فارس نوشت :

 محمدحسن قدیری ابیانیه کارشناس مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در ‌‌مکزیک به نامه ‌محمدرضا خاتمی خطاب به سردار سرلشکر جعفری اشاره کرد و با طعنه به وی‌ ‌اظهار داشت: حق با سخنان محمدرضا خاتمی درباره عدم دخالت سپاه در مسائل کشور است! چرا‌که از نظر آنها جرج سورس صهیونیست، اسرائیل، آمریکا و انگلیس باید در مسائل جمهوری اسلامی ایران دخالت آشکار داشته باشند و منابع مالی اعضا و جریانات مورد نظر آنها را تأمین کنند.

قدیری‌ابیانه با یادآوری اینکه محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب منحله مشارکت است که از بازیگران اصلی فتنه 88 بود، خاطرنشان کرد: حزب منحله مشارکت همان حزبی است که علیرغم شعار 8 ساله مردم‌سالاری جامعه مدنی و جمهوریت با وجود علم به شکست قطعی خود در انتخابات 88، "شعار ننگین و دروغ تقلب " در انتخابات را همصدا با دشمن سر دادند؛ حال آنکه از قبل به شکست خود در مقابل رقیب آگاه بودند‌ و این عمل آنها به نوعی کودتا علیه جمهوریت، ‌مدنیت و مردم‌سالاری در کشور بود.

 وی دامه داد: حزب مشارکت همان حزبی است که با تمام طیف‌های ضد‌انقلاب گره‌ خورد و به مشارکتی همه‌جانبه با ضدانقلاب اقدام کرد و به این وسیله نشان داد انتخاب نام مشارکت چه معنایی داشته است.

 این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که علت سخنان خاتمی با وجود اینکه خود یکی از بازیگران فتنه 88 بود، چه معنایی می‌تواند داشته باشد، پاسخ داد: چندی است که در محافل و رسانه‌های غرب، سخن از اشتباه نسبت به امیدواری به فتنه سبز می‌شود. استراتژیست‌ها و مسئولان اتاق فکر فتنه در آمریکا به این نتیجه رسیدند که فتنه سبز و بازیگران آن، مردگان سیاسی و عناصری بی‌تاثیر و فاقد توان حضور سیاسی برای مقابله و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، بنابراین به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر از دور ریختن دلار‌های خود به وسیله اعطای آن به فتنه‌گران جلوگیری کنند.

وی در ادامه سخنان خود سپاه را یکی از ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در اساسنامه قانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نهاد موظف به پاسداری از انقلاب اسلامی مردم ایران، مبارزه با ضدانقلاب و مقابله با تجزیه‌طلبان است و طبیعتاً سخنان اخیر سردار جعفری بر اساس همین وظیفه قانونی بوده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: قطعاً افرادی که در فتنه 88 و مسائل دیگر درگیر این‌گونه مسائل شدند، نه تنها نمی‌توانند نامزد انتخابات شوند بلکه باید دستگیر و به دلیل تلاش جهت کودتا و براندازی علیه نظام محاکمه شوند.

 قدیری‌ابیانه افزود: حمله به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خط‌مشی سازمان‌های جاسوسی غرب است و این را نیز به صراحت اعلام می‌کنند، زیرا سپاه به‌عنوان نیرویی برخواسته از متن مردم و متشکل از نیروهای فداکار و ایثارگر مسئولیت حفاظت از انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن و مقابله با ضدانقلاب را بر عهده دارد.

همچنین احمد علم الهدی نیز تصریح کرد امام(ره) هیچ‌گاه نفرمودند سپاه در عرصه سیاست دخالت نکند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به نامه توهین‌آمیز محمدرضا خاتمی به سردار جعفری اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی نظیر محمدرضا خاتمی از اول انقلاب همواره در مقاطع سیاسی خود از امام(ره) مایه گذاشتند و در حال حاضر نیز به سجیه باطله خود ادامه داده و با فتنه‌گری از امام(ره) و منویات ایشان به نفع خود سوء‌استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنده 3 سال پیش در جمع بسیجیان این موضوع را مطرح کردم که بسیج باید در عرصه سیاسی حضور داشته باشد که در همان زمان سید حسن خمینی به بنده تلفن کرده گفت: این سخن شما خلاف سخنان امام(ره) است. و آقای انصاری نیز همین مطلب را به بنده گفتند؛ که من نیز در همان زمان جوابشان را دادم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام(ره) فرموده‌اند: "نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه نباید در احزاب سیاسی و بحث انتخابات دخالت کنند " اما از بسیج نامی برده نشده است؛ امام(ره) در وصیت‌نامه خود اظهار می‌کنند: "فرزندان بسیجی من اجازه ندهید نااهل‌ها در انقلاب نفوذ کنند ".

 وی ادامه داد: چگونه می‌توان وارد سیاست نشد اما جلوی نااهل‌ها را گرفت؟ رسالت سپاه و بسیج پاسداری از انقلاب است و نمی‌توان بدون ورود به عرصه سیاست از نظام دفاع کرد؛ امام(ره) هیچ‌گاه نفرموده‌اند که سپاه در عرصه سیاست دخالت نکند بلکه ایشان فرمودند که در احزاب سیاسی و مقوله انتخابات وارد نشود و طرفدار کاندیدای خاصی نباشد و این موضوع در صحیفه امام(ره) موجود است.

 /27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    7 1
    سخنان امام را در جهت منافع خود تفسیر نکنید. در وصیت نامه ایشان آنچه فرموده مشخص و دقیق است. شما پاسدار انقلاب هستید و بايداز مردم حمایت کنید تا حفاظت از انقلاب را به عهده گیرند. پاسدارها باید نطر سیاسی داشته باشند چون هیچ انسانی بی نظر سیاسی فقط یک مصرف کننده است ولی ایجاد حزب سیاسی سپاه پاسداران و ورود با تجهیزات نظامی در فضایی که در آن فقط اندیشه ابزار است غیرعادلانه می باشد
  • علیرضا GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    4 1
    یعنی ما معنی نظامی رو نمی فهمیم. چرا حرفای امام را تحریف می کنید. وای بر شما...
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    4 1
    تحریف است، امام فرمودند سپاه نباید در سیاست دخالت کند.
  • ايراني IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    6 1
    اين جنابان با سواد مثل اينكه تا حالا وصيت نامه امام را نخوانده اند . در وصيت نامه امام كاملا واضح و صريح آمده كه نظاميان از دخالت در مسايل سياسي و طرفداري از حذبي خاص پرهيز كنند.
  • سینا از شیراز IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    6 1
    کارشناس محترم، توصیه می کنم یک بار دیگه وصیت نامه امام راحل را بخوانید.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    6 1
    آقا یک جلد وصیت نامه حضرت امام بدین خدمتشون ... اگه نمی تونه بخونه یکی برا ش بخونه ...