این کمیته چقدر فنی است؟

نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال با حضور اعضای جدید برگزار شد که حضور این افراد در کمیته فنی جای تعجب دارد.

زاوش محمدی:میرشاد ماجدی سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال که پس از عزل عزیزی خادم سکان هدایت فدراسیون فوتبال را برعهده گرفته در اقدامی عجیب کمیته فنی فوتبال را با حضور مرتضی محصص، ابراهیم قاسم پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت اللهی و علی‌اصغر مدیرروستا به عنوان اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی کرد.در اینکه ماجدی به دنبال بها دادن به فوتبال و تیم ملی است، شکی وجود ندارد اما افرادی که آنها را به عضویت کمیته فنی در آورده در سال‌های اخیر در کجای فوتبال ما بودند و چقدر با فوتبال روز آشنایی دارند؟

پرویز مظلومی و حمید استیلی بازیکنان به نام تیم ملی بودند اما در سالهای اخیر هرکدام نتایجی که با تیم‌هایی گرفته اند مشخص است و عملکردشان گویا.مرتضی محصص که یکی از مدرسین فدراسیون فوتبال محسوب می شود هم سال‌هاست از دنیای کار فنی به دور است و نادر عزت اللهی هم سال‌هاست از بندرانزلی بیرون نیامده و پسرش این روزها جور پدر را می کشد.یا ابراهیم قاسمپور . علی اصغر مدیرروستا.با همه احترامی که برای این پیشکسوتا قائل هستیم اما باید گفت که حضور آنها از لحاظ بار فنی که به روز نشده است چه کمکی را می تواند به فوتبال ملی بکند؟

کاش از روی دست آلمان‌ها کپی می کردیم

آلمان‌ها همیشه در فوتبال به بازی منظم و به قول رسانه‌ای‌ها به فوتبال ماشینی معروف بودند. آنها سال‌های سال چنین فوتبالی را بازی می کردند و همین موضوع باعث شده بود تا بعد از جام جهانی ۱۹۹۰ دیگر رنگ قهرمانی را به خود نبینند. ژرمن‌ها پس از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰، تصمیم گرفتند سبک فوتبال خود را تغییر دهند و با دعوت کردن از پپ گواردیولا و حضور این مربی سرشناس در بایرن مونیخ، سبک تیکی تاکای اسپانیایی را با فوتبال ماشینی خود تلفیق کردند و موفق شدند در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شوند. حضور گواردیولا در فوتبال آلمان همزمان شد با ظهور نسل طلایی مربیان آلمانی. توخل، یورگن کلوپ، ناگلزمن و ...

فوتبالی که پپ گواردیولا آن را وارد آلمان کرد توسط رالف رانگینگ سرمربی فعلی منچستر در سطوح مختلف تدریس شد و تیم‌ها و مربیان موظف شدند چنین سبک فوتبالی را در تیم‌های خود و حتی لیگ های پایین تر اعمال کنند. حضور یک مربی و اجرای سبک خاص او باعث شد آلمان هم به قهرمانی جهان برسد و تیم‌های آلمانی در لیگ قهرمانان اروپا نتایج درخشانی کسب کنند.

آقای ماجدی به دنبال تفکرهای جدید باش

گرچه مربیان جوان و جدید فوتبال ما هنوز نتوانسته‌اند توانایی کامل خود را نشان دهند اما از نتایج به دست آمده مشخص است که آنها فوتبال روز دنیا را می شناسند و می توانند به تیم ملی و همچنین تصمیمات بهتر رئیس فدراسیون کمک کنند. یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام، محرم نویدکیا ، مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان گزینه‌هایی هستند که می شود خیلی روی آنها حساب کرد.شکی وجود ندارد که با چنین نفراتی در کمیته فنی، می توان تعامل بهتری بین این افراد و سرمربی تیم ملی ایجاد کرد.طرفین می توانند نیازها و خواسته‌های خودشان را خیلی راحت تر مطرح کنند و همچنین از تجربیات یکدیگر بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    6 0
    سلام بالاخره دوستان ؛رفقا همه توقع دارند ولی انصافاً آقای ماجدی بیاد و توضیح بده که این افراد را براساس کدام شاخصه های فنی به عضویت کمیته فنی در آورده