۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۰

ایسنا نوشت:

رئیس جمهوری بولیوی اعلام کرد که به نظر می‌رسد همتای ونزوئلایی‌اش سخت‌ترین دوران خود را سپری کرده و پس از عمل جراحی اخیرش برای خارج کردن یک تومور سرطانی، در حال بهبود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی که همپیمان نزدیک هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا محسوب می‌شود و چند روز پیش با وی در کاراکاس دیدار کرد، گفت: شرایط چاوز بسیار خوب است. چاوز به من گفت که شرایط بسیار سختی داشته اما اکنون این شرایط سخت را سپری کرده است و شرایطش تحت کنترل پزشکان است.

پیش از این غیبت چاوز به دلیل عمل جراحی در کوبا باعث بروز گمانه زنی‌های مختلفی در مورد آینده سیاسی وی شده بود.

این در حالی است که مخالفان بارها اعلام کرده بودند که خواستار شفاف سازی دولت در مورد وضعیت جسمانی چاوز هستند. مقامات دولت ونزوئلا اعلام کردند که وی در حال بهبود است.

چاوز نیز که به کشورش بازگشته هنوز اعلام نکرده به چه نوع بیماری سرطانی مبتلا است.

مورالس گفت که چاوز اکنون بسیار آرام است و شرایط جسمانی‌اش تقویت شده است. خوشحال هستم که چاوز را سلامت می‌بینم.

خوزه ویسنته رانخل، معاون رئیس جمهوری سابق ونزوئلا نیز گفت که چاوز نیازی به شیمی درمانی ندارد.

وی گفت: براساس اعلام پزشکان چاوز نیازی به شیمی درمانی ندارد.

بیماری هوگو چاوز باعث شده است شک و تردیدها در مورد اینکه آیا وی توانایی ادامه اداره‌ی ونزوئلا را خواهد داشت یا خیر و یا اینکه می‌تواند در انتخابات سال 2012 شرکت کند مطرح شده است.

معاون رئیس جمهوری سابق ونزوئلا افزود: چاوز بیمار است اما بیماری او جدی نیست. برخی گفته بودند که چاوز سرطان روده بزرگ دارد، اما این موضوع صحت ندارد و چاوز به شیمی درمانی نیز نیازی ندارد.

پیش از این یک منبع نزدیک به پزشکان چاوز به خبرگزاری رویترز گفته بود که رئیس جمهوری ونزوئلا سرطان روده بزرگ دارد و ممکن است به چند ماه شیمی درمانی نیاز داشته باشد.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =