نازنین زاغری ؛ بشردوستی ، عید نوروز ، نیمه شعبان و باقی قضایا

خبرگزاری دولت به نقل از «منبع مطلع» علت آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری را اعلام کرد.

یک منبع مطلع به خبرنگار ایرنا در لندن گفت که نازنین زاغری و انوشه آشوری بنا به دلایل بشردوستانه در آستانه عید باستانی نوروز و نیمه شعبان آزاد شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این منبع مطلع اظهار داشت که براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، دو نفر در مسیر بازگشت به لندن هستند.  

بر اساس شنیده‌ها مراد طاهباز دیگر زندانی دو تابعیتی انگلیسی – ایرانی نیز که به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا محکوم است به مرخصی فرستاده شده است.

دولت انگلیس تاکنون بیانیه‌ای را در این خصوص صادر نکرده است. منابع خبری در این کشور نیز خبر آزادی خانم زاغری و آقای انوشه را  محتاطانه پوشش می‌دهند.

دیروز منابع خبری اعلام کردند که گذرنامه خانم زاغری به او تحویل شده است. تولیپ صدیق نماینده مجلس انگلیس از منطقه‌ای که خانواده زاغری در آنجا ساکن هستند در توئیتر اعلام کرد که دو نفر برای ترک ایران به فرودگاه منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که خانم زاغری و آقای انوشه تهران را ترک کرده‌اند.

نازنین زاغری ؛ بشردوستی ، عید نوروز ، نیمه شعبان و باقی قضایا

به گزارش خبرآنلاین ، سخنگوی قوه قضائیه امروز  در رابطه با آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو محکوم امنیتی که چندی پیش آزاد شدند، گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده است و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و چندی پیش آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

خداییان همچنین در مورد وضعیت قضایی پرونده انوشه آشوری اظهار کرد: آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی  به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده که تقاضای آزادی مشروط کرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =