۲ نفر
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
«دموکراسی پوتین» نقد می‌شود

کتاب «دموکراسی پوتین: ایدئولوژی، افسانه و خشونت در قرن بیست و یکم» نوشته ولادیمیر تیسمانانو و  کیت‌سی. لانگدن با ترجمه سودابه قیصری فرداشب، چهارشنبه ۲۵ فروردین ساعت ۲۲ در لایو اینستاگرام خبرگزاری خبرآنلاین نقد و بررسی می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «دموکراسی پوتین: ایدئولوژی، افسانه و خشونت در قرن بیست و یکم» نوشته ولادیمیر تیسمانانو و  کیت‌سی. لانگدن با ترجمه سودابه قیصری در لایو اینستاگرام خبرگزاری خبرآنلاین با حضور مترجم این اثر و سیدعبدالجواد موسوی، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد هنری نقد و بررسی می‌شود. 

این کتاب شامل ۸ فصل به نام‌های «میدان‌داری مجدد پوتینیسم»، «مرده‌ریگ افسانه‌ استبدادی»، «قهرمان وارد می‌شود»، «ریشه‌های فکری پوتینیسم»، «پوتینیسم به مثابه فرهنگی در حال تکوین»، «ناسیونالیسم روسی در آموزش، رسانه و مذهب»، «سیاست خارجی روسیه»، «دوران تاریک جدید» و «میدان‌داری مجدد پوتینیسم» است و در بخشی از خلاصه آن چنین آمده است: «این کتاب ریشه‌های کمتر معرفی‌شده‌ پوتینیسم را بررسی می‌کند. هدف، تاکید بر ریشه‌ها، محرک‌ها و تاثیرات پوتینیسم، ساختار ایدئولوژیک و مشروعیت‌بخشِ پشت فرهنگ سیاسی دزدسالار و فاسد است. برای دستیابی به این هدف، مفاهیم، روش‌ها، نویسندگان، گفت‌وگوها و تجربیات شخصی و نسخه‌های ملی‌شده را بررسی کرده‌ایم.»  

این کتاب که توسط نشر پارسه منتشر شده است در پی حمله روسیه به اوکراین، به یکی از کتاب‌های پرفروش در ایران تبدیل شد.  

لایو اینستاگرام خبرگزاری خبرآنلاین، فرداشب، چهارشنبه ۲۵ فروردین ساعت ۲۲ میزبان سودابه قیصری، سیدعبدالجواد موسوی و علاقه‌مندان به شنیدن و دیدن بحث میان این دو در مورد کتاب «دموکراسی پوتین: ایدئولوژی، افسانه و خشونت در قرن بیست و یکم» خواهد بود. 

«دموکراسی پوتین» نقد می‌شود

۵۸۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =