کیم دهمین سالگرد رهبری بر کره شمالی را جشن گرفت

ایسنا نوشت: کره‌شمالی امروز (دوشنبه) به مناسبت دهمین سالروز ریاست کیم جونگ اون بر حزب حاکم کارگران، مدیریت وی در حوزه توسعه تسلیحات اتمی را تحسین کرد، به دستاوردهای سیاسی وی بالید و از پرتره‌ها و نمایشگاه‌های جدید رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی زمانی که پس از مرگ کیم جونگ ایل، پدرش در دسامبر ۲۰۱۱ به عنوان فرمانده عالی ارتش معرفی شد، قدرت را در دست گرفت.

امروز دهمین سالی است که کیم جونگ اون به عنوان رئیس حزب حاکم و رهبر کره‌شمالی انتخاب شد. خاندان کیم در طول تاریخ کره‌شمالی بر این کشور تک حزبی حکومت کرده‌اند.

چویی ریونگ هائه، عضو هیات رئیسه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران و یکی از مقامات عالی‌رتبه در دوران اون روز یکشنبه در جریان سخنرانی در یکی از نشست‌های ملی، رهبر کره‌شمالی را به عنوان "یک متفکر و نظریه‌پرداز با استعداد، یک دولتمرد برجسته و یک فرمانده بی‌نظیر و بزرگ" تحسین کرد.

این رویدادها آغازگر یک هفته جشن و گرامیداشت هستند که شامل سالروز تولد ۱۱۰ سالگی کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره‌شمالی و پدربزرگ کیم جونگ اون در روز جمعه خواهد بود.

تصاویر ماهواره‌ای نشان داده‌اند که سربازان کره‌شمالی برای یک مانور نظامی که احتمالا طی چند روز آتی برگزار خواد شد، آماده می‌شوند. تحلیلگران نیز می‌گویند نشانه‌هایی وجود دارد دال بر اینکه کره‌شمالی ممکن است در این مراسم موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای خود را به نمایش بگذارد.

ساخت‌وسازهای جدید در پایگاه آزمایش هسته‌ای کره شمالی نیز که در تصاویر ماهواره‌ای مشخص شده است، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

چویی ریونگ هائه همچنین کیم جونگ اون را "یک میهن‌پرست بی‌همتا و یک مدافع بزرگ صلح" برای تبدیل کره‌شمالی "به یک قدرت نظامی تمام‌عیار مجهز به تمام ابزارهای فیزیکی قدرتمند برای دفاع از خود" توصیف کرد. رسانه‌های دولتی کره‌شمالی روز یکشنبه از یک پرتره رسمی جدید بی‌سابقه از کیم جونگ اون رونمایی کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =