اعلام آمادگی لوهانسک برای پیوستن به خاک روسیه

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهوری استقلال‌طلب لوهانسک در شرق اوکراین از آمادگی شهروندان این جمهوری برای پیوستن به خاک روسیه گفت.

 لئونید پساچنیک، رئیس جمهوری لوهانسک در مراسم نمادینی که آن را گرامیداشت یاد جان‌باختگان و مدافعان آزادی نام نهاده‌اند، گفت: مهمترین وظیفه امروز ساکنان جمهوری، تکمیل عملیات ویژه نظامی، آزادسازی سرزمین و رهایی ساکنان از دست فاشیسم است.

وی که در جمع خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی سخن می‌گفت، افزود: ساکنان لوهانسک در آینده با آزادی مطلق حق خواهند داشت که سرنوشت آینده خود را تعیین کنند.

لئونید پساچنیک به نقل از شهروندان روس‌تبار این جمهوری گفت: با اطمینان می‌گویم که نظر اکثریت شهروندان این جمهوری، پیوستن به روسیه است.

این همان چیزی است که ۸ سال پیش در شبه‌حزیره کریمه هم تکرار شد و در نهایت، پس از برگزاری همه‌پرسی در سال ۲۰۱۴ میلادی، این شبه‌جزیره راهبردی به خاک روسیه ملحق شد.

آنا ساروکا، معاون رئیس جمهوری و رئیس کمیته ویژه جمع‌آوری اسناد جنایات جنگی نیز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما ضمن بیان جزییات بیشتری از انگیزه پیوستن به خاک روسیه گفت: در ۸ سال گذشته، نئونازی‌های نژادپرست، رفتاری شبیه به حیوانات درنده با مردم روس‌تبار داشتند، و این یکی از انگیزه‌های مهمی است که مردم از دست آن‌ها نجات پیدا کنند.

خانم ساروکا افزود: حتی برخی آمریکایی‌ها که از نزدیک شاهد این رفتارهای غیرانسانی بودند به ما می‌گفتند چرا چنین شرایطی را تحمل می‌کنید.

وی با اشاره به تازه‌ترین اقدام نازی‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان گفت: همین دیروز خانواده‌ای متشکل از چندین زن و کودک با پرچم سفید در حال خارج شدن از گذرگاه امن بودند که توسط نازی‌ها هدف قرار گرفتند.

در گوشه‌ای از میدان مرکزی لوهانسک یادمان خبرنگاران کشته شده، در گوشه‌ای دیگر تصاویری از شهروندان جان‌باخته و در ورودی ساختمان دولت محلی، عکس نیروهایی که مدافعین آزادی می‌نامند، برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر بازدیدکنندگان و خبرنگاران خارجی قرار گرفته است.

مقامات این جمهوری می‌گویند‏، مراسم میدان لوهانسک به یاد صدها نفر از قربانیانی است که در ۸ سال گذشته بدست نئونازی‌ها کشته شده‌اند، هرچند دولت اوکراین این ادعا را رد کرده و می‌گوید غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =