بعضی از ما تجربه ترکیدن یکی از تایرهای خودرو هنگام حرکت در بزرگراه‌ها را داشته‌ایم، اما این اولین‌بار است که این لحظه توسط میشلن و با دوربینی پرسرعت ثبت می‌شود تا این اتفاق را به دقت نشان دهد.

محبوبه عمیدی: اگر تجربه ترکیدن تایر خودرو را مخصوصا در سرعت‌های بالا و بزرگراه‌ها داشته باشید، یا کنار ماشین‌های سنگینی که ناگهان تایرشان ترکیده رانندگی کرده باشید، می‌دانید تایری که تحت فشار از هم پاشیده، می‌تواند آسیب‌های جدی به خودرو وارد کند و تهدیدی بالقوه برای سرنشینان اتومبیل و خودروهایی باشد که دارند در کنار آن حرکت می‌کنند.

به گزارش آتوبلاگ، شرکت‌های میشلن و Branick Nitrogen که سازنده تلمبه‌های باد برای انواع تایر است، آزمونی را برای درک بهتر شرایط ایجاد شده و افزایش امنیت تایرها ترتیب دادند. آنها تایری را درون یک محفظه فلزی قرار دادند و با باد کردن مداوم آن شرایطی مشابه لحظه ترکیدن لاستیک را ایجاد کردند.

این لحظه که توسط دوربینی با دور بالا فیلمبرداری شده، به وضوح اتفاقی را در هنگام ترکیدن لاستیک رخ خواهد داد، نشان می‌دهد. از سوی دیگر از هم پاشیدن تایرها هنگامی که دارند در فضای بسته گاراژ بیش از حد متعارف باد می‌شوند، اتفاق نادری نیست و همان‌طور که می‌بینید نتیجه آن، اگر رینگ از دو بخش جداگانه فلزی تشکیل شده باشد -اغلب در ماشین‌های سنگین- پرتاب دو گلوله انفجاری فلزی و ترکش‌هایی از جنس لاستیک به فضای اطراف است.

 

53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    این که لاستیک کامیونه مسلمان !
  • غلام CA ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    جالب بود