درخواست جمهوری‌خواهان از دولت بایدن: به مذاکرات وین پایان دهید

ایسنا نوشت: گروهی از جمهوری‌خواهان در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نگرانی خود نسبت به تلاش بایدن برای احیای برجام را ابراز کردند.

دیلی کالر در گزارشی نوشت که نامه مذکور با پیش‌قدمی جیمز کومر، عضو ارشد کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا نوشته شده است. گلن گراتمن، عضو ارشد کمیته امنیت ملی و ویرجینیا فاکس، نماینده کارولینای شمالی و دیگر اعضای جمهوری‌خواه کمیته نظارت نیز کومر را در این نامه همراهی کرده‌اند.

جمهوری‌خواهان آمریکایی در این نامه نسبت به "تلاش بایدن جهت احیای توافق جامع اقدام مشترک" ابراز نگرانی کرده و عنوان کردند: "پول مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید برای کشوری که حامی تروریسم است خرج شود."

در این نامه آمده است: گزارش‌ها از مذاکرات جاری با ایران نگرانی‌هایی را بوجود آورده که چرا دولت می‌خواهد با کشوری که دشمن منافع آمریکایی است تعامل کند و دلارهای مالیات‌دهندگان را به این کشور بدهد.

جمهوری‌خواهان در این نامه از دولت این کشور خواستند تا به مذاکره با ایران پایان دهد.

آن‌ها همچنین مدعی شدند که مذاکرات با ایران جان آمریکایی‌ها و سایر مردم جهان را به خطر خواهد انداخت.

در ادامه این نامه آمده است: با اینکه رئیس‌جمهور ملزم است کنگره را به طور کامل و به موقع در جریان هرگونه ابتکار یا مذاکره با ایران درخصوص برنامه هسته‌ایش قرار دهد، ما سوالاتی درخصوص چرایی خارج شدن اعضای کلیدی مذاکره‌کننده از وزارت خارجه به دلیل راهبردهای مذاکراتی دولت داریم.

این نمایندگان جمهوری‌خواه در نامه‌اش خواستار ارائه اطلاعات درخصوص تلاش‌های بایدن برای احیای برجام و «راهبرد عدم اشاعه هسته‌ای کنونی» تا پیش از ششم آوریل ۲۰۲۲ شدند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1617315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    47 8
    موافقم گرچه از جمهوریخواهان امریکا متنفرم. مذاکره ای که قبلاً مذاکره شده نباید این قدر طول بکشه.
  • بابک DE ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    43 5
    خوب راست می گن بلاخره چیکار می خواید بکنید ؟ امریکا با خودش چند چنده ؟
  • حمید خان زند IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    90 65
    تمام سیاستهای آمریکاء دروغی بیش نیست انرژی هسته ایی ایران در پیشبرد علم و درمان بیماران است اما سرطانی به نام صهیونیسم و سعود در حال تخریب برجام هستند ایران با تحریم پیشرفت کرد برای مردمم خیلی سخت بود این دوران ، اگر مدیران لایقی در ایران کار می کردند هم اکنون ایران در اوج علم و صنعت بود پس فساد را از داخل باید شناسایی نمود کاری به آمریکاء ندارد .