حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم، به موضوعی بحث برانگیز بدل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، از یکسو برخی اصولگرایان قائل به حضور اصلاح طلبان هستند و آن را برای ایفای یک رقابت کامل و همچنین حضور گسترده مردم در این زمینه لازم می‌دانند، از سوی دیگر برخی اصولگرایان تاکید دارند که نیازی به حضور اصلاح‌طلبان در این عرصه نیست.

در این میان هم اگرچه سیدمحمد خاتمی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده شروطی تعیین کرده بود اما فرمانده سپاه هم متقابلا شروطی را برای حضور اصلاح‌طلبان در این عرصه اعلام کرد. مواضع وی با واکنش برخی چهره‌های اصلاح طلب مواجه شد اما مرتضی نبوی هم تاکید کرد که تعیین شرط از سوی ساختار شکنان اصلاح طلب را شبیه طنز خواند.

جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز با انتقاد از مصباحی مقدم، غفوری‌فرد و وزیرامورخارجه به دلیل مصافحه با خاتمی، به فارس گفت: کسانی که با خاتمی خوش‌وبش کردند دغدغه ‌انقلاب، ندارند.

وی با بیان اینکه خاتمی جز سران داخلی فتنه است و باید در دادگاه محاکمه شود، گفت: خاتمی باید در دادگاه محاکمه شود و نسبت به دیداهای محرمانه خود با جرج سوروس صهیونیست به مردم پاسخ بدهند اما متاسفانه برخی‌ها که دغدغه انقلاب و اسلام را ندارد از خاتمی استقبال می‌کنند و در مراسم ختم آیت‌الله صدوقی با او خوش‌وبش می‌کنند. اصولگرایان باید در مراسم ختم آیت‌الله صدوقی به خاتمی بی‌محلی می‌کردند چرا که خوش‌‌وبش و مصاحفه با خاتمی اهانت به مردم است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت که وظیفه می‌داند در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت به مصباحی مقدم عضو دیگر این جامعه نسبت به خوش‌وبش با خاتمی تذکر بدهد.

سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران نیز در اولین کنگره‌ کشوری شهدای امداد گر با اشاره به حوادث سالهای اخیر گفت: اگر به فتنه سال 88 نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که شور و هیجان انقلابی که در کشور حاکم بود یک بار دیگر ما را به فضای سال‌های اول انقلاب برد.

وی با بیان این که کشور در آستانه‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نهاد مردمی نظام انقلاب اسلامی و تجلی مردم سالاری است و کسانی می‌توانند در این مجلس خدمت گذار صدیق مردم باشند که تشنه‌ خدمت باشند، نه تشنه‌ قدرت که این مساله نه در شان انقلاب و نه در شان مردم است.

خاتمی در ادامه افزود: این که یکی به صحنه بیاید و باغ سبز دروغین به مردم نشان دهد و وعده‌هایی که در حد و اختیار قانونی آنان نیست را به مردم بدهد و بعد از مدتی هم در پاسخ به اعتراضات مردمی مبنی بر عدم تحقق وعده‌ها بگوید که نگذاشتند و نشد و این رندی است. افراد نباید از رانت قدرت سیاسی یا اقتصادی برای ورود به مجلس استفاده کنند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا از شیراز IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    1 0
    آقای شجونی همین دغدغه های خیالی شما و امثال شما باعث رویش ورشد جریان انحرافی شد.