۸ نفر
۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
آشنایی با ساخت ویلا و طراحی ویلا

هنوز هم خانه‌های قدیمیِ ویلایی درون شهرهای بزرگ وجود دارد که همه ما با ورود به آنها صفا و صمیمیت را از در و دیوار آنها حس می‌کنیم.

چگونگی ساخت ویلا

ساخت ویلا و خانه از قدیم مورد توجه بوده است. همان طور که می‌دانید خانه، محلی است که افراد با ساکن شدن در آن احساس امنیت و آرامش کسب می‌کنند. در گذشته تمام خانه‌های ایرانی، ویلایی بوده و معمولاً همه خانواده‌ها، پرجمعیت بوده و درون خانه‌های که دارای حیاط و همچنین گل‌ها و درختانی بوده، زندگی می‌کردند.

امروزه با افزایش جمعیت شهرهای بزرگ و کمبود فضای شهری، اکثر افراد درون خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنند، با این‌ وجود همه آنها تمایل دارند که یک خانه ویلایی در حاشیه شهرها و یا در شهرها و روستاهای خوش آب و هوا داشته باشند.

بر این اساس می‌توان گفت چگونگی ساخت ویلا برای آنها بسیار دارای اهمیت می‌باشد. در این مقاله سعی شده تا شما را به چگونگی ساخت ویلا آشنا نماییم. به همین سبب بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. ازجمله نکاتی که در ساخت ویلا باید موردتوجه قرار گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

نقشه ساخت ویلا

ساخت ویلا در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور به‌صورت گسترده‌ای در حال افزایش بوده ولی بیشتر بازسازی ساختمان امروزه اهمیت یافته و این امر بیان‌گر شهرگریزی افراد و خستگی آنها از محیط‌های آلوده شهری می‌باشد. از اینرو نقشه ساخت ویلا یکی مهم‌ترین بخش‌هایی است که افراد تمایل دارند به بهترین نحو ممکن کشیده و طراحی شود.

در واقع در نقشه ساخت ویلا باید بین فضاهای داخلی و خارجی ساخت ویلا تناسب خوبی برخوردار شده تا با استفاده از وسایل مختلف و استفاده از گیاهان و درختان مناسب فضایی روح‌بخش به ویلا داده شود. نقشه ساخت ویلا را می‌توان به عنوان محوری‌ترین بخش‌های ساخت ویلا در نظر گرفت.

در واقع اگر نقشه ساخت ویلا، نقشه مناسبی نباشد، نمی‌توانید انتظار ساخت ویلای مناسبی را داشته باشید. در نقشه ساخت ویلا باید تمام مواردی که می‌خواهید روی زمین پیاده‌سازی کنید را روی کاغذ طراحی نمایید و جای دقیق پی‌ها، ستون‌ها و نرده‌ها، باغچه و درختان به درستی و با دقت طراحی شود.

مدت‌زمان ساخت ویلا

ساخت ویلا یکی از کارهایی است که علاوه بر سختی‌هایی که دارد، شیرینی منحصربه‌فردی نیز با خود به همراه خواهد داشت. مدت‌زمان ساخت ویلا نیز معمولاً به عوامل متعددی مربوط می‌شود.

بخش زیادی از مدت‌زمان مربوط به ساخت ویلا ناشی از درگیری‌ها و ساختار بوروکراسی برای اخذ مجوزهای مربوطه می‌باشد. از سوی دیگر بخش دیگر مربوط به تأمین هزینه‌ها و مصالح موردنیاز برای مثل نقاشی ساختمان برای ساخت ویلا است. البته شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند مؤثر باشد. همچنین متراژ ویلا نیز یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تعیین زمان ساخت ویلا می‌باشد. با این وجود به طور متوسط برای ساخت یک ویلا حداقل یک سال زمان لازم است.ساخت ویلا

سبک و اصول طراحی ویلا

طراحی ویلا به عنوان حرفه‌ایی بسیار ظریف، دقیق و با اهمیت شناخته شده است. بنابراین جهت داشتن ویلایی منحصر به فرد لازم است یک تیم متخصص evimshahane و با تجربه نسبت به طراحی مکان مورد نظر اقدام کنند. عواملی همچون جغرافیای محیط، تکنیک، فرم و... تاثیر زیادی در سبک طراحی ویلاها دارند. معمولا سبک طراحی این نوع سازه به دو بخش تقسیم می‌شود.

بخش اول طراحی کامل سازه، دارای قسمت‌های مختلفی همچون طراحی خارجی، مصالح مورد استفاده، شیوه ساخت، نما، پلان و... است. بخش دوم طراحی داخلی سازه که از المان‌ها، چیدمان فضاها، مصالح مورد استفاده، نمای داخلی، پلان موجود و.... تشکیل شده است.

انواع سبک‌های طراحی ویلا

طراحی ویلا مدرن: در این سبک می‌توانید از متریال‌هایی همچون شیشه، چوب، بتن، سنگ و... استفاده کنید. در طراحی مدرن پنجره‌های قدی و بلند جهت بهره‌گیری از نور طبیعی جایگاه خاصی دارند. ایجاد فضای باز و پرنور ویلا، تزئینات مدرن و پارتیشن‌ها، جزئیات ساده و به دور از هر گونه تزئینات اضافه، سادگی در طرح و... از شاخصه‌های معماری سبک مدرن می‌باشد.

در این سبک اتاق مهمان در طبقه همکف قرار می‌گیرد. در صورت داشتن استخر از آشپزخانه می‌توانید به استخر دسترسی داشته باشید. در سبک مدرن، طراحی داخلی ویلا و گیرایی در نما به وضوح خود را نشان می‌دهد.

انواع سبک‌های طراحی ویلا

طراحی ویلا مدرن: در این سبک می‌توانید از متریال‌هایی همچون شیشه، چوب، بتن، سنگ و... استفاده کنید. در طراحی مدرن پنجره‌های قدی و بلند جهت بهره‌گیری از نور طبیعی جایگاه خاصی دارند. ایجاد فضای باز و پرنور ویلا، تزئینات مدرن و پارتیشن‌ها، جزئیات ساده و به دور از هر گونه تزئینات اضافه، سادگی در طرح و... از شاخصه‌های معماری سبک مدرن می‌باشد.

در این سبک اتاق مهمان در طبقه همکف قرار می‌گیرد. در صورت داشتن استخر از آشپزخانه می‌توانید به استخر دسترسی داشته باشید. در سبک مدرن، طراحی داخلی ویلا و گیرایی در نما به وضوح خود را نشان می‌دهد.

طراحی ویلا ایرانی: طراحی سبک داخلی ویلا ایرانی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. طراحان و معماران زیادی این سبک را شبیه سبک سنتی می‌دانند. در طراحی نمای سبک ایرانی آجر نسوز و قفقازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت محوطه فضای باز و حیاط بسیار قابل توجه می‌باشد. در این سبک برخی افراد علاقمند به داشتن گلخانه در کنار حیاط ویلا می‌باشند. طراحی آلاچیق و حوض در وسط حیاط، نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

طراحی ویلا کلاسیک: سبک کلاسیک دارای انواع متعددی همچون سبک ویکتوریایی، رومی، ایتالیایی، اسپانیایی و ایرانی می‌باشد. در سبک کلاسیک متریال‌های متنوعی مانند سفال، آجر، چوب و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. بکارگیری سنگ‌هایی همچون اسلیت، شیست، تراورتن، گرانیت، مرمر، آهک، آنتیک بسیار قابل توجه است.

طراحی ویلا

متریال‌هایی که در طراحی سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند. همین امر سبب می‌شود مناطق شمال کشور از این متریال‌ها جهت طراحی ویلاها استفاده کنند. سنگ‌ها دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند که در ماندگاری و طول عمر ویلا موثر می‌باشند.

طراحی ویلا روستیک: یکی از گرایشات طراحی ویلا، طراحی به سبک روستیک می‌باشد که امروزه در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است. طراحی این سبک، خلق و بازآفرینی فضای خانه‌های روستایی است. به طوری‌که طراحی روستیک جایگاه ویژه‌ای در بین طراحان دارد. در نواحی ییلاقی و روستایی طراحی روستیک سبب به وجود آمدن فضایی صمیمی، گرم، دلنشین و... می‌شود.

طراحی ویلا سنتی: در طرح‌های سنتی از آجر زیاد استفاده می‌شود. حیاط ویلا، آشپزخانه، حوض و... از جمله قسمت‌های مختلف ویلا هستند که به صورت سنتی طراحی و اجرا می‌شوند. ویلاهایی با طرح سنتی، افراد را به خاطرات گذشته و زمان‌های دور می‌کشاند. متریال‌هایی همچون چوب و شیشه نیز در طراحی ویلاهای سنتی از کاربرد زیادی برخوردار می‌باشند.

طراحی ویلا لوکس: حفظ سادگی در طراحی این نوع ویلا از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. هماهنگی عناصر و متریال‌هایی که در نمای بیرونی ویلاهای لوکس بکار برده می‌شود، سبب زیبایی بیشتر ویلا می‌گردد. طراحی ویلاهای لوکس به شیوه‌ای است که بخش‌های مختلف ویلا همچون پذیرایی، آشپزخانه و... نور آفتاب مستقیم بتابد. این امر سبب سرزندگی و شادابی می‌شود. ایجاد پارکینگ، استخر، شومینه، آب‌نماهای کوچک و بزرگ، سالن بیلیارد و... از جمله مواردی هستند که در طراحی ویلا لوکس قابل توجه می‌باشند.  

طراحی ویلا لاکچری: در طراحی این نوع ویلا استفاده از آب‌نمای سنگی، استخر، سایبان و... مشاهده می‌شود. جهت طراحی این نوع ویلا از متریال و مصالح مرغوب و با کیفیت استفاده می‌شود. جهت اِلمان‌های نما، دیوارها، کف‌سازی فضاها از سنگ‌های برش خورده و صیقلی استفاده می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1614545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =