هنگامیکه دولت امریکا ملیونها دلار را در داخل مصر پخش می کند حتما می خواهد با آن چیزی را بسود منافع خود " خریداری " کند

فهمی هویدی در یادداشت اختصاصی خود برای خبر آنلاین نوشت: هنگامیکه دولت امریکا ملیونها دلار را در داخل مصر پخش می کند حتما می خواهد با آن چیزی را بسود منافع خود " خریداری " کند و یا از دستاوردهای انقلاب مصر چیزی را بسود برداشت نماید.

وی در ادامه افزود: قابل توجه اینکه وزیر همکاریهای بین المللی مصر اخیراً درباره فعالیتهای آژانس امریکایی توسعه به سفارت امریکا در قاهره اعتراض کرد و آنرا ناقض حاکمیت مصر دانست. در عین حال من نمی دانم نقش حکومت در نظارت بر مسیر  وهدفهای آن پولها که پس از انقلاب بر مصر سرازیر شده است چیست؟

این اندیشمند مصری معتقد است که این انقلاب اشتهای حکومت امریکا برای پشتیبانی از روند دمکراسی در مصر را باز نکرده است که بلافاصله ماهانه 8 ملیون دلار را در این زمینه هزینه کرده است. همچنین اطمینان ندارم که رابطه میان این پولها و افزایش ائتلافهایی که خود را به انقلاب وابسته دانستند وسپس چند دستگی ها و جناح بندیها میان ان ائتلافها ظهور کرد چگونه است؟ در عین حال آنچه را که می دانم اینست که : سازمانهای جامعه مدنی جایگاه وموقعیت خود را از واقع گرایی و پاکی موارد پولی خود که از جامعه جامعه مدنی که از آن پشتیبانی می کند بدست می آورد و شکست در این زمینه نمی تواند دریافت کمکهای بیگانگان را توجیه نماید.    

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

  

26151

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    چرند نگو باشه ؟ اینهمه مدرسه تو عراق ساختین برای رضای خدا ؟خوب هر کشوری وظیفش حفظ منافع خودشه .
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    به نظر من این مطلب چرند نیست.
  • اشکان IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۸
    0 0
    ایران برخلاف ایالات متحده از سرمایه خودش برای عراق و کشور های اسلامی خرج می کنه. ولی دولت آمریکا بخشی از پولی که شرکتهای نفتی و امنیتی هم پیمانش از عراق میدزدن رو خرج باج دادن به دوستانش در عراق کرده!