جلالی: انتقاد به اسکوچیچ بی انصافی است

کارشناس فوتبال، معتقد است انتقاد به سرمربی تیم ملی، به خاطر یک باخت بی انصافی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مجید جلالی کارشناس فوتبال معتقد است نباید علیه اسکوچیچ تنها به دلیل باخت تیمش مقابل کره هجمه به راه انداخت. او انتقادات این روزها علیه سرمربی کروات تیم ملی فوتبال را غیر منصفانه می داند. به نظر جلالی، اسکوچیچ هنوز نمی داند  کدام مدافعان  برای جام جهانی مطمئن هستند.

بازی آخر تیم ملی فوتبال در انتخابی جام جهانی با لبنان را چطور می بینید؟

تیم ما در بازی رفت هم روز راحتی نداشت و تا دقایق  آخر به مشکل خورده بود . اما آن بازی تجربه خوبی برای تیم شد. البته بازی امروز مقابل لبنان در زمین خیلی خوبی برگزار می شود ،چرا که  بازیکنان به خاطر باخت مقابل کره راضی نیستند و بنابراین  ملی پوشان برای بازی خوب به زمین می روند تا برنده باشند.

به نظر شما تیم ایران با شکست لبنان به صدرجدول گروهش برمی گردد؟

من بعید می دانم که ایران با شکست لبنان با تغییر جایگاهش در جدول برمی گردد. به هر حال کره هم به این قضیه کاملا واقف است .

با این حساب نباید امیدوار به سید بهتر در قرعه کشی جام جهانی باشیم؟

ما نباید زیاد نگران سید بندی باشیم.به هر حال قرعه کشی است و باید ببینم چه گروهی نصیب ایران می شود.

باخت ایران به کره را چطور ارزیابی می کنید؟

بازی با کره چهار روز پیش بوده و تا امروز مدام درباره اش صحبت شده است. آن چیزی که موضوع اصلی است و در تیم مانده ، سرگردانی پست های خیلی کلیدی تیم است. یعنی دفاع کنار تیم که در مدت حضور اسکوچیچ  روی نیمکت، بیشترین تغییر را در دفاع راست و چپ تیم انجام داده اما هنوز به نفرات مطمئن نرسیده است. او شاید در این بازیها 7 بازیکن یا بیشتر را در این دو پست محک زده اما هنوز مدافعانش را پیدا نکرده است. به هر حال باید برای این مساله راه حل پیدا کند.

این مهم است که تا قبل از جام جهانی ترکیب اصلی تیم ما مشخص شود. البته در این بازیها 80 درصد ترکیب تیم مشخص است، حتی تعویض ها هم . معمولا ترکیب اصلی دست نمی خورد و حتی تعویض ها هم در 20 یا 10 دقیقه آخر انجام می شود.

بیشتر بخوانید

هری کین بهترین مهاجم جهان است

مهدوی‌کیا مهمان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

استارت شمسایی در تیم ملی فوتسال با تساوی

به نظر شما وقتی صادق محرمی محروم بود، بازیکنان آماده در لیگ  مثل صالح حردانی و رامین رضاییان، نباید به تیم دعوت می شدند؟

ما بازیکنانی مثل وریا غفوری،حردانی، رامین رضائیان یا حتی  دانیال اسماعیلی فر دفاع راست سپاهان بازیکنان خیلی خوبی بودند. اما ما که نزدیک به تیم نیستیم نمی دانیم مشکل آنها چه بود که از آنها استفاده نکردند. البته وریا غفوری از آمادگی به دور بود، اما رامین رضاییان هم آماده بود و هم تجربه جهانی دارد. آنها می توانستند گزینه خیلی خوبی باشند.

جلالی: انتقاد به اسکوچیچ بی انصافی است

عملکرد اسکوچیچ را چطور ارزیابی می کنید؟

نمی توانم بگویم خوب نبوده. هر کسی بگوید عملکرد اسکوچیچ خوب نبود، بی انصافی است. چرا که او در شرایط بغرنج مسئولیت تیم را قبول کرد و کار هم با هدایتش خوب پیش رفت و هجمه  علیه اش با یک باخت منطقی نیست. قرار نیست هر مربی خوبی تیمش درهمه بازیها برنده باشد، بلکه باید بداند بعداز هر باخت چطور تیمش را ریکاوری و جمع و جور کند تا برای مسابقه بعدی بلند شود و تیمش را به اوج انگیزه برساند. به هر حال همه مربیان چالش سخت دارند و مربی خوب می تواند خودش را ثابت کند.

به نظر شما اسکوچیچ خودش را اثبات کرده؟

من نظرات متفاوتی را درباره عملکرد او دیده ام و نمی توانم قضاوت کنم. آنهایی که از نزدیک با تیم زندگی کرده اند، سطح تسلط او را در تیم و ارتباطش با بازیکنان و بازیکنان با او، حتی کوچینگ در تمرینات را دیده اند. به هر حال ما  کوچینگ او را در مسابقات دیده ایم، اما بقیه پارامترهایی را که آنها ازنزدیک دیده اند را نمی دانیم.

اگر مربی که از 15 بازی، 14 بازی اش را ندیده بگیریم  و تنها یک باخت را معیار عملکرد او قرار دهیم منصفانه نیست. اما بعضی ها معتقدند تیم ایران گروه راحتی داشته و تنها کره حریف سختش بوده است.در حالی که در باز یهای بین المللی هر بازی می تواند سخت باشد، مثل لبنان که در بازی رفت  تیم ما را خیلی اذیت کرد.

251254

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =