۰ نفر
۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
مساله این است؛ صدرنشینی ایران یا کره‌جنوبی

یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های ایران و کره‌جنوبی برای سه امتیاز مسابقه حساس پنج شنبه صدرنشینی در گروه A مقدماتی جام جهانی است.

ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران در یکی از دیدارهای مهم وحساس ملی،پنجشنبه درچارچوب رقابت های گروه A مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آسیا با بازیکنان تیم ملی کره  جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول دیدارمی کنند.

این ۲ تیم درجریان این رقابت ها هشت بار به میدان رفته و ایران با کسب ۲۲ امتیاز و کره  با ۲۰ امتیاز هم اکنون عناوین اول و دوم جدول رده بندی این گروه را دراختیار خود دارند وفردا نیز برای حفظ جایگاه نخست و یا به دست آوردن به میدان خواهند رفت.

البته که رویارویی این ۲ تیم، همواره مورد توجه فوتبال دوستان آسیایی و فرا آسیایی بوده است و از آن به عنوان یکی از دیدارهای کلاسیک قاره کهن نام برده می شود اما در شرایط فعلی و با توجه به جایگاه شان در جدول رده بندی  که در آن قرار دارند؛ رویاروی شان بیش از بیش مورد توجه کارشناسان، مربیان و فوتبال دوستان درسراسر دنیا قرار گرفته و درانتظار برگزاری آن می باشند.

بدون تردید «پائولو بنتو» و شاگردانش از دست «دراگان اسکوچیچ» و شاگردانش به شدت عصبانی بوده و به کسب نتیجه ای به جز پیروزی برابر ایران در بازی فردا نمی اندیشند موضوعی که می تواند این بازی را زیباتر از قبل کند.

چرا صدرنشینی در این گروه اهمیت دارد؟

براساس رتبه بندی تیم صدر نشین در سید سوم رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲  جای می گیرد و بی شک در آیین قرعه کشی و تعیین گروه بندی این جام که دوازدهم فروردین ماه برگزار می شود با قرعه مناسب تری مواجه و از شانس بیشتری برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها برخوردار خواهد شد.

از این رو اول شدن در این رقابت ها  بسیار مهم است و هر ۲ تیم ایران و کره جنوبی سعی دارند درپایان رقابت های گروهی این عنوان را به دست آورند تا با اقبال بیشتری در جام جهانی  روبه رو شوند.
ملی پوشان کشورمان که درحال حاضر سودای نخستین صعود به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی را درسر دارند بی شک از جایگاه فعلی خود با قدرت دفاع خواهند کرد.

شاگردان اسکو در صورت تساوی نیز باز هم بخت اول این گروه خواهند بود اما این مانع از تلاش آنان به منظور پیروزی بر کره در ورزشگاه جام جهانی نخواهد بود هرچند که «مهدی طارمی» و «علیرضا جهانبخش» ۲ بازیکن ترکیب اصلی خود را به همراه نداشته باشند.

اما از سوی دیگر تنها شانس کره ای ها برای تصاحب جایگاه نخست پیروزی بر ایران در دیدار فردا است.

برهمین اساس، آنان برای این بازی برنامه ویژه ای را تدارک دیده و سعی خواهند کرد با انواع و اقسام تدابیرتاکتیکی و تکنیکی بر رقیب غلبه و میدان را با برتری ترک کنند.

همچنین پرواضح است، هوادران قرمز پوش کره ای صندلی از سکوهای ورزشگاه جام جهانی شان را خالی نخواهند گذاشت تا با تشویق های ممتد و ایجاد سرو صدای فراوان برکادر فنی و ملی پوشان کشورمان فشار بسیار زیادی وارد کرده و به تیم شان در کسب پیروزی احتمالی دراین دیدار کمک کنند.

مربیان کره و ایران چه گفتند؟

«پائولو بنتو» سرمربی تیم ملی کره جنوبی نیز در نشست مطبوعاتی این دیدار گفت: هر ۲ تیم مشکل دارند اما بدون شک بازی جذابی خواهد بود.

وی افزود: ایران با امتیاز صدر نشینی با ما روبه رو می شود و به تساوی راضی است اما ما فقط پیروزی می خواهیم.

بنتو پیش از این و هنگام دعوت بازیکنان به تازه ترین اردوی تیم ملی کره به منظور رویارویی با تیم ملی کشورمان نیز این سخنان را عنوان کرده و زنگ خطررا برای ایران به صدا در آورده بود.

سرمربی تیم ملی کره با اشاره به اینکه هدف اصلی آنان  کسب ۶  امتیاز در ۲ بازی باقیمانده   مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی است، گفته بود: صعود ما به جام جهانی قطعی است اما جاه طلبی ما تمام نشده است. کره برای اول شدن دراین گروه رقابت می کند.

وی تاکید کرد: می خواهیم در ۲ بازی باقیمانده به بهترین شکل هر ۶ امتیاز را کسب کرده و به عنوان تیم اول راهی جام جهانی شویم.

با این تفاسیر، کاملا مشخص است هدف اصلی کره ای ها دراین دیدار فقط و فقط پیروزی بر ایران است و کاملا آشکار است که از هیچ کوششی در این خصوص فروگذار نخواهند کرد.

اما درسوی دیگر این میدان، «دراگان اسکوچیچ» وشاگردانش قرار دارند  آنان تا این لحظه در جریان این رقابت ها از فرصت هایی که داشته اند به نحو مطلوب بهره برداری کرده اند بنابراین به ارائه بازی انتحاری در دیدار فردا نیازی ندارند.

آنان تا به این هفته با هوشمندی و درایت به آنچه که می خواستند رسیدند  و بدون آنکه دنبال ماجراجویی باشند با حفظ  جایگاه قابل احترام تیم ملی کره در جهان فوتبال به فکر کسب نتیجه دراین دیدار هستند.

بی شک اسکو، نکاتی که لازم است ملی پوشان دراین دیدار به آن توجه کنند را خاطر نشان کرده و دستورات لازم برای اجرا در زمین را به آنان داده است.

او همچنین برخلاف همتای کره ای خود معتقد است تیمش هیچ مشکلی ندارد و برای بازی برابر کره آماده است.

این مربی کروات دیروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه دیدار ایران و کره همیشه جذاب و دیدنی بوده است، افزود: بازی فردا هم به طور حتم اینگونه خواهد بود با این حال او این بازی را ساده نمی داند.

ملی پوشان ایران که پیش از شروع سال جدید وارد اینچئون شدند پس از پشت سر گذاشتن قرنطینه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، بار دیگر تمرینات آماده سازی خود پی گیری کرده و برای بازی فردا آماده شده اند.

تیم های ملی ایران و کره جنوبی امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران درورزشگاه جام جهانی سئول با یکدیگر دیدار می کنند.

تیم های عراق،لبنان، امارات و سوریه دیگر تیم های حاضر دراین گروه هستند.

شاگردان اسکوچیچ در آخرین دیدارنهم فروردین ماه در مشهد با لبنان دیدار می کنند و کره ای ها در میهمان امارات خواهند بود.

۲۵۳۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =