پاشیدن اسپری فلفل به صورت دختران زشت و زننده بود

خبرورزشی نوشت: ستار همدانی هافبک اسبق تیم ملی گفت: امیدوارم با قرار گرفتن تیم ملی در یک گروه آسان شرایط برای صعود تیم فوتبال کشورمان به مرحله دوم جام جهانی فراهم شود.

ستار همدانی، بازیکن اسبق تیم‌های ملی و استقلال درباره شرایط تیم ملی پس از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی و قرعه کشی رقابتهای ۲۰۲۲ قطر، همچنین وضعیت تیم ملی، پاشیدن اسپری فلفل به صورت بانوان حاضر در مشهد و مسائل دیگر درباره تیم استقلال تهران اظهاراتی را مطرح کرد.

تیم ملی فوتبال مان با کمک امارات و پیروزی که این تیم روبروی کره جنوبی بدست آورد، در صدر گروه قرار گرفت. نظر شما در این باره چیست؟

به هر حال این هم جزو اتفاقات فوتبالی است گاهی شما خوب هستید ولی بد نتیجه می‌گیرید و گاهی بد هستید و خوب نتیجه می‌گیرید. مهم این است که شما "برنامه محور" باشید که متاسفانه فوتبال ما به طور کلی برنامه محور نیست. به همین دلیل بعضا دچار چنین مصیبت هایی می شود. اما همین که در گروه مان سرگروه شدیم یک پوئن مثبت برای اسکوچیچ به شمار می‌رود.

چطور؟

با توجه به اینکه خیلی‌ها از صعود تیم ملی به جام جهانی ناامید شده بودند، اسکوچیچ آمد و صعود مقتدرانه و راحتی به جام جهانی برای ما رقم زد.

به نظر شما در قرعه کشی جام جهانی بهتر است به کدام تیم ها از کدام قاره ها نخوریم؟

اغلب اوقات قرعه کشی تیم ملی ایران با تیم‌های اروپایی شرایط راحت تری را برایمان ایجاد می‌کند. چون تیم‌های آمریکای جنوبی یا آفریقایی قدرتی، جنگنده و پرخاشگرانه فوتبال بازی می‌کنند. من خودم مقابل مکزیک فوتبال بازی کرده ام و این را تجربه دارم که می‌گویم. آنها بلدند چطور با روح و روان بازیکنان حریف بازی کنند و چون بازیکنان ما به آن اندازه حرفه ای نیستند و از طرفی ما ایرانیها تا حدی احساسی هستیم ممکن است تحت تاثیر فوتبال پرخاشگرانه آنها، کارت زرد یا قرمز بگیریم و شرایط برایمان سخت شود.

به نظر شما تیم ملی باید با اسکوچیچ به جام جهانی برود یا نه؟

قطعاً باید با اسکوچیچ برود. به هر حال او زحمت کشیده و این حقش است که تیم ملی ایران را در جام جهانی هدایت کند. ما اگر به فکر استخدام یک مربی کاربلد و صاحب‌نام هستیم باید بعد از جام جهانی او را به خدمت بگیریم تا برای جام جهانی بعدی از ابتدا کار را در دست بگیرد ولی در این فرصت کم نه تنها کاری از پیش نمی‌بریم بلکه در حق اسکوچیچ هم بی انصافی کرده ایم.

پاشیدن اسپری فلفل به صورت دخترانی که می‌خواستند به استادیوم مشهد بروند را چطور تحلیل می‌کنید؟

صددرصد این موضوع را محکوم می‌کنم. چنین برخوردی با بانوان به هیچ عنوان درست نیست. ما باید به سمتی برویم که خانواده‌ها بتوانند به استادیوم بیایند. بانوان بخش بزرگی از جامعه ایران هستند. آنها هم حق دارند بیایند فوتبال را از نزدیک ببینند، لذت ببرند و قطعاً با حضور آنها هیجان در ورزشگاه هم بیشتر می‌شود. این رفتار با بانوان ایرانی به هیچ عنوان شایسته نبود. این بانوان فرقی با خانواده من و شما ندارند. آنها هم خواهران، دختران و مادران ما هستند. به نظر من کار زننده‌ای بود. البته باید از قبل برنامه‌ریزی درستی درباره اش صورت می‌گرفت اما همانطور که در ابتدای حرف‌هایم گفتم فوتبال ما برنامه محور نیست و گاهی چنین اتفاقات عجیبی در دل آن شکل می‌گیرد.

این اتفاق چه تبعات بین المللی برای فوتبال ما خواهد داشت؟

۱۰۰ درصد به ضرر ایران تمام می‌شود. این نوع حرمت‌شکنی در ارتباط با نیمی از جامعه ۸۵ میلیونی ایران انعکاس بین‌المللی خواهد داشت و همبه ضرر فوتبال ما خواهد بود. باید با خاطیان موضوع برخورد قطع شود.

از اوضاع و احوال استقلال خبر دارید؟

استقلال سال گذشته را با شرایط خوبی به پایان رساند و با اینکه این فاصله بین دو هفته بیست و سوم و بیست و چهارم به وجود آمده اما قطعاً فرهادمجیدی برنامه ریزی کرده تا تیمش آماده باشد. آرزوی قلبی من قهرمانی استقلال است.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1617295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =