۱ نفر
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
شیوع سرخک به آذربایجان‌غربی رسید

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۲ مورد بیمار مشکوک به سرخک شناسایی شده که هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، احسان ریخته گر در خصوص بیماری سرخک در استان با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری سرخک در استان گزارش نشده است، افزود: تنها دو مورد در شهرستان‌های ماکو و چایپاره مشکوک به بیماری سرخک شناسایی شده که نمونه آنها برای تأیید به آزمایشگاه مرجع ارسال شده و یک نمونه ارسال شده از شهرستان شاهین دژ نیز منفی و بیماری سرخک نبوده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شد، اما متأسفانه همزمان با این رویداد، در کشور همسایه افغانستان بیماری سرخک شایع شده است، اظهار کرد: در این راستا تمهیدات بهداشتی لازم در استان‌ها به خصوص آذربایجان غربی در حال انجام است.

ریخته گر با اشاره به احتمال شیوع این بیماری در استان‌های مرزی به دلیل تردد اتباع خارجی عنوان کرد: با توجه به شیوع این بیماری در کشور عراق تمهیدات ویژه در مرز تمرچین پیرانشهر انجام شده و تردد در این مرز تحت کنترل است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در مناطقی که محل تجمع تبعه غیر ایرانی است، پوشش واکسیناسیون ام ام آر فراهم شده و به صورت فعال واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1619248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =