سهم بیشتر این پزشکان در پرونده‌های قصور پزشکی

ایلنا نوشت: معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: موارد قصور در دندان پزشکی افزایش پیدا کرده است. اقدامات زیبایی هم افزایش قابل توجهی در میزان قصور پزشکی داشته است.

«محمدرضا خردمند»، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در نشستی خبری که با حضور رییس سازمان نظام پزشکی و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: شکایت های انتظامی در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته اش ۵۰ درصد کاهش داشت که علت این مساله گسترش شیوع کرونا بود. به پزشکان و دندان پزشکی ها کمتر مراجعه می شد و کمتر برای ثبت شکایت مراجعه صورت گرفت. در سال ۹۹ تعداد پرونده ها در هیات های بدوی انتظامی۳۲۶۱ مورد بود که ۴۴ درصد در پاسخ به مراجع قضایی بدوی و ۵۶ درصد آن در پاسخ به مراجع انتظامی بوده است. در هیات تجدید نظر نیز ۵۵ درصد در پاسخ به کارشناسی قضایی و ۴۴ درصد آن در پاسخ به مراجع انتظامی بوده است. در هیات عالی بیش از ۶۰۰ مورد پرونده مورد بررسی قرار گرفت. در سال جاری هم آمار قصور پزشکی درحال نهایی شدن است.

او افزود: در جلسه ریاست سازمان نظام پزشکی با ریاست قوه قضاییه مباحث مهمی مورد پیگیری قرار گرفت، از جمله اینکه با مداخله گران به حوزه پزشکی از طرف قوه قضاییه برخورد شود. سرلوحه فرمایش های ریاست قوه قضاییه همین بود.  مسائل دیگر مانند مشکلات ما با دیوان عدالت اداری و اینکه ارجاع کارشناسی ها باید به نظام پزشکی باشد، مسائلی که در حوزه آموزشی مطرح شد و همه اینها از دستاوردهای عملی بود که در ملاقات با رییس قوه قضاییه مطرح شد.

او افزود: قصور پزشکی معمولا رویه‌ای دارد که با رویه بین المللی یکسان است. هرچه تخصص به شکلی باشد که با دستکاری بیشتری همراه باشد خطاها بیشتر خواهد بود. قصور پزشکی در زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی بیشترین درصد را داشته است. موارد قصور در دندان پزشکی افزایش پیدا کرده است. اقدامات زیبایی هم افزایش قابل توجهی در میزان قصور پزشکی داشت.

۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    مدرک طبابت این به اصطلاح پزشکان بایستی باطل شود.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    هر چه ارتباط مالی پزشک با بیمار بیشتر باشد، پزشک بالتبع شاکی بیشتری پیدا می کند.