جنازه کدام ملیت‌ها و اقوام غیر روس از اوکراین باز می‌گردد؟

گزارش های محلی از کشورهای آسیای میانه از جمله تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان نشان می دهد اجساد اقوام آسیای مرکزی در میان کسانی که با ارتش روسیه در اوکراین کشته شدند به این کشورها بازگشته است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت دیپلمات هندوستان  رسانه‌های منطقه‌ای شروع به گزارش در مورد بازگرداندن اجساد کرده‌اند، مردانی که در آسیای مرکزی متولد شده‌اند و طی سال‌ها تابعیت روسیه را گرفته و در نهایت در اوکراین مردند.
قرقیزستان و تاجیکستان اخیراً از کشته شدن اقوام آسیای میانه در اوکراین خبر دادند. طبق گزارش‌ها، اجساد کشته‌شدگان در اوکراین در ماه مارس برای دفن به روستاهای بومی خود بازگردانده شدند .

از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، صدها هزار نفر از مردم آسیای مرکزی تابعیت روسیه را به دست آورده اند، اگرچه ارقام دقیق در دست نیست. به عنوان مثال، در سال 2018 مقامات قرقیزستان ادعا کردند که از زمان استقلال بیش از نیم میلیون قرقیز تابعیت روسیه را به دست آورده اند.

تعداد دقیق اقوام آسیای مرکزی که در ارتش روسیه خدمت می کنند و همچنین تعداد دقیق کشته شدگان در درگیری اوکراین تاکنون مشخص نیست. مقامات روسیه در اوایل ماه مارس گفتند که کمتر از 500 پرسنل روسی کشته شده اند. مقامات ناتو گفته اند که مجموع آنها چیزی بین 7000 تا 14000 است. با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن مهاجران آسیای مرکزی به جنگ در ازای دریافت دستمزد و وعده‌های شهروندی روسیه، به نظر می‌رسد حداقل تعدادی از آسیای میانه در میان کشته‌شدگان هستند، و ممکن است تعداد بیشتری از آنها در راه باشند.


در آن زمان، مقامات خاطرنشان کردند که سرعت تقاضای شهروندی روسیه توسط قرقیزها به دلیل پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا کاهش یافته است، که روند مهاجرت کاری به روسیه را ساده کرده است. در همین حال، به نظر می رسد که تعداد تاجیک هایی که در سال های اخیر به دنبال شهروندی روسیه هستند، افزایش یافته است. تنها در سال 2021، مقامات روسیه گفتند که بیش از 100000 تاجیک هستنددر مقایسه با حدود 30000 تابعیت روسیه در سال 2016 را دریافت کردند .

در همین حال، همانطور که وود و خاشیموف گزارش کرده‌اند، مهاجران هنوز در روسیه  فشار  برای پیوستن به جنگ از طریق تلاش‌های مختلف سربازگیری را احساس کنند، از چادری که در متروی مسکو نصب شده و  تبلیغات «ارتش داوطلبانه جمهوری خلق دونتسک» روی آن دیده می شود  تا تماس‌های تلفنی مشکوک برای اعطای شهروندی سریع در ازای یک قرارداد انجام خدمات. البته مشخص نیست که آیا اینها واقعا اقدامات سازماندهی شده از سوی دولت روسیه است یا کلاهبرداران فرصت طلب این کارها را می کنند و یا چیزی ما بین این دو.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =