برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری

نشست هیئت اندیشه ورز با محوریت موضوع جهاد تبیین در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع هیئت اندیشه ورز و ارکان مجمع بسیج سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حکم جهاد زمانی ابلاغ می شود که حتما نیاز به حضور میدانی و یک ضرورتی باشد.

سردار علی محمد اکبری با اشاره به اهمیت بحث جهاد تبیین، آشناسازی نسل جوان با تاریخ معاصر و ضرورت های جامعه و ایجاد پیوند بین نسل های مختلف از اول انقلاب تا کنون را ضروری دانست و گفت: جهاد تبیین همانند تأکیدات دین مبین اسلام و بزرگان دینی، با زبان نرم و لین و با هدف اقناع سازی محقق می شود.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در جهاد تبیین باید حق را شناخت، حق را دید و حق را گفت و مداومت در گفتن و نوشتن حقایق ضروری است.

سردار اکبری تصریح کرد: در جهاد تبیین نباید وقت تعیین کنیم. مثل روایت عاشورا که زمان ندارد. ۱۴۰۰ سال جلوتر اتفاق افتاده و هنوز ادامه دارد و قطع نمی شود. جهاد تبیین هم همین گونه است و باید آمادگی مقابله با شبهات داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این نشست با بیان روایتی از معصومین پیرامون اهمیت ماه مبارک رمضان، گفت: کسب علم و دانش یکی از مهم ترین کارها برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر افزود: هیئت اندیشه ورز از مصادیق تلاش برای کسب علم و دانش و نهادینه کردن آن در جامعه به شمار می رود.

وی، جهاد تبیین را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: یکی از موضوعات جهاد تبیین در سال جاری باید با موضوع جمعیت و فرزندپروری باشد.

در این نشست اعضای هیئت اندیشه ورز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است؛ تدوین سند با موضوع جهاد تبیین توسط هیئت اندیشه ورز و ارکان مجمع بسیج سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام آغاز شده است که اولین نشست آن در ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =