دوقطبی موافقان و مخالفان اضافه شدن یکماه به سال تحصیلی

قرار بود به سال تحصیلی که در روزهای پایانی آن هستیم یک ماه اضافه شود که این طرح رد شد ولی نظرات مردم درباره آن خواندنی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد ملی مقابله با کرونا موافقت نکرد که یک ماه به سال تحصیلی کنونی اضافه شود ولی حرف و نقل این طرح، سر و صدای زیادی را در بین مردم به خصوص اولیای دانش آموزان بلند کرد. نظرخواهی از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین درباره افزایش سال تحصیلی نشان می دهد مردم درباره این موضوع مانند تقریبا همه موضوعاتی که امروزه به آن سر و کار داریم، دو نظر متفاوت دارند و به اصطلاح دوقطبی شده اند.

در گروه اول عده ای پا را در یک کفش کرده اند که باید به خاطر افت تحصیلی و کاهش سطح علمی دانش آموزان دست کم یک ماه به سال تحصیلی اضافه شود و در گروه مقابل، مرغ آنها یک پا دارد که الا و بلا باید سال تحصیلی در موعد همیشگی تمام شود و نباید سال را «کش بدهید».

در این بین، نظرات مخاطبانی که در ذیل این نظرخواهی کامنت گذاشته اند خواندنی است و از میان سطوری که آنها نوشته اند، مطالب کم و بیش دندانگیر و استدلالهای محکم و قابل توجهی دیده می شود.

یکی از مخالفان این طرح نوشته: دو ساله خوردن و خوابیدن و اضافه وزن پیدا کردن و روی مخ والدین بودن، بسه دیگه، یه ماه به جایی بر نمیخوره. کرونا هم بیخودی بهانه نکنن، اینا همه شون سیزده به در داشتن از سر و کول هم دیگه بالا میرفتن، از مسافرت و رستوران رفتن و تالار عروسی و ... هم هیچی کم نگذاشتن، نوبت به مدرسه میرسه کرونا هست؟

مخاطب دیگری که به خود «ضدحال» می گوید، پاسخ داده: من نمیدونم شماها این وسط چی میگید؟،معلم که صد درصد نیستی،بعید هم میدونم یک دانش آموز و پدر یا مادر باشی،اونوقت دقیقا نقش شما این وسط چیه که واسه ی یه عده کثیری تصمیم میگیری؟خوردن و خوابیدن دانش آموزان چه ارتباطی به تو و امثال تو داره؟

دیگری نوشته: تو کل ایران یه مدرسه پیدا کنید که سیستم سرمایشی درست و حسابی داشته باشه من کل تابستون بچه‌رو می‌فرستم مدرسه!

ایلیا جواب داده: مخالف باز شدن هستم چون هم گرمه و اینکه بازم پول الکی تو جیب مدارس میره واینکه نظم وبرنامه تو تابستون بهم میخوره تازه بعضی ها کلاس تابستونه باید برن وبعضی ها هم از کرونا میترسن پس بهتره سیستم آموزشی بهتر و ساده تر بشه نه اینکه الکی تو تابستون باز کنن

یک عده از مخاطبان هم که پیداست فرصت را برای بیان مشکلات صنفی خود مساعد دیده اند می گویند معلمان با این طرح مخالفند. یکی از این مخاطبان نوشته: به عنوان یک فرهنگی و ولی دانش آموز کاملا مخالفم چون تاثیر مثبت این افزایش یک ماهه در آ.پ دانش آموزان کم اما اثرات منفی مثل بهم خوردن نظم تابستان و افزایش مصرف انرژی و لزوم پرداخت حق التدریس اضافی به معلمان و...بسیار زیادست فراموش نشود هنوز حق التدریس ۲ماه بهمن و اسفند گذشته پرداخت نشده و رتبه بندی هم معلوم نیست کی اجرایی شود و از بیمه تکمیلی ایران هم خبری نیست.

مخاطب دیگری در پاسخ به او بلافاصله متذکر شده: نشد این معلمها یه بحثی را به حق التدریس و رتبه بندی و ... ربط ندن. آقا دانش آموزها عقب موندن، یه ماه از سه ماه تابستون که حقوق مفت میگیرین را بیاین درس بدین و غر نزنین. میشه؟

شهروند دیگری که پیداست از جامعه محترم فرهنگیان است، پشت همکار خود درآمده که: دانش آموز عقب نمونده ، حقوق این معلمانی بدبخت عقب مونده . اینا معلم نشدن که در راه خدا خدمت کنند ، همانطور که شما نیاز به حقوق برای ادامه زندگی دارید ، معلمان هم نیاز به پول دارن که از همین حق التدریس میاد . دانش آموز تو بی عرضس که نتونسته چیزی که وضیفشه رو تو دو سال که همه دنیا شرایط تحصیل یکی بوده انجام بده ، تقصیر معلم چیه ؟ مگه خود معلم چقدر حقوق میگیره . اصلا سه ماه رو هم بگیره نوش جونش. شما خیلی سنگ بچه‌تو به دلت میزنی که آی معلم نمیاد وای معلم فلان ، برو خصوصی بنویس که قشنگ معلماش بدون هیچ دردسری حقوقشونو هر ماه کامل میگیرن و استرس کرایه خونه و تحصیل بچه خودشو نداره . ببینیم باز هم از جیب پولت رفت میای اینجا غر بزنی یا نه.

مخاطبی که نام حسینعلی را برای خود اعلام کرده می گوید: من موافقم چون به سطح سواد بچه ها و کم شدن زحمت خانواده ها و به آرامش روان معلمین گرامی کمک شایانی خواهد کرد.

ظاهرا پرونده مساله اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی بسته شده ولی این موضوع هم محملی برای بیان برخی مسایل شده که شاید در جامعه کمتر مجال بروز دارند.

بیشتر بخوانید:

در اولین هفته تحصیلی سال چند درصد دانش‌آموزان غایب بودند؟

رابطه مخدوش شده والدین با دانش‌آموزان در آموزش مجازی

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1619963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =