سامانه متقاضیان کار و اشتغال در کرمانشاه ایجاد می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: سامانه متقاضیان کار و اشتغال برای افراد جویای کار در استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کرمانشاه؛ بهمن امیری مقدم، عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان، با اعلام اینکه سامانه متقاضیان کار و اشتغال در استان ایجاد می شود، گفت: افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام خواهند کرد و از این پس طرح های اشتغالزا در هر حوزه ای از کشاورزی و صنعت گرفته تا گردشگری و... که در استان اجرا شود، 70 درصد نیروی کار مورد نیاز این طرح ها باید از ثبت نام شوندگان در این سامانه تامین شود.

وی همچنین بر تسریع در تدوین اطلس سرمایه گذاری و سند اشتغال استان تاکید کرد و گفت: رفع موانع و تسهیل در صدور مجوزها هم باید در اولویت دستگاه ها قرار گیرد و موانع فرا روی سرماهی گذاران برطرف شود.

وی به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین هم اشاره کرد و گفت: همه ما مدیران باید در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم و در این بین مسئولیت دستگاه های مرتبط با حوزه کاری شرکت های دانش بنیان سنگین تر است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم حمایت و بسترسازی از سوی پارک علم و فناوری استان برای توسعه فعالیت شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور، گفت: باید از این شرکت‌ها حمایت شود تا توانمند شده و رشد یافته و سپس در مجموعه هایی مانند شهرکهای صنعتی مستقر شوند و تولیداتشان را افزایش دهند. در این شهرکها واحدهای راکدی داریم که این شرکتها می توانند در این فضاها مستقر شوند.

وی افزود: اکنون نیز محصولات خوبی در شرکتهای تحت پوشش پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان تولید می شود که جای افتخار دارد و باید حمایت کنیم که این قبیل کارها توسعه یابد.

امیری مقدم با بیان اینکه در بخش کشاورزی عقب افتادگی هایی داریم که باید جبران شود، بر لزوم توسعه و تقویت شهرکهای کشاورزی در سال جاری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امسال چیزی به نام خام فروشی نباید در استان داشته باشیم، گفت: باید فرآوری در بخش معاون و برخی محصولات تولیدی را گسترش دهیم. بعنوان نمونه سنگ استان به صورت خام از استان خارج و در دیگر مناطق روی آن فراوری شده و ارزش افزوده بالایی ایجاد می شود که باید این کار در خود استان انجام شود و از این پس مجوز معادن باید همراه با فرآوری باشد.

وی بر تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه هم تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت علمی دانشگاه ها برای کمک به رفع مشکلات استان در بخش های مختلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه هر دانش آموز و دانشجو در استان باید یک مهارت داشته باشد، گفت: این امر به اشتغال آنان کمک زیادی می کند و دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کنند.

امیری مقدم در ادامه بر سکونت فرمانداران و مدیران شهرستانی در شهرستان محل خدمتشان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پس از ماه مبارک رمضان بازدیدهای شهرستانی را خواهیم داشت، گفت: فرمانداران از هم اکنون باید مسائل و مشکلات شهرستان را احصاء و اعلام کنند تا در این سفرها مورد بررسی قرار گرفته و این سفرها تاثیرگذار باشد.

وی همچنین بر تهیه کلیپ یا سرودی مختص هر شهرستان که معرف ظرفیت ها و توانمندیهای شهرستان باشد، تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه به دیدارش در نوروز امسال با تولیت آستان قدس رضوی هم اشاره کرد و گفت: در این دیدار در خصوص سرمایه گذاری آستان در استان مواردی مطرح شد که قول مساعد دادند و باید زمینه های سرمایه گذاری را معرفی کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =