اعتراض نماینده مجلس به وضعیت نابسامان کاخ‌های صفوی در اصفهان

تسنیم نوشت: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: میراث به‌جای‌مانده از دوره‌های صفویه و قاجاریه در این شهر وضعیت خوبی ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: میراث به‌جای‌مانده از دوره‌های صفویه و قاجاریه در این شهر وضعیت خوبی ندارند.
مهدی طغیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آثار در زمان حاضر اوضاع خوبی ندارند، در این راستا به‌عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانستم که از ابتدا به این حوزه و به‌ویژه توانمندی‌هایی که می‌تواند در مباحث گردشگری برای ما ایجاد کند، بپردازم و در این زمینه هماهنگی لازم را میان دستگاه‌های ذی‌ربط ایجاد کنم.

وی پیرامون اقدامات انجام‌شده در این زمینه تصریح کرد: در شناسایی خلأ روانی برای بحث‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، احیای میراث و حل مسائل بودجه‌ای برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد بودجه خوبی ثبت شد، در نهایت نیز بحث رفع موانع و تسهیل فضای سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در حوزه میراث فرهنگی انجام شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "مزیت مهم ما در اصفهان میراث به‌جامانده است"، افزود: پیگیری‌ها پیرامون موزه بزرگ اصفهان انجام شد و در حال نزدیکی به تفاهم پایانی هستیم، این در حالی است که حوزه هنر اصفهان نیز مورد دغدغه و پیگیری جدی من بوده است، چراکه هنرمندانی در این شهر وجود داشته‌اند که اکنون در فشار و تنگنای اقتصادی قرار دارند و نتیجه آن نابودی این رشته‌های هنری است، در این راستا تلاش کردیم که بخشی از طبقه دوم میدان امام(ره) به‌عنوان محلی برای فعالیت و نمایش تولیدات و همچنین عرضه آثار این افراد اختصاص یابد تا با این کار به جذابیت‌های میدان نیز افزوده شود.

بیشر بخوانید:

در روند ثبت ملی صنایع‌دستی شاخص‌ آن شهر یا روستا مورد توجه قرار گیرد

شهرها و روستاهای دارای ظرفیت ثبت ملی و جهانی صنایع‌دستی شناسایی شود

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1611830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =