اعتراف روزنامه صهیونیستی به شکست‌های مکرر موساد

ایرنا نوشت: پس از حمله موشکی ایران به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی تحت عنوان «وقتی ایران در جنگ مخفیانه به موساد حمله می کند»، به بررسی ابعاد پیدا و ناپیدا این حمله موشکی پرداخته است.

این روزنامه صهیونیستی نوشته است اگرچه تاکنون سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) اسرائیل تاکنون موفق شده است عملیاتهای  متعددی را در سراسر جهان انجام دهد و شماری از دانشمندان هسته ای ایران به ترور کند، اما این آژانس جاسوسی از خطا عاری نیست.

بر اساس این گزارش، به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به این عملیات اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت ها و شرارت های این رژیم منحوس "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است در یک سری حملات موشکی بیش از ده تن از عوامل موساد در اربیل عراق کشته و مجروح شدند و اعداد و جزئیات مشخصی درباره چگونگی تخلیه ماموران موساد متعاقباً ارائه کرده است.

بر پایه این گزارش، شماری از رسانه های غربی در خصوص حمله ایران به موساد در اربیل ابراز تردید کرده اند و می گویند حمله ایران به مقر موساد در عراق با هدف دستگیری شماری از مقامات محلی مخالف صورت گرفته است.

این گزارش همچنین در خصوص دستگیری شماری از جاسوسان موساد توسط دستگاه امنیتی ترکیه در اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی ابراز تردید کرده است.

به نوشته جروزالم پست، اگر «رام بن باراک»، معاون سابق رئیس موساد و رئیس فعلی کمیته امور خارجه و دفاع کنست، ادعاهای ترکیه را رد کرد، اکنون نه او و نه هیچ یک از مقامات اسرائیلی دیگر در این هفته چنین تکذیب شدیدی در مورد ایران صادر نکرده اند.

این رسانه صهیونیستی  نتیجه گرفت که موساد در خصوص این مساله نیز مانند شماری از ناکامی های گذشته خود، مجددا با شکست روبرو شده است.

در سال ۲۰۱۰، تعدادی از عوامل موساد در امارات متحده عربی در جریان عملیاتی که در آن «محمود المبحوح»، یکی از مقامات ارشد حماس ترور شد، دستگیر شدند.

المبحوح یکی از فرماندهان رده بالای حماس و یکی از بنیانگذاران کتائب عزالدین القسام بود که طراحی و اجرای دو عملیات اسارت دو نظامی صهیونیستی در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ را در کارنامه مبارزاتی خود داشت.

بر اساس گزارش جروزالم پست، این مساله یک کابوس دیپلماتیک برای اسرائیل ایجاد کرد زیرا بسیاری از کشورهای غربی اورشلیم را به استفاده از گذرنامه و هویت شهروندان خود برای نفوذ به امارات متهم کرده اند.

این گزارش همچنین مدعی شده است عملیات اطلاعاتی به ندرت بدون ریسک است و گاهی می‌تواند با مخاطرات فراوانی همراه باشد.

همچنین تلاش نافرجام برای ترور خالد مشعل، رهبر حماس در اردن در سال ۱۹۹۸ که در جریان آن چندین مامور موساد دستگیر شدند، یکی از مصادیق شکست این آژانس جاسوسی صهیونیستی به شمار می آید.

جاسوسان موسادی زمانی آزاد شدند که اسرائیل به مشعل کمک کرد تا سمی را که به او تزریق شده بود درمان کند و مجبور شد رهبر معنوی حماس، شیخ احمد یاسین را نیز آزاد کند.

اکنون مشخص شده است که جاسوسان فرضی متعددی برای موساد کار می کنند که اکثر آنها ماموران دوگانه هستند که اطلاعات نادرست در اختیار اسرائیل قرار می دهند.

بر اساس این گزارش، چین و ایران هر دو در از بین بردن ده‌ها مامور سیا در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ موفق عمل کرده اند.

در پایان این گزارش آمده است موساد نیز گاهی در عملیاتهای خود شکست می خورد اما این نهاد جاسوسی همچنان در زمره برترین آژانسهای مخفی برای نفوذ به ایران شناخته می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =