چه کنیم تا در سال ۱۴۰۱ زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشیم؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در آغاز سال نو (۱۴۰۱) با توجه به شرایط سختی که در سال ۱۴۰۰ بر مردم کشورمان و جهان به علت پاندمی کووید۱۹(کرونا)گذشت، گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌ها این است که چه کنیم تا در سال ۱۴۰۱زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشیم و حال خود و خانواده‌مان و دیگران همراه با احساس توام با شادی، رضایت‌مندی و امیدبیشتر به آینده به ویژه در حوزه سلامت باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیمارستان کودکان مفید، دکتر علی اکبر سیاری، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو با اشاره به اینکه در اپیدمی کرونا تاکنون در ایران بیشتر از۷ میلیون نفر مبتلا شده‌اند وبیش از ۱۳۶ هزار نفر از این بیماران فوت کرده اند، گفت: آمار جهانی آن تاکنون  ۴۳۶ میلیون نفر مبتلا و ۶ میلیون نفر منجر به فوت بوده است.
معاون وزیر بهداشت سابق در بخشی از این پیام عنوان کرد: اعتماد عمومی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی که رکن اساسی در نظام اجتماعی کشور است، کاهش یافته از طرفی کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم و روند سیر صعودی قیمت کالا و خدمات در کشور سبب نارضایتی مردم است و ضرورت دارد همه مسوولان راهکارهای علمی برای برون رفت از این بحران‌ها، چالش‌ها و مشکلات را تدارک ببینند و شرایط را به صورت عملی برنامه‌ریزی و تسریع کنند.
وی افزود: از ایجاد تغییر در وضع موجود کشور نباید هراس داشت، لذا برای پیدا کردن راه حل برای مشکلات کشور از طریق نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی راه حل‌های جدیدی باید خلق کنیم و این امر را راه حل بدانیم و این کار شدنی است. برای خروج از بن بست‌ها و چالش‌ها و مشکلات در سطح فردی، خانواده، جامعه و کشور نیاز به تغییر چارچوب‌های ساخته شده ذهنی و فرهنگی طی چند دهه اخیر داریم.
در ادامه دکتر سیاری حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانة قدرت لایزال الهی و تجدید حیات باشد را به تمامی مردم ایران به ویژه کارکنان عرصة بهداشت و درمان کشور تبریک و تهنیت عرض نمود و گفت : سال ۱۴۰۱ را سالی سرشار از سلامتی و موفقیت از درگاه خداوند سبحان برای همه مسئلت دارم.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    25 2
    خیلی ساده! از ایران مهاجرت کنید!
  • حرفشنو IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    8 0
    من مدتی قبل هم نوشتم :کاشکی ما بتونیم مثل 50 -60سال پیش فکر کنیم که هیچکس باین فکر نمیکردوزیر چکار میکنه و وکیل چکار میکنه .هر کس بفکر خودش و زندگی خودش بود .البته دولتمردا هم کار هایی میکردن مثل آموزش رایگان و...
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    7 0
    چه کنیم نمیریم