۰ نفر
۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
گرد و خاک با وزش باد شدید در پایتخت

ایسنا نوشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، وزش باد مؤثر سبب پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری کیفیت «قابل‌قبول» هوا در بیشتر مناطق پایتخت شده است و احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات درطی روز وجود دارد.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز دوشنبه (۸ فروردین ۱۴۰۱) وزش باد مؤثر سبب پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق شد.

همچنین افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد؛ هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

با تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت و با تداوم این روند تا صبح روز سه‌شنبه (۹ فروردین ۱۴۰۱) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

ازسوی دیگر افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۵۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت «قابل قبول» قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون نیز «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۱ است و کیفیت هوا در محدوده «قابل قبول» قرار دارد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =