نسخه پیچی بایدن برای غرب علیه پوتین با سفر به آن سوی آتلانتیک

بایدن امروز به آن سوی اقیانوس آرام می‌رود تا در لحظه‌ای حساس برای اوکراین، رهبری غرب متحد شده علیه پوتین را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، نشست‌های تعریف شده سران ناتو، اتحادیه اروپا و گروه 7 در بروکسل، نمایش همکاری در مجازات روسیه و ارائه کمک به اوکراین است.

رفتن بایدن به لهستان نیز برای برجسته کردن بحران بزرگ آوارگان جنگ و نیز اطمینان دادن به متحدان لبه شرقی ناتو است.

زمانی بایدن قول داد تا رهبری آمریکا را که توسط ترامپ خدشه دار شده بود، بازگرداند و حالا موضوع اوکراین یکی از موضوعاتی است که به سیاست خارجی آمریکا اعتبار می‌بخشد.

زلنسکی این سوال را مطرح کرده که رهبر جهان بودن به معنای رهبر صلح بودن است؟

و این چالشی است که بایدن باید با آن مواجه شود.

مقامات نظامی می‌گویند تهاجم چند هفته‌ای روسیه به بن بست رسیده و منجر به ترس از چگونگی ادامه دادن آن توسط پوتین شده است.

محوه واکنش به تصمیم رئیس جمهور روسیه در استفاده از سلاح اتمی یا شیمیایی و یا حمله سایبری گسترده، یکی از موضوعات قابل بحث در نشست اروپا است.

بایدن هشدار داده است که پوتین پشتش را به دیوار کرده و هر چه این پشت کردن بیشتر شود، اقداماتی که انجام خواهد داد، غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن اعلام کرده است که قرار است بسته جدید تحریمی علیه روسیه فردا پنجشنبه رونمایی شود که شامل تحریم اعضای دومای روسیه است.

بایدن و غرب پیشنهاد اعزام نیرو و بستن حریم هوایی را نپذیرفته‌اند،چرا که منجر به جنگ مستقیم با روسیه می‌شود.

اما گزینه‌ها علیه روسیه بررسی خواهد شد.

گسترش فهریت بانک‌های روسی قطع شده از سوئیفت، اعمال تحریم علیه الیگارش‌ها و سیاستمداران روس و برداشتن گام برای قطع سود انرژی روسیه، گزینه‌های جدید تحریمی است که فردا معلوم می‌شود.

اما بعید است بایدن با زلنسکی دیدار کند،چراکه کاخ سفید حضور بایدن در اوکراین را به دلایل متعدد رد کرده است.

{از سوی دیگر حضور زلنسکی در بروکسل نیز معلوم نبوده و در بهترین حالت ممکن است دیدار آنها در مرز لهستان و اوکراین رخ دهد که به دلایل امنیتی و موشک باران درصدش پایین است.}

بایدن پیشنهاد دیدار از کی یف را رده کرده است اما بایدن و غرب می‌توانند با عرضه تسلیحات تهاجمی‌تر به زلنسکی در برابر روسیه کمک کنند.

در اینجا معمولا سیاست‌مداران بازی پینگ پنگ انجام داده و بهم پاس می‌دهند اما اراده و شجاعت رئیس جمهور آمریکا برای جمع کردن موضوع بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =