آغاز به کارفعالیت مدارس درچهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه چهاردهم فروردین‌ماه بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در استان در سر کلاس درس حاضر شدند.

افشین امیریان روز یکشنبه افزود:با گذشت بیش از  ۲۵ ماه از شیوع ویروس کرونا،   در این مدت آموزش و تعلیم و تربیت با همکاری معلمان و دانش‌آموزان و اولیاء دانش‌آموزان تعطیل نشد و دانش‌آموزان با استفاده از بستر فضای مجازی آموزش دیدند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری و چهره به چهره اظهار داشت: آموزش مجازی به نظام تعلیم و  تربیت و دانش‌آموزان ضربه وارد کرد و منجر به افزایش اُفت تحصیلی، توسعه استفاده از فضای ناامن اینترنت برای دانش‌آموزان، برهم خوردن ساعات خواب و بیداری، کم تحرکی، چاقی و آسیب جدی به روحیه و سلامت روحی، ایجاد خستگی مفرط و تندخویی به دلیل تخلیه نشدن انرژی دانش‌آموزان، افزایش پرخاشگری در بین آنان شد.

وی گفت: با تصویب ستاد ملی کرونا و فروکش کردن شیوع کرونا فعالیت آموزشی مدارس از روز ۱۴ فروردین‌ماه به صورت حضوری امکان‌پذیر شد و همه مدارس در ۱۷ منطقه آموزشی استان به صورت صددرصدی پذیرای حضور دانش‌آموزان شدند.

امیریان از خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواست تا همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزان را راهی مدارس کنند.

وی گفت: همزمان با بازگشایی مدارس روند گندزدایی و ضدعفونی کردن مدارس و کلاس‌های درس در روزهای تعطیل و بازرسی میدانی از مدارس توسط کارشناسان بهداشت و آموزش و پرورش انجام شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تهویه مناسبت کلاس، ضدعفونی کردن کلاس‌های درس و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امید است که حضور دانش‌آموزان در مدارس استمرار داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموزانی که در مدارس حاضر نشوند غیبت غیرموجه است و معلمان و کارکنانی که غیبت داشته باشند به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

به گفته وی، استفاده از فضای شاد به عنون یک ابزار کمک آموزشی و مکمل است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =