دستگاه برش لیزری در صنعت تابلوسازی چه کاربردی دارد؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از دستگاه برش لیزر در صنایع مختلف مانند پزشکی، خودروسازی، تابلوسازی و ... رایج شده است.

دستگاه برش لیزری امکان برش طرح‌های مختلف را در کیفیت زیاد و سرعت بالا فراهم کرده است؛ در نتیجه برای تولید تابلوهای خاص و زیبا روش تولید مناسبی است.

دستگاه برش لیزری برای تولید تابلو چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه برش لیزری روتک با استفاده از اشعه لیزر قابلیت‌های زیادی فراهم کرده است؛ بسیاری از تولیدات مانند حکاکی و برش انواع تابلوها با ورق های فلزی و غیرفلزی توسط این دستگاه انجام می‌شوند. انرژی لازم این دستگاه توسط گاز دی اکسید کربن تامین می‌شود و قدرت آن در دستگاه‌ها متفاوت است.

تنوع در اندازه‌های مختلف از 60 تا 180 سانتی متر باعث شده در فضاهای زیادی بتوان از این دستگاه استفاده کرد و مصرف‌کننده با توجه به نیاز خود نوع مناسب آن را تهیه کند.

برای تابلوسازان این دستگاه بخش زیادی از کار را آسان کرده است زیرا می‌تواند برش‌هایی بدون هیچگونه انحراف را با سرعت بسیار زیادی انجام دهد، به همین دلیل در صنعت تابلوسازی برای ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها، شرکت‌ها، متروها و دیگر مکان‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه های برش لیزری

دستگاه برش لیزری در تابلوسازی چه کاربردهایی دارد؟

با استفاده از دستگاه برش لیزری تابلوسازی می‌توان انواع تابلوهای چوبی، آهنی، پی وی سی، چرمی، مسی، پلاستیکی، شیشهای، ورق های و دیگر مواد را در کمترین زمان ممکن و به صورت منظم و باکیفیت برش داد.

در گذشته برای برش طرح‌ها و حروف حکاکی شده در انواع تابلوها باید از اره های برقی و یا دست و قیچی استفاده می‌کردند که زمان انجام برش در این روش‌ها بسیار طولانی بود و در پایان کار طرح‌ها موج دار شده و به تمیزی برش لیزر نبودند.

درحال حاضر می‌توان به کمک دستگاه‌های لیزر صنعتی روی انواع تابلوها با جنس های مختلف حروف را حکاکی کرد و سپس با استفاده از انواع دستگاه برش لیزر، نقش و نگارهای حکاکی شده را بدون هیچگونه موجی برش داد.

قابل ذکر است که استفاده از این دستگاه، بیشتر در تابلوهای پلکسی گلاس انجام می‌شود، برای برش لیزری این تابلوها ابتدا باید حروف را روی پلکسی گلاس حکاکی کرد و با Ledها نوردهی شود تا دستگاه برش لیزری تابلوسازی بتواند این حروف حک شده روی پلکسی را به طور دقیق برش دهد.

نوع دیگری از دستگاه های برش لیزری برای تابلوسازی وجود دارد که با استفاده از متریال های فلزی ساخته می شوند؛ دستگاه لیزر فایبر برای حکاکی و برش روی متریال های فلزی به کار می رود.

کاربرد تابلوسازی با دستگاه لیزر

نحوه کارکرد دستگاه برش لیزری برای تابلوسازی چگونه است؟

بعد از تهیه دستگاه مناسب با اندازه مشخص نوبت به وسایل مورد نیاز دیگر مانند کامپیوتر و نرم‌افزارهای مربوط به آن است. افراد تابلوساز باید با استفاده از نرمافزارهای خاص مانند اتوکد، انواع نقش و نگارها و حروف را روی تابلوهایی با انواع جنس‌های فلزی و غیر فلزی حکاکی و ترسیم کنند.

بعد از حکاکی حروف روی تابلوها، پردازشگر این دستگاه اقدام به برش این نقش و نگارها می کند و خیلی سریع و با دقت کامل برش ها را انجام می دهد.

دستگاه برش لیزری از چه اجزائی تشکیل شده است و هرکدام چگونه عمل می‌کنند؟

دستگاه برش لیزری از اجزای اصلی مانند تیوب لیزر، هد، دو آینه و... تشکیل شده است؛ هر کدام از این اجزا کار مشخص خود را انجام می‌دهند تا برش لیزری انجام شود.

بخش مهم دیگر در دستگاه همان طور که از اسم آن مشخص است، اشعه لیزر است که وظیفه تامین انرژی و تبدیل به گاز دی اکسید کربن را بر عهده دارد.

تیوب لیزر در دستگاه، اشعه لیزر را به عقب و جلو حرکت می‌دهد و انرژی دی‌اکسید کربن مورد نیاز دستگاه را به‌طور منظم شارژ می‌کند.

دو آینه درون دستگاه به صورت موازی قرار دارند که فرایند تابش لیزر و برگرداندن آن را انجام می‌دهند.

در این دستگاه دو آینه به طور موازی در روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که فرآیند تابش لیزر و برگرداندن آن را بر عهده دارند، این تابش توسط همان گاز دی اکسید کربن تامین شده از تیوب انجام می‌شود.

در نهایت به قسمتی می‌رسیم که هد درون دستگاه اشعه را به متریال (تابلو) می‌رساند و عملیات برش انجام می‌شود.

پمپ هوا، چیلر، صفحات آهنی و... قطعات دیگر موجود در دستگاه نیز وظیفه خود را انجام می‌دهند که دستگاه به درستی برش و حکاکی را انجام دهد.

نکته‌ای که درمورد دستگاه برش لیزر وجود دارد، انرژی لیزری است که توسط آن به صفحات تابلوها وارد می‌شود، دارای قدرت دو هزار وات است و می‌تواند همه چیز را ذوب کند.

خرید دستگاه برش لیزری چه شرایطی دارد؟

برای خرید دستگاه برش لیزر باید اطلاعاتی در مورد امکانات آن کسب کنید و با توجه به نوع نیاز و استفاده خود، دستگاه مناسب که اندازه استانداردی دارد را انتخاب و خرید کنید.

توجه کنید دستگاه‌های لیزر صنعتی وارداتی هستند پس از یک شرکت معتبر که خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد، خرید کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =