حمایت روزنامه اصولگرا از طالبان: آنها حادثه مشهد را محکوم کردند

روزنامه جوان نوشت:طی روزهای گذشته فیلم‌هایی از زدن، کشتن، شکنجه شدن و تجاوز به مهاجران افغان منتشر شده که بسیاری از آن‌ها دروغ و بعضاً مربوط به مدت‌ها قبل است، اما برخی نیز صحت دارند و البته ذهن مردم افغانستان را نیز کاملاً مشوش ساخته‌اند.

پرواضح است که با فراری شدن بخشی از بدنه تربیت‌شده امریکا در افغانستان (نظیر مریم سما که رهبر جریان ایران‌ستیزی در مجلس افغانستان بود) و فرار آن‌ها به کشورهایی نظیر امارات متحده عربی و انتقال بخشی از آن‌ها به آلبانی اکنون گروه‌های رسانه‌ای مشترک ایرانی- افغان تحت امر امریکا به وجود آمده و با پمپاژ شایعات قصد جاری کردن خون دو ملت توسط یکدیگر را دارند و در این بحبوحه روزنامه جمهوری اسلامی و امثال او هم با آدرس غلط، حادثه تروریستی رخ‌داده در حرم را به طالبان نسبت می‌دهند! (در حالی که طالبان محکوم کرده و فرد ضارب، افکار داعشی داشته و داعش و طالبان شدیداً با یکدیگر در حال جنگ بوده‌اند و سخت‌ترین دشمنان یکدیگر در افغانستان هستند.)

همین چندی پیش بود که مریم سما در آلبانی به همراه ۵۰۰هزار دلار جعلی بازداشت شد. (به گفته پلیس آلبانی، مریم سما قصد داشته است این مقدار پول را به حساب «فضل محمود فضلی» از دولتمردان رژیم سابق افغانستان حواله کند. پیش از این پلیس آلبانی اعلام کرده بود از محل زندگی نظیفه ذکی، عضو دیگر مجلس سابق افغانستان نیز ۱۰۰هزار دلار کشف و ضبط کرده است.)
خاتمه سخن اینکه این موج شایعه‌سازی، در صورت عدم‌شناسایی و برخورد با عوامل آن، ممکن است منجر به ناامنی و شکاف‌های خطرناک اجتماعی در استان‌های تهران و خراسان رضوی گردد، لذا شرایط به گونه‌ای است که باید با اقدامات فوری جلوی هر گونه نشر اکاذیب و شایعه‌سازی گرفته شود و با عوامل درگیری و آزار و شکنجه مهاجران نیز برخورد قاطع صورت گیرد و اطلاع‌رسانی مناسب هم پس از آن انجام شود، (همان‌گونه که اگر تخلفی از این دست از سوی مهاجران صورت گیرد باید با فوریت با آن برخورد کرد).
برای خنثی‌سازی پروژه موج دوم شایعه‌سازی و نشر دروغ در فضای مجازی- علاوه بر موارد فوق- باید علمای مختلف افغان و ایرانی، (اعم از شیعه و سنی) نیز بیشتر فعال شوند و با پررنگ‌تر کردن فضای همدلی و تقریب و وحدت اسلامی، جلوی بروز بسیاری از مشکلات را بگیرند.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =