۱۵ نفر
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده

اگر به دنیای جذاب انواع رنگ مو علاقه‌مند هستید، حتما برای شما هم این سوال بوجود آمده است که چگونه می‌توان موهای رنگ شده را سالم نگه داشت؟ 

چطور از موهای رنگ شده خود به خوبی مراقبت کنیم؟

در کنار زیبایی و جذابیتی که رنگ‌های شیمیایی برای موهای شما به ارمغان می‌آورند، در بسیاری از موارد باعث ایجاد آسیب‌های متعددی هم می‌شوند که با رعایت نکاتی باید از آنها پیشگیری کنید. در ادامه این گزارش که با توسط وبسایت دکتر فارمو (drpharmo.com) تهیه شده است، قصد داریم کاربردی‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده را توضیح دهیم.

موهای خود را کمتر بشویید

اولین روش مراقبت از رنگ مو این است که موی خود را کمتر بشویید، زیرا با شست و شوی بیشتر رنگ موی شما سریع‌تر محو می‌شود. اگر این نکته را به درستی رعایت کنید، همین راهکار می‌تواند برای شما بهترین و تاثیرگذارترین روش مراقبت از مو باشد. موی خود را فقط دو یا سه بار در هفته بشویید و در صورت چرب شدن مو، ریشه‌ها را با شامپوی خشک خیس کنید.

شتسشو با نرم کننده

اگر با نشُستن موی خود به صورت روزانه مشکل دارید و سالهاست که به این کار مشغول هستید، حداقل روش شستشوی خود را تغییر داده و با استفاده از شامپوهای ویژه‌ای که برای موهای رنگ شده تهیه شده‌اند و نرم کننده‌ها به موهایتان نرمی و درخشندگی و کیفیت بیفزایید و در عین حال رنگ موی جذاب خود را هم حفظ کنید.

انتخاب شامپوی مناسب

علت اینکه شامپوهای ویژه موهای رنگ شده تولید و به بازار ارائه شدند این بود که شامپوهای معمولی به علت داشتن ترکیبات شیمیایی قوی‌تر خیلی سریع رنگ مو را محو میکردند، فرمول‌هایی مانند شامپو L'Oréal Paris Elvive Color Protect در واقع برای محافظت از رنگ مو کار می‌کنند و به حفظ زیبایی و شادابی رنگ فانتری یا متالیک موی شما کمک می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت نیاز به شستشو، یک شامپو با سولفات کم انتخاب کنید، زیرا به از بین نرفتن رنگ از موهای شما کمک خواهد کرد.

نرم کننده و بازهم نرم کننده!

وقتی موهای خود را رنگ می‌کنیم، تارهای مو شکننده‌تر می‌شوند و این مسئله باعث می‌شود که رنگ مو سریع‌ترین از بین برود. بنابراین اجازه دهید روغن‌ها، کره‌ها، پلیمرهای حالت‌دهنده و سایر عناصر آب‌رسان که اغلب در دسته بندی نرم‌کننده‌های عالی و قوی قرار می‌گیرند، به شکل‌گیری یک سد محافظ کمک کرده و مانع از بین رفتن سریع رنگ موی شما شوند.

روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده

حفاظت از موی رنگ شده در برابر حرارت

یکی دیگر از مواردی که هنگام مراقبت از موی رنگ شده باید به آن توجه کرد، عدم استفاده مستقیم از وسایلی است که برای موی شما گرما و حرارت ایجاد می‌کنند؛ اگر برای حالت‌دهی به موها ناچار به استفاده از وسایل حرارتی مثل اتوی مو و سشوار هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع کار، موها را به اسپری یا سرم محافظ مو آغشته و با این روش، یک لایه محافظ روی ساقه مو ایجاد کنید. دز نظر داشته باشید که استفاده از این مواد تا حدودی از موهای شما در برابر حرارت محافظت می‌کنند و بهتر است تا جای ممکن برای حالت‌دادن به موها از وسایل حرارتی استفاده نکنید.

استفاده از ماسک موی خانگی

همانطور که در قسمت‌های بالاتر این گزارش ذکر کردیم، استفاده از نرم کننده‌ها به حفظ نرمی، کیفیت و شفافیت موی شما کمک می‌کنند. اگر دارای موهای رنگ شده هستید، استفاده از ماسک‌های مو را هم دست کم نگیرید. با 5 تا 10 دقیقه ماسک زدن و دو بار در هفته می‌توانید دوز فوق العاده ای از تغذیه شفابخش را به موهای خود اضافه کنید، علاوه بر این ماسک موی خانگی به ترمیم آسیب و افزایش درخشندگی مو کمک می‌کند و به طور طبیعی، رنگ را برای مدت طولانی‌تری، قوی نگه می‌دارد.

روش‌های مراقبت از موهای رنگ شده

خشک کردن موها در هوای آزاد

همان طور که می‌دانید استفاده از گرمای وسایل حرارتی مثل انواع سشوار، اتوهای صاف کننده و فر کننده علاوه براینکه باعث آسیب به موهای رنگ شده می‌شود، از بین رفتن رطوبت و رنگ درخشان مو را هم به خطر می‌اندازد. در این شرایط بهترین روش برای خشک کردن موی خیس رنگ شده، رها کردن آن در هوای آزاد است. اما اگر به ناچار مجبور به استفاده از وسایل خشک‌کن حرارتی هستید، حتما قبل از خشک کردن روی موی خود را با روغن‌های نرم کننده بپوشانید.

استفاده از فیلتر برای مو

یکی از دشمنان شماره یک رنگ‌های ماندگار و پررنگ مو، اشعه ماوراء بنفش خورشید است. حتی در زمستان که روزها تاریک به نظر می‌رسند، نور خورشید می‌تواند موهای شما را خراب کند. بنابراین استفاده از یک اسپری با فیلتر UV را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید و به خورشید نشان دهید که چه کسی رئیس است!

مراقبت از موی رنگ شده هنگام استفاده از استخر

داستان هایی را در مورد اینکه کلر موهای رنگ شده را به رنگ سبز لزج در می آورد را به خاطر دارید؟ کلر نه تنها می تواند رنگ موی شما را تغییر دهد (بدیهی است رنگ آن را سبز نمی کند)، بلکه می‌تواند به سرعت آن را محو کند. بنابراین اگر به استخر می‌روید، موهای خود را آماده کرده و لایه ای از نرم کننده را روی موهای خود بمالید تا یک سد محافظ در برابر آسیب های شیمیایی تشکیل شود.

عدم استفاده آب داغ

آب داغ برای هر نوع و هر جنس مویی مضر است و باعث می‌شود ریشه مو آسیب جدی ببیند؛ در اثر تماس با آب داغ فیلیکول‌ها از بین رفته و سلول ها و کلاژن های موجود هم سست و ضعیف می‌شوند و توانایی ساخت سلول‌های جوان را از دست می‌دهند. بنابراین برای شستشو همیشه از آب ولرم استفاده کنید.

تغذیه و رژیم غذایی مناسب

حفظ شرایطی در بدن مانند زیبایی، از درون شروع می شود، بنابراین موهای خود را از داخل به بیرون تغذیه کنید. رژیم غذایی سرشار از ماهی های چرب مانند سالمون، موهای شما را با اسیدهای چرب امگا 3 تغذیه کرده و آن‌ها را درخشان و قوی می‌کند. مواد غذایی و میوه ها و سبزیجاتی که حاوی منیزیم و پتاسیم و ویتامین هستند هم می‌توانند تغذیه مناسبی برای موها باشند. کافی است مقداری گردو به غذای خود اضافه کرده و مقداری ویتامین E دریافت کنید تا به خوبی به مراقبت از موهای خشک و شکننده خود کمکی کرده باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1617205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =