سکوت جنجالی ترین چهره این روزهای ایران شکست / شکدم ، صفر تا صد را تکذیب کرد / خبر بی بی سی + بازتاب گفت و گو در فارس و تسنیم

شکدم با بیان اینکه برخلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام، گفت: نه جاسوس بودم، نه با مقامات ایرانی رابطه داشتم.

 بی بی سی فارسی نوشت: 

کاترین پرز شکدم تحلیلگر یهودی فرانسوی- بریتانیایی که اخیرا حضورش در ایران و یادداشتش برای "تایمز اسراییل" خبرساز شده بود، در مصاحبه‌ای با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت من جاسوس و مامور هیچ کشوری نیستم، تحلیلگر سیاسی بودم".
او در این مصاحبه اختصاصی در پاسخ به اینکه چرا یادداشت خود را به "تایمز اسرائیل" دادید، گفت من تصمیم گرفتم داستان خودم را به این روزنامه اسرائیلی بدهم.
برخی از منابع ایرانی از او به عنوان عامل "نفوذی" اسرائیل یاد می‌کنند.
او گفت هرگز به اسرائیل سفر نکرده است.
نام کاترین پرز شکدم پس از آن مطرح شد که او در یادداشتی در پایگاه خبری اینترنتی "تایمز اسرائیل" از تجربه حضور خود در ایران نوشت و در آن نسبت به "یهودی‌ستیزی" زمامداران جمهوری اسلامی و برنامه‌ هسته‌ای این کشور هشدار داد.
خانم کاترین پرز شکدم در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ شمسی به ایران سفر کرد و برای بعضی از رسانه های حکومتی، از جمله وبسایت‌های رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مقالاتی نوشت.

شکدم ، صفر تا صد را تکذیب کرد /  نه جاسوس بودم، نه با مقامات ایرانی رابطه داشتم و نه به اسناد دسترسی داشتم

بیشتر بخوانید : 

خبرگزاری فارس در بازتاب این گفت و گو نوشت: 

«کاترین پرز شکدم» در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی گفت: نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه‌ای داشتم.

وی در ادامه این گفت وگو گفت که این مطالب را او هم در فضای اینترنت دیده ولی آن‌ها را بیش از آنکه علیه خود بداند توهین به مقامات ایرانی تصور می‌کند.

کاترین شکدم همچنین اظهار داشت که برخلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام و آنکه در انتهای مطلبم در تایمز اسراییل نوشته‌ام که ایران به دنبال سلاح اتمی است صرفاً برداشت شخصی‌ام است که می‌تواند کسی بپذیرد یا نپذیرد. اما برای این حرفم نه به سندی دسترسی داشته‌ام و نه با کسی صحبت کرده‌ام.

شکدم در ادامه این گفت وگو گفت: تمام آنچه در این‌باره دیده‌ام همان مطالب آشکار روی اینترنت بود است.

وی همچنین درباره مطالبش که در سایت khamenei.ir منتشر شده در پاسخ به سوال مجری بی‌بی‌سی که آیا اصلا به دفتر رهبری رفت‌وآمد داشته‌اید گفت خیر. چند مطلب را به صورت ایمیلی فرستادم و حتی پولی هم دریافت نکرده‌ام.

خبرگزاری تسنیم در بازتاب این گفت و گو نوشت: 

کاترین پرز شکدم که این روزها به‌واسطه عملیات روانی یک کانال احمدی‌نژادی نامش بر سر زبانها افتاده است، در گفتگویی با بی‌بی‌سی فارسی گفت: نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه‌ای داشتم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاترین پرز شکدم که این روزها به‌واسطه عملیات روانی یک کانال احمدی‌نژادی نامش بر سر زبانها افتاده است، در گفتگویی با بی‌بی‌سی فارسی گفت: نه جاسوس بودم و نه با کسی از مقامات ایرانی رابطه‌ای داشتم.

او گفت که این مطالب را او هم در فضای اینترنت دیده است ولی آنها را بیش از آنکه علیه خود بداند توهین به مقامات ایرانی تصور می‌کند.

کاترین شکدم اظهار داشت: به‌خلاف آنچه گفته می‌شود به هیچ اسنادی در ایران دسترسی نداشته‌ام و آن که در انتهای مطلبم در تایمز اسراییل نوشته‌ام که ایران به‌دنبال سلاح اتمی است صرفاً برداشت شخصی‌ام است که می‌تواند کسی بپذیرد یا نپذیرد، اما برای این حرفم نه به سندی دسترسی داشته‌ام و نه با کسی صحبت کرده‌ام.

شکدم گفت: تمام آنچه دراین‌باره دیده‌ام همان مطالب آشکار روی اینترنت بوده است.

وی همچنین درباره مطالبش که در سایت khamenei.ir منتشر شده است در پاسخ به سؤال مجری بی‌بی‌سی مبنی بر این‌که "آیا اصلاً به دفتر رهبری رفت‌وآمد داشته‌اید؟" گفت: خیر، چند مطلب را به‌صورت ای‌میلی فرستادم و حتی پولی هم دریافت نکرده‌ام.

به گزارش تسنیم طی روزهای گذشته با عملیاتی که از سوی کانال احمدی‌نژادی آغاز شد، اتهامات بسیاری به مقامات و رسانه‌های ایرانی درباره تحت نفوذ قرار گرفتن و حتی ارتباط شخصی برخی مقامات با کاترین شکدم مطرح شد.

تسنیم فردا گزارش کاملی درباره مباحث مطرح‌شده راجع به کاترین شکدم منتشر می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه شبکه‌ای از فیک‌نیوزها از جمله کانال احمدی‌نژادی و افرادی مانند تاج‌زاده و صدرالساداتی به خدمتکار تبلیغات ضدایران و به‌سود اسراییل تبدیل شدند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    توضیح می‌دهد که چگونه شبکه‌ای از فیک‌نیوزها از جمله کانال احمدی‌نژادی و افرادی مانند تاج‌زاده و صدرالساداتی به خدمتکار تبلیغات ضدایران و به‌سود اسراییل تبدیل شدند. همچنین برخی خبر پراکنها روزنامه های داخلی با ضریب دادن به آن مسئله هم بد شان نمی آمد که از این آب گل آلود ماهی ویژه ای صید کنند
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    جناب احمدی نژاد مارابه خیر تو امیدی نیست شرمرسان .بنده خدا ..لطفت مایه دردسره .کوتاه بیا
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    یه جاسوس پیدا کنید که گفته باشه "جاسوس هستم". کل کشور رو با یه چفیه و قیافه مظلومش فیلم کرده الان میگه نیستم. دیگه توی لیسته می خواد باشه یا نه.........
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      چرا نگه جاسوسم؟وقتی توایران بود نباید میگفت الان که رفته اونور قیافه وهمه چیزش عوض شده اتفاقا اگه بگه جاسوس بودم براش بهتره میگن اه ماتوایران نفوذ کردیم
  • US ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    جاسوس که نمیگه من جاسوسم.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      178 7
      دقیقا! اگه جاسوس نیست چرا این همه مدت ادای مسلمان بودن درآورده؟ اون همه کتاب خونده؟ فارسی یاد گرفته؟ فقط برا چاپ کردن دو تا مقاله اسلامی تو کشوری که به‌ قول خودش تروریست و یهودستیزه این همه زحمت کشیده؟ این شکدم چقدر وقیحهه! چی فرض کرده ما رو!
  • بهرام IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    اگر هم جاسوس نباشد آن کسی نیست که فک میکنید مغنه پوشیده ومحجب هست ایشان با استنباطش از ایران به اسرتییل در باره یهودی ستیزی هشدار داده
  • موسی مشهدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    آخی ما هم ساده کاترین از ما ساده تر آخه کدوم جاسوسی میاد بگه جاسوس بودم
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    خوب، مگه خره این همه عامل اطلاعاتی و مخبر را در یک کشور دیگه فقط برای کسب شهرت ول کنه. باز هم از کنار گوشمان خبرها و اسناد به اسرائیل خواهد رسید.
  • ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    به نظر من این حرکت این خانم و انکار جاسوس بودنش و انکار همه مطالبی که قبلا گفته بود .فقط یک دلیل داشت .چوب لای چرخ گذاشتن برجام 2.ایشان به این دلیل انکار کرد تا بتواند خود را به عنوان یک تحلیلگر سیاسی بیطرف جلوه دهد و رابطه خود را با اسرائیل انکار کرد.تا کسی نتواند او را متهم به جانبداری کند.او با گفتن این مطلب که ایران به دنبال محو اسرائیل و بالاتر از آن مردم عادی یهود هست قصد این داشت که برچسب یهود ستیزی به ایران بزند. و کشورهای حاضر در توافق هسته ای را تحت فشار بگذارد.به هر حال تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    225 7
    از ابتدای خبر تا انتهای خبر یک پاراگراف بارها تکرار شده ..
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    146 8
    چی بگه جای جاسوهای دیگه خراب کنه
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    306 8
    این وسط ما نفهمیدیم بی بی سی حرفاش درسته یا دروغه
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    نمیدانم چرا همیشه بی بی سی را دروغ پرداز وضدانقلاب معرفی میکنین ولی اگر به نفع شما باشد سند از بی بی سی می آورید
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      15 50
      با سلام. اگر رسانه را دقیق تر و عمیق تر تحلیل کنیم دیگر چنین شائبه ای پیش نمی آید. وقتی رسانه مقابلمان را بشناسیم و درک کنیم که هدفش چیست و اصلا با چه هدفی تاسیس شده است، دیگر این سوال برایمان پیش نمی آید. در ماجرای اخیر، بی بی سی از راست و دروغ این خبر سود خاصی نمی برد.
  • TR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    عجب روزگاری شده که یک ادم معلوم الحال که جاسوس هم بوده در یک سناریوی خنده دار میخواد حیثیت یکسری ادم ها رو خراب کنه غافل ازانکه دست خدا صدا نداره
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    99 12
    جهت منحرف کردن افکار عمومی نظام سلطه و دستگاه تبلیغاتی اش بهانه خنده دار می اورند که این نمونه آخریش بود
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    152 8
    اولا چرا مطلب رو اینقدر تکرار میکنید بعدم اگه جاسوس نیست بس این همه خراب کاری وترور در ایران کار کیه تو ایران همه ظاهرو میخوان نه باطن . تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها ..........................
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    عجب!!! باز هم بی بی سی و دروغ!!
  • ارجمند IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    مدیران دنبال هرموضوعی هستند بجز ساخت ایران مدرن کمی از همسایگان جنوبی یاد بگیرید
  • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    سه چیز جهان، انسان و حقیقت را می سازند یا تغییر می دهند: پول ، پول ، پول.
  • ابردژ IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    ممنون و تشکر از پیگیری آگاهانه و به موقع سر دبیر و خبرگزاری خوبتان ، در خصوص شکدم
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      34 3
      بله درسته!!خداراشکر شبکه سراسر صداقت و بیطرف ملکه ما را از اشتباه بیرون اورد!!!!!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    شبکه دولتی بی بی سی دیر هنگام در تو جیه جاسوس خود اقدام نمود
  • باران IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    41 12
    از نظرات کاربرا خداروشکر به این نتیجه میشه رسید که آبی که ریخته، نمیشه جمعش کرد واقعا مردم رو چی فرض کردن که طرف بیاد بگه من نیستم اون چیزی که هزارتا دلیل و سند و نشانه هست که بوده فقط امیدوارم از جیب ملت، نبوده باشه منفعت جدیدی که به جیبش واریز شده
  • ب IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    28 3
    نباید به مصاحبه ساختگی و شاید سفارشی بی بی سی شیطان مثل همیشه اعتماد کنیم این خانم دروغگو هست فیلم بازی می کنه مگر در مصاحبه با نادر نمی‌گفت من بی حجابی را مثل اسماعیل قربانی کردم و سربند یاحسین بسته بود این کارها فقط از یک فرد کاملا حرفه ای بر میاد
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    32 3
    خب حالا برای چی آمده ایران؟ چرا خودش رو مسلمان جا زده؟ حالا چرا رفته ؟ چرا مطلبش رو داده به روزنامه اسراییلی؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    17 13
    من کامل در بی بی سی فارسی حرفاشو گوش کردم گفت من شوهرم یمنی هست وسنی کاری به ایران نظام ایران نداشت .وگفت من جاسوسی نمیکردم تحلیل گر بودم .حتی ازش پرسید کسی ازتون سوء استفاده جنسی کرد گفت نه به هیچ وجه فقط گفت نطام ودولت ایران کل یهودیان را میخواهند از بین ببرند گفت من کنجکاو بودم در همین حد .حتی بهش گفت به شما کمک مالی هم میکردند گفت نه فقط گفت شبکه روسیه ازم خواست با اقای ریئسی مصاحبه کنم
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    28 0
    مثلا قراره بود اعتر اف کنه ... واقعا منتظرید بگه من هستم
  • US ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    33 0
    حتما توریست بودی😅😅😅😅😅😅
  • ....... IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    33 1
    از دو عکسش که یکی با حجاب هست یکی بی حجاب قشنگ معلومه تازه هیچ کس کسی رو مجبور به داشتن حجاب نمیکنه و دوم جاسوس که نمیاد بگه جاسوسم😑
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    27 14
    bbcیک بنگاه سخن پراکنی استعمار است و هر کی پول خوب بدهد براش برنامه میسازد ، مثال ؛ ۶ میلیون دلاری که فرح دیبا (بیوه شاه مخلوع) به bbcداده بود تا به نفع سلطنت طلبان و خاندان شان برنامه پخش کند.
  • af IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    60 23
    مامردم بایدعزت نفس داشته باشیم. وهرحرفی راکه رسانه های مخالف پخش میکنن نبایدزودباورکنیم. هویت ایرانی واسلامی مان راحفظ کنیم
  • محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    47 7
    این نابکار قاتل شهیدان هسته ای است وما را متهم میکند که دنبال سلاح هسته ای هستیم باید ببینیم کی در داخل با این در ارتباط بوده. الله اکبر از این همه خامی
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    22 29
    خخخخخخ چند روز دیگه که تمام اسناد جاسوسی عکس وفیلمهاشو منتشر کرد تمام اخبار دروغ شما رو میشه دست بردارید ...............
  • علیرضا جودکی دیناروند IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    14 3
    اگر جاسوس نیست چرا یه پاش این وره یه پاش اونور، گیرم به اسرائیل سفر نکرده با لابی های صهیونیست مقیم اروپا و آمریکا که ملاقات داشته‌، لازم نیست بره اسرائیل، در ضمن چکاره آن که در باره موضوع هسته ای نظر میدن، این نظر نیست گزارش به اسرائیل است با لطائف الحیل گزارش می‌دهد که ایران به دنبال بمب هسته ایست جاسوس دوره دیده مسلمان شده گرگ در پوست میش این همان دست چدنی در مخمل که مقام ولایت گفتند و ما گوش نکردبم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    18 1
    می خواهد دوباره برسرتان کلاه بگذارد دلخوش به تکذیبش نباشد اوجاسوس بوده شکی نیست
  • ملت IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    17 1
    از حرفهای که زده معلوم هست که جاسوس بوده گفته من تا حالا به اسراییل نرفتم خوب معلوم است که اگر از اسراییل می آمدی ایران به شما شک می کردند ولی از مغز اسراییل آمدی آن هم روباه پیر وبی بی سی
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    29 1
    پس براي رضاي خدا شيعه شده بود و حجاب كرده و سربند مي بست و راه پيمايي اربعين ميرفته....:)))))))))
  • اشنا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    9 34
    ماکه‌یعنی‌همه‌سربازدکترمحموداحمدی‌نژادعدالتخواه‌ومردم‌دوست‌وازجنس‌مردم‌هستیم‌خداحفظش‌کندلطفامنتشرکنید.
  • متفکر IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    38 3
    شخصیت جالبی دارد ، یهودی است و هرگز مسلمان نشده است ولی به اسراییل نرفته بلکه به ایران و یمن و عراق رفته است .!! برای رضای خاطر خدا برای این و آن مطلب مینوشته و مشورت هم میداده و یک ریال هم نمیگرفته است .. به این میگن یک یهودی معتقد !!
  • حسن IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    18 3
    هر دم ازین باغ بری میرسد...
  • آرش IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    10 49
    برام جالبه كه يك عده انگار زورشون مياد قبول كنن طرف جاسوس نبوده!! اصرار عجيبي دارن كه بگن جاسوس بوده و ژستهاي حق به جانب هم مي گيرن. چطور جاسوس بودنشو به همين راحتي باور كردن اما وقتي خودش علنا تكذيب مي كنه خودشونو به اون راه مي زنن!! كاملا مشخصه يك عده فقط دنبال بازياي تهوع آور سياسي هستن نه حقايق.