۱۸ نفر
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
بایدن برای بارزانی پیام فرستاد

ایسنا نوشت: منابع خبری گزارش دادند که رئیس اقلیم کردستان عراق، پیامی از رئیس جمهور آمریکا دریافت کرد که در آن بر حمایت آمریکا از عراق، منطقه و اقلیم کردستان تاکید شده است.

به گزارش شفق نیوز، بر اساس بیانیه صادره از ریاست اقلیم کردستان عراق، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، چهارشنبه با متیو تولر سفیر آمریکا در عراق دیدار کرد.

تولر در این دیدار پیامی از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به بارزانی ارائه کرد که در آن وی بر حمایت آمریکا از عراق و اقلیم کردستان تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره وضعیت سیاسی عراق، مراحل روند سیاسی و جلسات پارلمان عراق، شرایط اقلیم کردستان و روند انتخابات آتی در این اقلیم، روابط اربیل و بغداد و همچنین انتظارات درباره آینده روند سیاسی عراق گفت‌وگو کردند.

در ادامه‌ این دیدار که با حضور سرکنسول آمریکا در اربیل برگزار شد، طرفین بر لزوم وجود یک نظام حکومتی سالم بر اساس اطمینان و اشترک حقیقی و متعهد به اصول قانون اساسی اشتراک نظر داشتند و آن را تنها راه حصول آرامش و ثبات توصیف کردند.

طرفین در ادامه‌ی این گفتگو بر اهمیت ایجاد اطمینان و تفاهم مشترک میان طرف‌های عراقی برای گذار از این مرحله و حل مشکلات تأکید کردند.

گفتگوی جریان‌های سیاسی در مورد قانون انتخابات اقلیم کردستان، اهمیت اتحاد احزاب کردستان در بغداد، تلاش در جهت هماهنگی میان عراقی‌ها، اهمیت ادامه‌ی گفتگوهای اربیل- بغداد برای حل مشکلات، روابط اقلیم کردستان و عراق با کشورهای منطقه، وضعیت جنگ در اوکراین و تأثیر گفتگوهای وین در مورد پرونده‌ی هسته ای ایران، از دیگر محورهای این نشست بود.

۲۳۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1617289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =