این هزینه شامل تمام هزینههای برگزاری و تبلیغات کنفرانس در رسانههای مختلف دیداری، شنیداری و مکتوب میشود که به یک شرکت تبلیغاتی پرداخت شده است.
فقط در یک مورد به یکی از رسانههای اقتصادی برای تهیه ویژهنامه و تبلیغات 100 میلیون تومان پرداخت شد.
در این کنفرانس تقریبا هیچ کدام از مسئولان دولتی که در کنداکتور برنامه عنوان شده بود، حضور پیدا نکردند و از مسئولان دولتی فقط معاون اقتصادی بانک مرکزی و مدیرعامل بانک ملی ایران به ارائه دو مقاله علمی پرداختند.
در پوستر و اطلاعرسانی کنفرانس بینالمللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی عنوان شده که 24 بانک در برگزاری آن مشارکت داشتهاند اما تقریبا هیچ کدام از بانکها جز یک بانک خصوصی پشتیانی مالی از این همایش حضور نداشتند و فقط به ثبتنام تعدادی از کارکنان خود برای حضور در این همایش با مبلغ ناچیز پرداختند.
در این همایش همچنین برخی از اساتید اقتصادی مثل مسعود نیلی به ارائه مقالات علمی پرداختند، با این حال سطح علمی این کنفرانس نسبت به کنفرانس سالانه سیاستهای پولی و ارزی که در اردیبهشتماه هر سال از سوی پژوهشکده پولی و بانکی و همچنین همایش سالانه بانکداری اسلامی که در شهریور هر سال برگزار میشود، بسیار ضعیفتر بود و اساسا لزوم وجود چنین کنفرانسی که بسیار شتابزده برگزار شد؛ مشخص نیست و برخی ناظران دلیل آن را فقط اهداف تبلیغاتی میدانند.
/39/39
نظر شما