دارند و حتی ممکن است با اکسسوری های مختلف عرضه شوند. یعنی شما می توانید شخصیت مورد علاقه خود را در جهات و حالات مختلف قرار بدهید. یا اینکه حتی اکسسوری های مختلفی به آن ها اضافه کنید. اکشن فیگور هرچقدر ظریف تر طراحی شده باشد، شما می توانید حرکاتی بیشتری به آن بدهید و جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید.

اکشن فیگور ابرقهرمانان

یکی از محبوب ترین اکشن فیگورها در بازار مربوط به اکشن فیگور ابرقهرمانان است. کودکان عاشق خیالپردازی با این شخصیت های بزرگ و پر قدرت هستند. آن ها محو قدرت افسانه ای این شخصیت ها می شوند و با بازی کردن با این وسایل احساس قدرت و بزرگی می کنند. محبوب ترین این محصولات معمولا از روی فیلم ها، انیمیشن ها وکارتون های بن تن، جنگ ستارگان، مرد عنکبوتی، لاک پشت های نینجا، جوکر و ... ساخته می شوند. بین بچه ها اکشن فیگورهای بن تن، جنگ ستارگان، سوپرمن، لاک پشت های نینجا، هالک، بت من، اسپایدرمن،  انواع فیگور toy story، جوکر و آیرون من بیشترین محبوبیت را دارند. بعید است بچه ای از بازی کردن با فیگور هالک و اسپایدرمن به وجد نیاید.

فیگور حیوانات؛ محبوب ترین اسباب بازی کودکان

انواع اکشن فیگورها برای کودکان

بعد از ابرقهرمانان به جرئت می توان گفت که اکشن فیگور حیوانات محبوب ترین وسیله بازی کودکان است. با این تفاوت که مخاطب اصلی این وسایل بازی فقط کودکان هستند. کودکان علاقه زیادی به حیوانات اسباب بازی و به خصوص دایناسورها دارند. شاید چون این موجودات باستانی بسیار عظیم الجثه و قوی بودند و کودکان هم عاشق قدرت این موجوداتند. انواع فیگور حیوانات شامل حیوانات اسباب بازی، حیوانات اهلی و مزرعه، حیوانات وحشی و جنگل، دریایی و ماقبل تاریخ می شوند. پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید این فیگورها را دارید حراج زمستانه توی ورلد را هم نگاه کنید. بهترین انواع فیگورهای حیوانات و دنیایی از اکشن فیگورهای ابرقهرمانان و شخصیت های سینمایی و ورزشی را می توانید در این حراج با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

اکشن فیگور شخصیت های مشهور

این دسته از اکشن فیگورها علاقمندانی از سنین مختلف دارند. اکشن فیگورهای فوتبالی و سینمایی در بین فیگورهای شخصیت های مشهور، بیش از همه دارای محبوبیت هستند. بسیاری از افراد حتی این محصولات را به صورت کلکسیون نگهداری می کنند و ممکن است از یک شخصیت هنری، چندین و چند اکشن فیگور مختلف داشته باشند. برخی از این اکشن ها طوری طراحی و ساخته شده اند که قطعات آن ها به زیبایی از هم جدا می شوند و می توان فیگور را در حالت های مختلف و با اکسسوری های مختلف به نمایش گذاشت. یک کار جالبی که می توان با این اکشن ها انجام داد، ساخت فیلم های کوتاه به سبک استاپ موشن است. این فیگورها برای کارهای خلاقانه مثل عکاسی هم بسیار مناسبند. همچنین می توان از آن ها به صورت دکوری برای تزیین کتابخانه یا قفسه های مختلف استفاده کرد.

چرا اکشن فیگورها قیمت های متفاوتی دارند؟

حتما پیش آمده که در کتابفروشی ها یا مغازه های اسباب بازی فروشی از دیدن قیمت اکشن فیگور جا خورده باشید. باید بگوییم که این محصولات معمولا گران هستند، اما با این وجود معمولا انواع مختلف آن ها را می توان با قیمت های متنوعی پیدا کرد. مواد اولیه به کار رفته در ساخت معمولا اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت است. همچنین برای ساخت این وسایل باید کپی رایت شخصیت اصلی هم خریداری شود و بخشی از بالا بودن قیمت به همین دلیل است. کمیاب بودن و نایاب بودن هم عامل دیگر گرانی این محصولات است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =