اعتبار حل مشکل ۱۵ روستای محروم از آب شرب خوی از محل تنش آبی کشور تامین شده است

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۵ روستای محروم از آب شهرستان خوی از حوزه بودجه محل تنش آبی کشور تامین بودجه شده و مشکل آب شرب آنها امسال مرتفع شده و از آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اتابک جعفری در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی خوی با اشاره به اولویت ساخت مخازن آب شرب در این شهرستان افزود: ساخت این‌مخازن در اولویت است امسال یک مخزن ۵هزار مترمکعبی و دو مخزن ۱۰هزار مترمکعبی دیگر طی سالهای اینده در خوی می سازیم.
وی اضافه کرد: ۱۵ روستای محروم از آب شهرستان خوی از حوزه بودجه محل تنش آبی کشور تامین بودجه شده و مشکل آب شرب آنها امسال مرتفع شده و از آب آشامیدنی برخوردار می شوند.
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور حل معضل فاضلاب شهرک ولیعصر را از دیگر مصوبات سفر خود به خوی اعلام کرده و گفت: این مطالبه به حق مردم شهرک که سالها زمین مانده بود و خاسته نماینده محترم خوی نیز بود، با تخصیص اعتبار ۵۰میلیارد ریالی انجام می شود.
جعفری در بخش دیگر صحبت های خود به اختصاص مبلغ برای آب و فاضلاب شهرهای اقماری خوی نیز پرداخت و گفت:مبلغ ۳۰میلیارد ریال برای فاضلاب شهر دیزج دیز و مبلغ ۵۰میلیارد ریال برای فاضلاب شهر قطور اختصاص می یابد.
وی افزود: حل بحث فاضلاب روستای ولدیان و آب شرب روستای شیوان کندی و نهر روستای پارچی نیز در دستور کار شرکت آب فاضلاب قرار گرفت.
در این جلسه نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرستان گفت: دیدار سه باره با وزیر نیرو دولت جدید و دیدارهای چندین باره با وزیر قبلی، نشان از جدیدت بنده برای حل این بحران در حوزه آب شرب و آب روستایی و صنعتی شهرستان بوده و به کمک دولت این معضل راحل می کنیم.
عادل نجف زاده دیگر معضل خوی را عدم برخورداری قاطبه مردم از فاضلاب شهری عنوان کرده و افزود: تاکنون ۵۶درصد خانه های شهر خوی دارای فاضلاب شهری بوده و اغلب مناطق ومخصوصا حاشیه های شهر از فاضلاب بی بهره هستند.
وی به ۳۰ روستای فاقد آب اشامیدنی شهرستان خوی اشاره داشته و بیان کرد: در شان خوی به عنوان دومین شهر استان آذربایجان غربی این تعداد روستای بی بهره از آب سالم نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تامین آب شرب خوی از حقآبه سدآغ چای را از دولت و وزیر نیرو مطالبه کرده وبه جد پیگیر آن هستم و همچنین در کنار آن، سدالند مطالعاتش آغاز شده و درخردادماه پایان می یابد و اجرایی کردن ساخت این سد را به مردم این شهرستان قول داده ام.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =