آغاز اجرای طرح تشدید کنترل ترازوها و پایش استاندارد کالا در البرز

 سرپرست اداره کل استاندارد البرز از اجرای طرح تشدید نظارت بر ترازوهای مراکز صنفی با اولویت مواد غذایی در بازار مصرف استان با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «امیر هوشنگ قاسمی» ضمن تقدیر از اصناف مؤمن، اخلاق گرا و با انصاف البرز که حقوق مصرف کنندگان را رعایت می‌کنند، گفت: با معدود کسبه متخلف که کم فروشی را پیشه کرده‌اند طبق ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.

وی افزود: در برنامه نظارت بازرسان از فروشگاه‌ها اگر ترازوی مغایر با استاندارد مشاهده شود از چرخه حذف می‌شود و صاحبان این فروشگاه‌ها ملزم به تعمیر یا تعویض ترازوی مشکل‌دار می‌باشند.

سرپرست اداره کل استاندارد البرز گفت: نظر به اهمیت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و احتمال کم‌فروشی وسایل توزین واحدهای صنفی به صورت مستمر مورد بازدید بازرسان قرار می‌گیرند. همچنین علاوه بر نظارت مستمر اداره کل استاندارد البرز بر بازار مصرف، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ناظران اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز در اقدامی مشترک در نظارت و پیشگیری از تخلفات صنفی به ویژه در بحث کم فروشی و گرانفروشی در سطح استان حضوری فعال دارند.

قاسمی گفت: چنانچه آزمون وسایل توزین فروشگاه‌ها با استاندارد مطابقت داشته باشد، برچسب تاییدیه روی این وسایل الصاق می‌شود، در غیر این‌صورت با استناد به ماده‌ 10 قوانین سازمان ملی استاندارد ضمن جمع آوری ترازوهای فاقد استاندارد، متخلفان جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =