بن سلمان ساخت بزرگ‌ترین استخر معلق جهان را آغاز کرد/ عکس

عربستان قصد دارد طولانی‌ترین استخر معلق جهان را در منطقه تریام (Treyam) نئوم بسازد. پروژه نئوم از ابعاد اولیه خود به‌مراتب کوچک‌تر شده، بااین‌حال چیزی از جذابیت‌های فناورانه آن کم نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش دیجیاتو، این استخر حدود ۴۵۰ متر (۱۵۰۰ فوت) طول خواهد داشت و در ارتفاع ۳۶ متری (۲۲۰ فوت) از دریا معلق خواهد بود. اگر این پروژه تکمیل شود، می‌تواند رکورد استخر معلق دبی با ۱۲۰ متر طول را که بین آسمان‌خراش‌های دوقلو «وان زعبیل» قرار دارد، بشکند.

براساس اعلام نئوم در ایکس، منطقه تریام میزبان طولانی‌ترین استخر معلق (Infinity Pool) جهان خواهد بود. اگر این استخر ساخته شود، طول آن چهار برابر بزرگ‌تر از استخر برج‌های وان زعبیل دبی خواهد بود. به گفته مقامات نئوم، این پروژه طراحی مدرن کمترین اثر را روی محیط‌زیست خواهد داشت.

بن سلمان ساخت بزرگ‌ترین استخر معلق جهان را آغاز کرد/ عکس

بن سلمان ساخت بزرگ‌ترین استخر معلق جهان را آغاز کرد/ عکس

ساخت طولانی‌ترین استخر بی‌نهایت جهان در نئوم عربستان

عربستان به‌تازگی منطقه تریام را که در انتهای جنوبی خلیج عقبه واقع شده، به پروژه نئوم اضافه کرده است. مسئولین این پروژه قصد دارند تریام را به یک استراحتگاه مجلل برای «ماجراجویی» تبدیل کنند. در تریام همچنین تفریح‌هایی مانند قایقرانی، غواصی و سایر ورزش‌های آبی ارائه خواهد شد.

پروژه نئوم بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان است که هدف آن تبدیل‌کردن این کشور به یک مقصد گردشگری لوکس و نوآور است. بااین‌حال، تکمیل این پروژه ارزان نخواهد بود. اخیراً این کشور از بانکداران خارجی دعوت کرده تا با بازدید از شهر The Line آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

اگرچه عربستان در پروژه‌ نئوم بسیار بلندپرواز است، اما پیشرفت ساخت آن با مسائل مالی متعددی روبه‌رو بوده. یکی از خیره‌کننده‌ترین سازه‌های نئوم شهر The Line است که قرار بود تا سال ۲۰۳۰ به طول ۱۷۰ کیلومتر ساخته شود، اما به‌دلایل مالی احتمالاً تا آن سال تنها ۲٫۴ کیلومتر طول خواهد داشت.

همچنین به گزارش BBC، ظاهراً عربستان برای ساخت‌وساز در این منطقه مجبور بوده تا قبایل محلی را از این منطقه بیرون کند که با اعتراض آن‌ها مواجه شده است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 121
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    یاد بهشت شداد و باغ های معلق بابل افتادم....
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      من یاد حاکمی افتادم که مردمش برایش مهم و به فکر پیشرفت و اقتصاد کشورش است
    • سلطان IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      با ساخت بزرگترین استخر جهان مردم یک کشور به شکوفایی نمی رسند چرا ؟ چون قبلا 500 میلیارد دلار توسط بزرگترین کاخ سفید جهان دوشیده شده اند !!! پول مفت نفت !!
    • تلخ و حق !! IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      در دنیایی که عدالت وجود نداشته باشد بهترین مثال همان بهشت شداد و باغ ارم است و سرنوشت و عاقبت بد آنهاست . برای اینکه حال بعضی ها به هم نخوره باید بگیم این استخر برای عشق و حال عده ای مخصوصی ساخته شده است که با پول درست !! پولدار شده اند !!!! نه عموم انسان ها .
    • ن IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      عجب!!!! فقط شما خوبید!!! کسی که کشورش و داره میسازه شما رو یاد بهشت شداد میندازه؟ اخوی! این همه کودک کار ؛ جوان بیکار ، وضع اجتماعی و اقتصادی اسفبار شما رو یاد چیزی نمی اندازه؟
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      35 75
      دوستان عزیز بزارید پروژه نئوم و شهر خطی به پایان برسه بعد حسرت استخر بخوردی 🙂😂😂 شهر خطی کنسل شده از 105مایل گفتن نمی‌تونیم بسازیم 1/5مایل بیشتر نمیسازیم
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      95 14
      کسی که به اسم سلطان کامنت گذاشته، قطعا عربستان با این کارهاش به شکوفایی نمیرسه فقط ما میرسیم! یه نگاه به میزان امید به زندگی، نرخ مهاجرت نخبه و مردم عادی، سرانه مطالعه، سرانه محیط زیست، سرانه اموزش و پرورش، و سرانه تغذیه، و دیگه موارد رو نگاه بندازید میتوجه میشید که ایران با این سیستم فعلا همین جوری هر روز داره شکوفا میشه! ایران گلستان شده و بوی خوش این شکوفایی داره از کیلومترها دورتر هم به مشام میرسه! واقعا مردم ما بیخود می کنند که از کشورهای عربی تعریف میکنند اونا عرب مفت خور و بی عرضه هستند و فقط ما خوب هستیم! اونا پول نفت دارن ولی ما بدون هر گونه درامد نفتی و معدنی روی پای خودمون با توسعه تکنولوژی و اینا داریم شکوفا میشیم! ننگ بر ما که قدر این نظام عدالت خواه رو نمیدونیم!
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      72 7
      عربستان داره برای فرداروزی که منابع نفت و گاز تموم شد از الان برنامه میریزه که وقتی این اتفاق افتاد کشورش هاب تجاری بشه بابت مال های مختلفی که قراره بسازه، هاب تکنولوژی بشه بابت اینکه مالیات بر درامد نداره به جز شرکت های نفت و گاز و بانکی بقیه هیچ مالیات بر درامدی نمیدن و همین الانشم شرکت های مختلف دوست دارن عربستان و امارات شرکت بزنن بابت نداشت مالیات، میخواد با پروژه های تفریحی صنعت توریسمش رو راه بندازه! میخواد با درست کردن انواع باشگاه های ورزشی استادیوم ها مرکز ورزشی برای تورنمنت های بزرگ ورزشی بشه، داره با سرمایه گذاری روی زیرساخت های تکنولوژی میخواد بزرگترین دیتاسنترهای دنیارو در خودش جای بده که بقیه شرکت ها دیتاهاشون رو روی این مراکز بذارن، میخواد رویدادهای موسیقی و فشن رو توسعه بده که میزبان رویدادهای فرهنگی موسیقی و غیره بشه! پول نفت و گاز رو شدیدا داره روی همچین چیزهایی سرمایه گذاری میکنه و خیالتون راحت باشه!
  • مهدی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    78 9
    همیشه بدرد بخورترینها بهترند نه بزرگترین یا کوچکترین یا ...
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    اسباب بازی گران یک کودک در این وضعیت غزه و منطقه
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      فقط ساکت. حالمون دیگه از این نظریات بهم میخوره
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      دلسوزه اینجایی هستی که گفتی پاشو برو اونجا رشادت کن
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      16 97
      جناب 9:21 . حال شما رو کدوم نظریات خوش می کنه ؟ حرف حق تلخ است .
    • رضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      85 15
      مشکلات بقیه کشورها به ما ربطی نداره
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    63 15
    شرف به درودت
    • ناشناس . IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      واقعا شرف !! به درود !! کسی باشد که مسلمان هست و صاحب دولت مکه ، ولی بی شرفانه با دلارهای نفتی با دشمنان اسلام با هم کاسه لیس می زند .
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      خسته نشدین اینقدر دشمن دشمن کردین . در تمام دنیا حاکمان اول فکر مردم و کشور خودشون هستند . درست برعکس حاکمان ما
  • سیدموسی موسوی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    کشورها دارن روی پروژه توریسم کارمیکنن هم کشورها پیشرفت میکنن هم فرصت کاری افزایش پیدامیکنه واین خیلی عالی میتونه باشه
    • مریم IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      83 11
      و اینجا هم میخوان تیر خلاص به گردشگری بزنند ... خدایا دنیا کجاست و ما هنوز بر سر بدیهیات و مسائل پیش پا افتاده جدال داریم خدایا تا کی ؟
    • مریم IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      37 6
      خبر آنلاین عزیز میدونم تقصیری نداری ولی یا نظرمو چاپ نکن یا کامل چاپ کن
    • مسلم IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      طرف از بچه ۳ساله میگذره میره کیلومترها دورتر تا از ناموس تو دفاع بگنه این تفکر مقدس داره توی این دنیای گرگ صفت از ما دفاع میکنه پس عزیز بزرگوار، دشمن رو با پوست گوشتت درک کن ودشمن دشمن بگو تا به باور برسی با قلبت لمس کن چیز عجیبی نیست
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      اجلاس عرب از قبیل سوریه و فلسطین آخرش علیه ایران رای میدن !!!
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    بن سلمان چقدر آب بازی رو دوست داره استخرنیست دریای وحشتناکه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    140 8
    فعلا که اینجا ما شعب ابی طالب و طوفان نوح یادمون میاد
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      گاوشیرده غربی هایی همجنس باز عوضی باشی افتخار داره ؟؟؟؟؟ یا مثل ایران سربلند رو پای خودت باشی و به کسی باج ندهی وهمه ازت حساب ببرند؟؟؟ امان از دست شما خودتحقیر ذلیل بدبخت بیچاره که حاضر هستید برای یک کفش همه غیرت وشرفتون رو گرو بگذارید. انشاالله که ایرانی نیستید یا در ایران عزیز اسلامی زندگی نمیکنید
    • مریم IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      مگر خبر نداری که کشورهای شرقی هم همجنسباز هستند چرا همش میگید غرب غرب غرب ؟ نمیدانید شرق و غرب دنیا یکیست ؟ نمیدانید روحیات آدمها همه یکی است ؟ فعلا ایران و چین و روسیه فقط دنبال تار موی زنان هستید خجالت بکشید
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      115 9
      یکی از دوستان نوشته عربستان گاو شیرده غربی‌هاست! اینو نگه چی بگه و عقب ماندگی ما رو چطور توجیه کنه. پیشرفتهای دیگه‌شونو نمی‌بینه. روسیه و چین هم گاو شیرده زیاد دارن و مشغول دوشیدن. از طرفی هم میگه غربی‌ها همجنس باز و عوضی هستن!!! یا خدا. چه ادبیاتی چه فهمی چه بینشی! از همه جالب تر ایران سربلند که همه ازش حساااب می‌برند!! بود. فقر روز افزون و فاصله طبقاتی و فساد دولتی و اختلاس و رشوه و پارتی و نارضایتی اکثریت مردم و بدبینی و عدم مشارکت مردمی و عدم اعتماد به حاکمیت و... سراشیب سقوط و تباهی.... به چی می‌بالید شما؟ قطعا منفعتی از سفره انقلاب نصیبتان شده و به همان دلخوشید که خودتون رو به ندیدن و نشنیدن زدید و دزد را در خانه می‌بینید و می‌گویید انشالله که گربه‌ست
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      53 5
      میتونند برن کانادا نسازند ولی برای عموم مردم میسازند
    • ت IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      72 5
      اصلا به قول شما عربستان ؛ کویت ؛ امارات، بحرین ؛ عمان همه گاو شیرده غربیها هستن و حرف شما هم بر فرض محال درست !!! حداقل آمریکاییها هر چه باشن در حمایت از متحدانشون مثل روسها و چینیها نیستن!! مانفت(( فروزان )) رو که بهترین نفت کشور هست رو با قیمت 13 تا 14 دلار با هزار بدبختی داریم به چینیها می فروشیم ! عزیز شرق گدا یه مطالعه سرسری بکن و ببین روسها چند بار علیه برنامه هسته ای ایران و عدم دستیابی ایران به برنامه هسته ای در شورای امنیت رای مثبت دادن؟ چرا پدافندها ی اس 300 روسها هیچ وقت در طی سالهای حمله اسرائیل به نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه فعال نشدن؟ چرا هر بار روسها در بحث برجام بدون اجازه کشورمون دخالت می کنن و در حقیقت از بحث برجام برای رسیدن به مقاصد شومشون سو استفاده می کنن؟
    • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      43 4
      میشه لف کنی دوتا ازقله های افتخاررا نام ببری ماهم بفهمیم. اگرمهاجرت وفرارازمملکت فقروفساد وفحشا واختلاس ورانت وبیکاری واقتصادفشل وناکارآمدی سیاسی و..... ازنظرشما قله افتخاره پس شما یه سر به روانپزشک بزن حالت خیلی بده نگرانتم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    کاش یک در صد عقل اینو خدا به بعضیا میداد
  • قناری IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    9 85
    عربستان جزو ایران بود
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      80 11
      عربستان ۵۷۵ سال بر ایران حکومت کردند دوره ورود اسلام. اونها نمیگن که ایران جز عربستاته ولی ما که آدرس عربستان بلد نبودیم جز خاک خودمون میدونیم..خنده داره
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    با این فرمون طی ده سال آینده عربستان بهترین کشور دنیا برای زندگی و کار خواهد شد. موج مهاجرت به سمت عربستان خواهد بود. خوش به حالشون که بدون انتخابات مسئولین خوب دارند.
    • داود بهنیان IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      82 10
      دقیقا به هدف زدی داداش. عربستان داره به سرعت به کشور مقصد برای مهاجرت تبدیل میشه.
  • فلاکت IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    97 15
    عربستان مهد اسلام با سرعت نور پیشرفت میکنه ما با3هزارسال تمدن داریم چی میشیم؟
    • ابراهیم تنها IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      84 10
      از بی عرضگی ما هستش که این روزگار داریم از ماست که بر ماست خودمون اینطور دوست داریم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    خوب، در ایران هم مرحله جدیدی از طرح نور ، مرحله تازه ای از قطع درختان خیابان ولیعصر، مرحله نویی از مسجد سازی در بوستان ها و ... برای افزایش خدمت به مردم آغاز میشه. ما یحتمل زودتر به قله می رسیم !
    • هادی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      7 40
      واقعا باید خود تحقیر باشی که انقدر ابلهانه نظر بدی ،یارو رفته لب ساحل داره استخر تو هوا می‌سازه تو بهش میگی پیشرفت ،این بی عقلیه که،اگه میخواست شنا کنه میرفت تو همون دریا شنا می‌کرد دیگه،بعد طرح نورو که جلوی لخت گشتن زنا رو می‌گیره مسخره میکنی،واقعا تو هم مثل بن سلمانی
  • غریبه IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    93 8
    از طرح نور ( حجاب اجباری) که بزرگتر و مهمتر نیست ؟؟
  • سیما IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 52
    آدم همش فکر میکنه اینا دارن اون زیر یه کارایی میکنن به اسم رودخانه زیر زمین خط لوله نفت رو میبرن انور یمن که آمریکا با خیال راحت به ایران حمله کنه و موقعیت استراتژیک تنگه هرمز رو از بین ببرن .به نظر من که همش راه گم کنی هست
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    41 6
    10 سال پیش عربستان از نظر شما کشوری عقب مانده بود. می خواهید بگویید حرف نزنید مثل بن سلمان ایران را می سازیم؟ هدفتون چیه از این پستها؟
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    42 6
    خوش بحالشون ایران هم دوربین های جاده ای را مجهز می کنه متناسب سازی بازنشستگان ومرز رادیوارکشی می کنه
  • عطا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    47 6
    تنها عربستان نیست دنیا داره جلو میره تو اقتصاد و تجارت و توریست وغیره امیدوارم کشور ما هم دچار تحول اساسی بشه اوضاع اقتصاد اصلا قابل قبول نیست
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    61 7
    به راستی که حاکمان خوبی دارند خوش به حال مردمش
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    50 6
    پول کشور خرج مردم رفاه ابادانی کشورش می کنه
    • کیوان IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      2 7
      واقعاً!؟ پول خرج مردمشون می کنند؟ از کجا میدونی؟ همین که چارتا طرح های سرمایه داری فانتزی دارند اجرا می کنند یعنی دارند پیشرفت می کنند؟ برو آمار سازمان ملل در باره جمعیت زیر فقر همون عربستان را ببین بعد بیا اینجا نظریات چرت بنویس.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 44
    اگه اون شاه خائن بحرین رو شوهر نمی داد، الان ما تابستانوما میرفتیم بحرین و خلیج فارس
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      32 2
      شماها که به برکت این سفره پر نعمت همه جا سفر کردی و فقط مونده تا خلیج فارس و بحرین سفر کنی از خودت مایه بزار وگرنه بنده تا پنج کیلومتری خونمون هم سفر نکردم مگر برای حمالی و درآوردن یک لقمه نان خالی ،
    • محمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      10 1
      شما از آب و برق و گاز مجانی فعلآ لذت ببر تا بعداً
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 56
    فقط ایران که با قدرت موشک خود نمایی میکنه نه با این بچه بازیا
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    18 52
    دوستان عربزده بشتابید که سوژه جدید برای زدن توی سر کشور خودتون پیدا شد
    • د IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      52 6
      بحث تحقیر کشور نیست! وقتی پیشرفت کشورهای همجوار رو می بینی که تا چند دهه پیش چیزی برای ارائه نداشتن و الان به چه سطحی از پیشرفت و رفاه برای مردمشون رسیدن غصه ات می گیره ، وقتی می بینی کمترین مقدار دینار کویت و اکثر کشورهای عربی رو باید با یه کامیون ریال عوض کنی اگر واقعا وطنت رو دوست داشته باشی قلبت پاره میشه ؛ وقتی متخصصان و پزشکان کشورت مجبورن به همین کشورهای عربی غربزده مهاجرت کنن باید به حال طرز فکر امثال شما تاسف خورد ؟
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      54 7
      ما اکثریت مردم نه غربگرا هستیم و نه پوتین پرست ونه عرب پرستی اما شماها که غزه غزه و لبنان لبنان از دهانتان نمییوفته چرا....خود زنی میکنید...نماینده ایران تو سازمان ملل بجای پرداختن به مسائل مربوط به ایران بالای صد بار غزه و فلسطین می‌کنه....آخه تاکی چیزی نگیم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    24 3
    ياد بگيرن
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    33 0
    نسل های آینده عربستان در ناز و نعمت زندگی خواهند کرد.امنیت اقتصادی با در اولویت هر ملتی باشد و امنیت نظامی باید برای دفاع از مرزها باشد نه ...
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    29 3
    الان یه عده میان پیام میزارن و میگن اینا علائم ظهوره
  • LU ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    41 4
    کشورهای خلیج فارس وارد فاز توسعه شده‌اند و با سرعت نور ما را پشت سر می‌گذارند.بروید دنبال طرح صیانت، نور و حجاب اجباری و طرح تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه‌ها و...
  • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    36 3
    تمام دنیا دارن پیشرفت میکنن ما اینجا هنوز منتظریم
  • عباس IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    11 32
    به دین واسلام خرج نمیکنه به عیاشی وخوش گزرانی تادلت بخوادانگار یادشون رفته این کشورخانه خدادارد مسجدنبی داره مرکز شورای مسلمانانه
    • ن IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      36 3
      واقعا نمی دونم چرا بن سلمان این پولها رو جمع نمی کنه یه متدین‌نما پیدا کنه همه رو برداره ببره و در راه ترویج اسلام خرج کانادا کنه ؛ خیلی در حق مردمش ظلم می کنه !!!!!
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 21
      وبرخی از هموطنان ما لوچه دهنشون باز میشه به حسرت .. متاسفانه
  • پیام IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    29 2
    برا جون مردمش ارزش قائل هست سوار پژو پراید نکرده لااقل یارانه دیافتی رو مقایسه کنید چند برابره انشاالله موفق باشه
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    7 27
    این همه فوتوشاپ از عربستان نشون دادن در یه سایت مثلا ایرانی مشکوکه.
  • رضا حمیدی ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    9 36
    بس کن بابا ، ۹۰ درصد این خبرا فیکه به والله دروغه ، بیا پایین آقا بیا پایین
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    26 5
    اینها بفکر پنجاه سال دیگه هستند وبدون حتی یه رودخانه ....ما و مسوولین ما چی؟
  • رضا حمیدی ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 23
    خداییش خودِ بن سلمانم راضی نیست اینقدر تو تیتر و خبر یک شما باشه ، کوتا بیا شمام دیگه
  • US ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    24 3
    نمیدونم والا یه وقتایی میگفتن ماشین شاسی سوار شی بخری گناهه الان خودشون لاکچری شدن
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    9 3
    پول های یک کشور صرف آبادانی کشورش می‌شود پول های کشور دیگر و غارت میکنن در کشورهای دیگر سرمایه گزاری میکنن ،یه مقداری هم ازش باقی میمونه میریزن تو شکم بعضیا تا ازشون طرفداری کنند و پیشرفت کشورهای دیگر و با نیرنگ به تمسخر بگیرند، در جواب سلطان و منفعت طلبان این جواب و دادم هر چند بحث با جاهلانی که بخاطر منافع خودشون حرف بیخود و الکی زیاد می‌زنند فقط بخودمون صدمه میزنه ،ولی خدایا تا کی اینهمه ظلم در حق امثال بنده باید بشه ،ای ابله ما چکار بن سلمان داریم که چکار میکنه ،ای ابله تو کشور خودتو بساز
  • بینا IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    6 22
    شما مثل اینکه از اره موتوری بن سلمان که با آن قاشقچی را تکه تکه کرد. خوشتان آمده که چپ و راست. از ایده های احمقانه اش خبر پخش میکنید. احمقی حاکم است. بواسطه پدران انگلیسی آورده اش.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 14
    عمرش دراز باد
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 13
    اینکه دریاچه نمک خودمونه با هوش مصنوعی این شکلیش کردن، من اون تپه خاکی رو خوب میشناسم مال خودمونه اصلا شک نکن توش.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 11
    واقعیات عربستان رو به ما نگفتن. فامیلی دارم که قاچاقی و با هویت جعلی تو ریاض کار میکرد(هویت و پاسپورت پاکستانی).سالها اونجا بوده و اطلاعات خوبی داره چند ساله که دیپورت شده برگشته ایران. خلاصه حرفاش اینه که مرغ همسایه غازه. صدای دهل شنیدن از دور خوشه. رسانه ها اگه واقعیت رو بگن باید تعجب کرد.
  • نوازش IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 12
    عه چه جالب تازه میخواد شروع کنه بسازه ولی شما درجا از هوش مصنوعی در ره پیشرفت عربستان کمک گرفته تا بیشتر پاچه‌خواری کنید راستی چرا از شهر های بزرگی مثل مکه فیلم کامل نشان نمی‌دهید تا واقعیت آشکار شود آها از اتاق فرمان اشاره میدن که پول توش نیست ولی اینایی خوشم اومد همچین اومدین پاچه میخورییییددد
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    15 4
    توخبرا ایران خواندم که از تابلوی خیابانی به نام خیابان سردار زاهدی رونمایی کردن. خلایق هرچه لایق.
  • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    16 4
    سلام بدون مقدمه این فکر یک کشور نفت خیز است که اگر نفت تمام شد گردشگری برقرار است این فکر بکر است آفرین بر چنین مدیری که به فکر مردم کشورش است
  • طاهری IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 9
    حالا بزارید طولانی ترین شهر جهان بسازه بعد حرص اینو بخورید😃😃
  • مهرداد IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    9 1
    حنا که زیاد بشه میبندند به پشتشون. البته تو کشور خودمون هم صرف ویلا و کاخ و زمینهای شخصی میشه
  • مهرداد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    10 1
    اقای سلطان خان. خودتا به نفهمی ردی!!!!؟
  • لیلا IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    23 4
    هیچ وقت فکر نمیکردم یه روزی به حال مردم کشوری که تا همین چند وقت پیش خانمها در اون حق رانندگی نداشتن غبطه بخورم 😑 بن سلمان هرچه که هست فعلا که به شدت در تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشورشه ، هدفش هم فقط ساخت سازه های لوکس و مجلل نیست ، هدف نهاییش دورکردن عربستان از وابستگی به درآمد نفته ، یک راهش همین سرمایه گذاری عظیم در صنعت توریسمه قطعا آینده روشن ودرخشانی در انتظار مردم عربستانه ، ما هم در ایرانمون با فقر و تورم و کاهش ارزش پول ملی ،گشت ارشاد و جریمه بی حجابی و پلمپ مغازه ها و رستورانها برای حجاب ،فیلترینگ و طرح صیانت و خرید فیلترشکن ، مالیات برنفس کشیدن !! ، کمبود دارو و تخت بیمارستانی ، هوای آلوده و نابودی محیط زیست ، کمبود کلاس درس و معلم ، مهاجرت پزشکان و نخبه ها و خودکشی دانش آمزان و جوانان نا امید و افسرده ..... سرگرمیم😊😘
  • محمدحسین IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 8
    پروژه های تبلیغاتی عربستان که هیچ وقت شاخته نمی شود، شو آف به سبک بن سلمان
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    13 1
    با سلام عزیز من تو شعب ابی طالب پیامبر سنگ به شکم می بست همه عزیزانش هم انجا بودن به من بگین تو شعب ما کدام بزرگی حضور داره بجز ما مردم کی تو شعب هست یه کم ببینین
  • مجتبی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    8 2
    اینه حق ملتی که قدر داشته هاشون رو بدونن
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 2
    عالی بود
  • رضا جان IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 2
    دارندگی و برازندگی بجای سوختن باید یاد بگیریم
  • محمد IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 5
    بغل دستش دارن اعرابو سلاخی میکنن...اما اینهافقط بفکرعشقوحال هستن...همین اسراییل..یه زمانی هم خود عربستانو بفنامیده....فعلا که بن سلمانوخوب میدوشن...تابموقش....بماندکه بن سلمان تمام اقوام ورقیباشو زندانی واموالشونوبرده....البته مردم ظاهربین این چیزارونمیبینن؟...فقط قسمت جالب ماجرا رودنبال میکنن
  • آرش IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    5 1
    🤣🤣🤣🤣این محمد بن سلمان از چند سال قبل تا امروز.،هر دو سه ماه یک بار یه ابر پروژه جدید رو آغاز میکنه و معلوم نیست چه نون و آبی برای رسانه های منافق داخلی داره که گاهی اوقات هنوز بن سلمان در حال تجسم پروژه بعدی هست،بعضی از رسانه های داخلی خبر کلنگ زنیش رو کامل و آب و تاب مثال زدنی رسانه ای می‌کنند و بعد از یک ماه تازه بن سلمان از پروژه جدید بخوانید توهم جدید رونمایی میکنه.از این حرفها گذشته مشخص نیست چرا این همه طرح و ابر پروژه فقط نقطه آغاز دارن و بعد از گذشت سالها هنوز یکیش هم افتتاح نشده.البته چرا یه بار چند تا ابرچادر توی بیابان‌های حجاز افتتاح کرد و از کی سلبریتی گردن کلفت دعوت کرد بیان برای برگزاری کنسرت که اون هم طوفان بلند کرد و برد.
  • محسن شمس DE ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 4
    مسولین کشور وقتی بفکر مردم و کشورش باشن این چنین برنامه های میچینن
  • محمد IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 3
    اونها دارن به کجا میرن ما به کجا..
  • سام IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 3
    حالا چرا ایقد تبلیغ میکنید برای بن سلمان؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    2 4
    منابع درامدی عربستان پایان ناپذیر است معادن طلا کشاورزی نفت ومذهب ومدینه وقبل از اسلام هم کلفت وغلام داشتن و هرکدام به اندازه گردن شتری طلا داشتن ۵سال دیگر به یک کشور جنگلی وبا رانی وپراز حیاط وحش وشهرهای مدرن تبدیل می‌شوند حالا هم هزاران کارخانه صنعتی از تمام دنیادرانجا سرمایه گذاری کرده اند انشالله کشور ما هم به لیاقت و در شآن مردم ودولت اسلامی هست برسدواز نظر پول ومنابع ثروت مند یم وخدا به ایران لطف کرده همة چیز دارد تاماچطوراستفاده کنیم
  • سید IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 3
    به چه دردی میخوره چرا کره جنوبی و زاپن و فنلاند و نروژ از اینا ندارن
  • سعید‌آریایی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    7 2
    تاریخ‌ بزرگترین‌ استاد‌ تجربه‌ و عبرت‌ هست‌ شاید‌ طی‌ ۳هزار سال‌ پیش‌ تا‌کنون‌ پادشاهان‌ و دیکتاتورها‌ و ثروتمندان‌ با‌ استکبار‌ و ظلم‌ در حقوق‌ مردمان‌ کشورهایشان قصرهای‌ عظیم‌ و اثرهای‌ بزرگی‌ از‌ روی‌ خودخواهی‌ و زیاده‌طلبی‌ ایجاد‌ کردند‌ و اما‌ آن‌ چیزی‌ که‌ ماندگار‌ بوده‌ عدالت‌ و رضایت‌ مردمان‌ از‌ حاکمان‌ سرزمین‌‌ بوده. خودکامگی‌ و ایجاد‌ اثر‌ در مرور زمان‌ و جغرافیای‌ مکان‌ آن‌ را‌ از‌ هدف‌ اصلی‌ جدا‌ خواهد‌ کرد‌ گنج‌ قارون‌ یا‌ بهشت‌ شداد‌ و هر تجملاتی‌‌ که‌ در طول‌ زمان‌ بوده‌ در جهت‌ رضایت‌ مردم‌ سرزمین‌ نباشد‌ به‌ افسانه‌ تبدیل‌ خواهد‌ شد‌ تا یادبود
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 2
    hater های سایبر-عررزشی بریــــزید بیایید اینجا! یــــوهـــو
  • حسین حسن زاده عبدالملکی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 3
    بی شک هر انسان وطن پرست به فکر آبادی و تغییر و اصلاح قوانین کشور در جهت بهبود ابهت واقعی کشور در جهان و رفاه بیشتر زندگی برای شهروندان است. درود بر اندیشه های نو و قابل انعطاف.🌹
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 1
    امیدوارم آیندگان عرب از گزشتگانشان به نیکی یاد کنن اعراب بجای اینکه به فکر علم وصنعت باشند و خود کفای می‌خواهند ثروتهایشان را بر روی صنعت توریست سرمایه گزاری کند ؟!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    1 2
    براوو به این پروژه.
  • ارمین IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    3 1
    کاش ماهم به مردم خودمان میریسدیم حقوق افراد تحت پوشش بهزیستی ۵۰۰تومان است
  • هادی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 3
    جانم فدای رهبر باغیرت و با شرف
  • رضا IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 0
    همین نفتی که ماداریم عربستانم هم داره ولی ایران اینقدربی پوله اونااینقدرپولدار تازه آمریکامیدوشه عربستان رو این نشون میده چقدرمسئولان ماچقدر ...
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 2
    بسیار ب فکر مردمش هست .. حداقل پول مردم ک حق مردم هست رو خرج کشورهای دیگر نمیکند ...اولا با ساخت این ابر استخر .. ک بزرگترین استخر در دنیاست. بفدا . خواهید دید ک صنعت گردشگری عررستان چقدر شکوفا میشود ..یع مثلی بین ما ایرانیان هست ک... مسگه روباه دستش ب انگور نمیرسد .میگه ترش .. خخخ
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 2
    کار رسانه فرزندان رفسنجانی به رپورتاژ برای فرزند سلمان رسیده! دنبال یک کار شرافتمندانه‌تر بگردید. مثلا چرا دزدی و گدایی رو امتحان نمی‌کنید؟
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    3 1
    ۝۝۝۝۝۝۝ ﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾ ۝۝۝ ﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾ ۝۝۝ یا الله به حق محمد و آل محمد از اختلاس و تورم نجاتمون بده ۝۝۝ و از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده. ۝۝۝ ﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
  • کازرونی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    2 2
    دیدید این عربها چطور در طی 1400 سال با بیابان خشک و خالی چه کردند؟ ما چه کردیم؟
  • ایران IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    بعضی ها خیلی احمقن که نظر الکی میدن...همه ی اینها که میگن همش طرح هس و هوش مصنوعی که هنوز هیچ کدومش عملی نشدن
  • مهدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 2
    مزخرفات نمایشی احمقانه ی بن سلمان باید دید بدون پول نفت چطوری معاش میکنند شهرهای زیادی دردنیا وجوددارد که میتواند راحت توریست جذب کنند بدون خالی کردن صندوق ملی ارز و فروش سهام نفت به چین عربستان فقط نمایش است
  • شادمهر DE ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 1
    اینجوری‌به‌پیشرفت‌نمیرسه،باید‌نیروی‌انسانی‌نخبه‌داشته‌باشی‌وزیرساختش‌که‌هردوشو‌نداره‌،وبری‌پول‌بدی‌چیزی‌رو‌وارد‌کنی‌ جالب‌نیست‌پس‌خودت‌چیکاره‌ای،این‌برنامه‌های‌بن‌سلمان‌هم‌‌برای‌جلب‌توجه‌جوانان‌عربستانه‌ومیخواد‌خودشو‌اثبات‌کنه‌،چون‌بن‌سلمان‌ولیعهد‌قانونی‌عربستان‌نیست‌وبه‌ناحق‌اونو‌غصب‌کرده‌وهمه‌رو‌بازداشت‌وزندانی‌کرده‌حتی‌حبس‌خانگی،اما‌آخرش‌صداش‌درمیاد‌وآشوب‌تمام‌عربستان‌رو‌‌فرامیگیره
  • مصطفی IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 1
    پروژه های قبلیش که عکسهای هوش مصنوعی ش منتشر شده بود بدلیل نبود پول یا کنسل شد یا قرار شده در ضعیف ترین حالتش انجام بشه قرار بود مثل پروژه ساخت شهر نئوم عربستان بطول ۱۷۰ کیلومتر در ۲۰۰ متر با کلی تبلیغ و عکسهای هوش مصنوعی امل هفته پیش گفتن فقط ۳ کیلومتر احتمالا اجرا میشه یا اون پروژه کشاورزی گسترده در کویر های عربستان و .... این پروژه هم میره کنار بقیه پروژه ها فقط یه عده اینجا حسرت عکسهایی رو می خورن که هوش مصنوعی طراحی کرده
  • جانان صاحب کل IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 1
    پادشاهان عربستان هم بدون خبرم میتونند با هلی کوپترشون هر جایی بشینند تو خاک برادر و حتی منطقه ای بگیرن باغات وکاخ واباد کنند ازادند ازاد... اره.. میان همیشه... اره..
  • میلاد IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 1
    در عوضش مسئولای ما به فکر حجابن
  • بهرام IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 1
    پروژه شکست خورده البته در ایران عده ای همه چیز باور میکنن چون عادت به خرافه‌باوری دارند
  • مجتبی حرفه ای IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 1
    سی و سه پل خودمون لاکچری تره
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    پدر پول زیادی بسوزه دریغ از سرمایه گذاری روی پروژه های علمی .اروپائیان وآمریکائیا بلدن چجور این گاو شیرده رو بدوشن
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 1
    این بن آره با این پروژه های کشیش یه عده غرب زده ی بدبختو بد جوری انداخته تو هچل پیشرفت . اینها پیشرفت نیست هدر دادن سرمایه هست در ضمن اونهائی که میگن عربستان به جای اینکه سرمایه هاشو خرج آشوب وبلوا در منطقه کنه داره تو عربستان خرج میکنه خرج ملتش میکنه.نه اینجوری نیست عربستان هزینه های بیساری رو در منطقه وجهان کر جهت ایجاد آشوب کرده وداره میکنه .نمونه هاش ...بن‌لادن در ده ۸۰ میلادی در افغانستان .لشگر کشی همین اخیر عربستان وامارات وتجاوز به یمن ...تجهیز وتشکیل داعش ..القاعده والنصده ووووو در سوریه وعراق وجاهای دیگه با پول عربستان وهزاران هزینه ودخالتهای تجاوز گرانه کشتن خاشقچی در سفارت عربستان در ترکیه به دستور مستقیم بن سلمان
  • کیا IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    ما میتونستیم بهتر و بهتر باشیم اون زمان دلار به ۷ تومان رسیده بوداونم واسه چندین سال پس بنابراین میتونستیم بهتر از عربستان باشیم حالا هم دیر نشده میتونیم بهتر باشیم
  • حسین IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 1
    فعلا اون قدیمیا رو که میگفتید می‌سازیم رو بسازید چرا خبری ازشون نیست؟!
  • سعید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 2
    برید مدینه ببینید مردم در چه بدبختی زندگی میکنن بن سلمان یک بچه است که در مقابل شرکت های غربی با طرح های عجیب و غریب میلیاردی جوگیر شده و میخواد اینجوری مثلا شهرت پیدا کنه
  • احمدرضا گوهربین IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    اینا فقط شروع میکنن، مثل اون شهره باریک بود، قرار بود 170 کیلومتر باشه، بعد از دو کیلومتر بیخیال شدن:))
  • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    کاش یک گزینه ی سن هم در کنار نام نظردهندگان بود . گاها بعضی از هموطنان نظراتی می‌دهند که مطمئنا فکر نمی‌کنند و فقط شعار و فحش و ناسزا ابزار کارشان است . کاش تامل و دقت بیشتر ی در کارمان بود .اگر کسی پیشرفتی دارد بجای برچسب زدن متواضعانه قبول کنیم در آن بخش بهتر از ما عمل کرده . اینهمه لجبازی برای چیست؟
  • علي IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    توفرهنگ عرب گاو شیر ده توهین نیست.... میگن فلانی ماشاالله زمینای حاصلخیزی داره مثل گاو شیرده زیاد ثروت داره.... ماهم میگیم... این توهین نبست
  • شهرام بختیاری IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    یاد حرف کورش بزرگ افتادم حاکمانی که ندانند شب روز مردمانشان چگونه سپری می شوند گورکنانی بیش نیستتند