انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان مردانی آذر آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان مردانی آذر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، بهمن نقی پور در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: تاکنون پنج بخش بیمارستان کودکان منتقل شده و مشغول به کار هستند. امیدواریم با راه اندازی رسمی این بیمارستان و تکمیل تمامی بخش‌ها بتوانیم از این ظرفیت بزرگ در جهت کنترل بیماری‌های کودکان در تبریز بهره ببریم.

وی اضافه کرد: این بیمارستان به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، به مرور شروع به جذب بیمار کرده است.

وی با اشاره به کاهش موارد سرپایی و میانگین مرگ روزانه کرونا در استان، افزود: طی یک روز گذشته با کاهش ۲۹ نفری بستری‌های کرونا در استان مواجه بودیم و اکنون ۳۹۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند

وی یادآور شد:  تاکنون ۹۴ درصد جمعیت استان دز اول، ۸۵ درصد دز دوم و ۴۱ درصد دز سوم دریافت کرده‌اند. واکسیناسیون ۹۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۳۶.۵ درصد پنج تا ۱۲ ساله‌های استان نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره  به موفقیت این دانشگاه و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه در جشنواره ملی رازی گفت:  تولید داروی مزالازین (داروی بیماری التهابی روده) برای اولین بار در کشور توسط محققان بومی تبریز انجام گرفته است. واردات این دارو، سالانه بالغ بر ۲۸۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد اما اکنون مواد اولیه ساخت این دارو در تبریز تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تمامی مراکز درمانی، اورژانس، بهداشت و مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز فعالیت کرده و تعطیلی در این مراکز نخواهیم داشت،  آماده خدمت رسانی به مردم عزیز و مسافران هستیم و حتی در روزهای اول فروردین و ۱۳ فروردین ماه، واکسیناسیون انجام می‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =