مچ‌اندازی گل‌محمدی و رحمتی در آزادی

دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی، امروز برگزار می‌شود.

امیررضا احمدی؛ دیدار تیم های پرسپولیس و آلومینیوم اراک، در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، از ساعت۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود تا سوت آغاز این بازی با ۲۴ ساعت تاخیر، دمیده شود.

این در حالی است که دو تیم، پیش از این در لیگ برتر دو بار در فصل جاری به مصاف یکدیگر رفته اند که در نیم فصل اول و در هفته سوم، آلومینیوم با یک گل برنده شد و در دور برگشت، در هفته هجدهم شاگردان گل محمدی با دو گل مقابل حریف پیروز شدند. البته شرایط آن ها در لیگ، فاصله زیادی با یکدیگر دارد که پرسپولیس با ۵۰ امتیاز، روی پله دوم ایستاده و آلومینیوم با ۳۰ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفته. با این وجود، جام حذفی بار دیگر این دو تیم را به یکدیگر رسانده تا سومین پرده از دوئل آن ها، در ورزشگاه آزادی به روی پرده برود.

این بازی، قرار بود روز شنبه برگزار شود که به علت آلودگی هوا به یکشنبه موکول شد.

قضاوت این بازی، برعهده سید وحید کاظمی است و علیرضا ایلدروم، محمد راهی و علی بای او را در این بازی همراهی می کنند.

مچ‌اندازی گل‌محمدی و رحمتی در آزادی

پرسپولیس؛ فصل خزان قرمزها سر رسیده یا ورق بر می گردد؟

پرسپولیس در این فصل عملکردی سینوسی داشته است و نتوانسته آنطور که باید، انتظارات هوادارانش را برآورده کند. سرخ پوشان اگر چه با ۵۰ امتیاز در رده دوم جدول هستند و از حیث آماری، عملکرد بسیار خوبی داشته اند اما درخشش منحصر به فرد آن ها در شش فصل گذشته که با یک نایب قهرمانی و گلات قهرمانی همراه بود، باعث شده تا کوچک ترین لغزشی از این تیم دلهره هوادارانش را به دنبال داشته باشد. قرمزها در این فصل با حذف از آسیا، نمی توانند رویاهایشان در آن مسابقات را دنبال کنند و از طرفی شکست در سوپرجام مقابل فولاد، و فاصله ۶ امتیازی با استقلال در لیگ برتر باعث شده تا جام حذفی برایشان در دسترس ترین جام این فصل باشد و آن ها تلاش کنند با استفاده از شانس خود در این مسابقات، یک جام را به ویترین خود ببرند، در غیر این صورت پرسپولیس پس از سال ها کسب قهرمانی در لیگ برتر، و درخشش در دیگر مسابقات، در این فصل دستش از جام کوتاه خواهد ماند.

شاگردان گل محمدی در این رقابت ها ویستا توربین و ذوب آهن را کنار زدند تا به این مرحله برسند و به مصاف شاگردان مهدی رحمتی بروند. آخرین قهرمانی قرمزها در این مسابقات هم به فصل ۹۷-۹۸ بر می گردد که آن ها در فینال مقابل داماش به برتری رسیدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

مچ‌اندازی گل‌محمدی و رحمتی در آزادی

آلومینیوم اراک؛ رحمتی به دنبال شگفتی سازی

شاگردان مهدی رحمتی در لیگ برتر یک برد و یک باخت مقابل پرسپولیس در کارنامه دارند و با قرار گرفتن در رده دهم لیگ، شانسی برای حضور در بالای جدول ندارند اما جام حذفی، می تواند به مثابه یک میان بر خوب برای رسیدن به جام و آسیا باشد. به خصوص آنکه این مسابقات لقب جام شگفتی ها را یدک می کشد و رحمتی می تواند با کنار زند یحیی و رسیدن به فینال تا قهرمانی، اولین جام دوران مربی گری اش را به خانه ببرد. نماینده اراک در این رقابت ها، با برتری مقابل فجر سپاسی و سپاهان به ایستگاه قرمز پرسپولیس رسیده تا حالا در مسیر یک شگفتی بزرگ باشد.

آلومینیوم فصل بیست و یکم لیگ را با هدایت رسول خطیبی آغاز کرد و در هفته های نخست، در صدر جدول ایستاده بود اما با گذشت چند هفته در سراشیبی قرار گرفت تا نهایتا رحمتی جایگزین خطیبی شود.

کابوس مربیان آبی برای قرمزها ادامه دارد؟

نکته جالب در این بازی، تقابل رحمتی با پرسپولیس، به عنوان ششمین مربی استقلالی در فصل جاری است. قرمزها تا کنون در لیگ برتر، مقابل پنج مربی استقلالی قرار گرفته اند که حاصل آن از دست رفتن ۱۶ امتیاز بوده که هر کدام به نوعی، ترمز گل محمدی را کشیده و به صدرنشینی استقلال کمک کرده اند تا پرسپولیس از کورس قهرمانی عقب بیفتد.

حالا رحمتی در جام حذفی، این شانس را دارد تا بار دیگر به عنوان یک مربی استقلالی، پرسپولیس را زمین گیر کند و از طرفی راه قهرمانی در جام حذفی را هم برای خود و هم برای پرسپولیس راحت تر کند.

امیر قلعه نویی، رضا عنایتی، علیرضا منصوریان، رسول خطیبی و داوود سید عباسی پنج مربی آبی پوش بودند که در لیگ برتر ۱۶ امتیاز از قرمزها گرفتند که سهم قلعه نویی و عنایتی ۴ امتیاز، منصوریان و خطیبی ۳ و سید عباسی ۲ امتیاز بوده است. گل محمدی در سوپرجام هم یک جام را به نکونام واگذار کرد تا ناکام بزرگ مقابل آبی ها باشد و امروز با انگیزه ای مضاعف، به دنبال برتری مقابل رقبای دیرینه باشد.

مچ‌اندازی گل‌محمدی و رحمتی در آزادی

گل محمدی محروم شد اما هست!

در حالی که ۴۸ ساعت قبل از سوت آغاز این بازی، یعنی در جمعه ۱۹ فروردین کمیته انضباطی حکم خاطیان دربی را اعلام کرد، و بر اساس آن، یحیی گل‌محمدی از همراهی تیمش در ۶ مسابقه محروم شد، محرومیت او ارتباطی به جام حذفی ندارد و سرمربی پرسپولیس می‌تواند در بازی امروز روی نیمکت تیمش بنشیند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =