۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۹

فارس نوشت:

امروز همایش دو روزه گفت‌وگوهای ملی سوریه با حضور گروه‌های و جریان‌های مختلف این کشور با هدف خروج از بحران، اصلاحات داخلی و مقابله با مداخلات خارجی برگزار می‌شود. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، گفت‌وگوهای ملی که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در آخرین سخنرانی خود در دانشگاه دمشق وعده آن را داده بود، امروز برگزار می‌شود.

طبق اعلام کمیته ملی گفت‌وگوی فراگیر سوریه، اقشار مختلفی از جریان‌های سیاسی، حزبی، مستقل، معارض، دانشگاهی و فعالان جوان در این گفت‌وگوی دو روزه شرکت خواهند کرد.

جدول کاری این همایش شامل موارد ذیل است :

1- بررسی «نقش گفت‌وگوی ملی در حل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بحران کنونی سوریه و بررسی افق‌های آینده».

2- «اصلاح برخی مواد قانون اساسی از جمله بند هشتم آن با هدف ارائه آن به اولین جلسه پارلمان و بعید نبودن تهیه قانون اساسی جدید».

3- «بررسی طرح‌های قانون احزاب، قانون انتخابات و قانون مطبوعات».

قرار است این همایش دو روزه پیش از ظهر امروز به وقت دمشق آغاز شود. شرکت‌کنندگان ابتدای مراسم به احترام کشته‌شدگان در بحران اخیر یک دقیقه سکوت خواهند کرد و پس از آن فاروق الشرع معاون رئیس جمهوری سوریه سخنرانی خواهد کرد و پس از آن شرکت‌کنندگان جدول کاری را پی خواهند گرفت.

ناآرامی در سوریه از ماه مارس گذشته آغاز و جرقه آن با فعالیت گروهک‌های مسلح زده شد. در این مدت صدها نفر از مردم، نیروی امنیتی و پلیس و گروه‌های مسلح کشته شدند.51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =