۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
جزییات مرحله دوم کنکور دکتری ۱۴۰۱

فارس نوشت: مرحله دوم آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و سنجش عملی است و اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم، دهه سوم اردیبهشت منتشر می‌شود.

آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ روز جمعه ششم اسفندماه برگزار و کارنامه نتایج اولیه آن منتشر شده است.

داوطلبانی که براساس کارنامه اولیه، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید انتخاب رشته خود را انجام داده و مرحله دوم آزمون را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

مرحله دوم این آزمون شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی و سنجش عملی است و اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم، دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

مصاحبه و بررسی علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم به صورت حضوری انجام می‌شود و دانشگاه‌ها و موسسات مجری مقطع دکتری چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون و نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق سایت خود را به متقاضیان اعلام می‌کنند.

در صورت نیاز و همچنین تشخیص موسسه مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق سایت دانشگاه به اطلاع متقاضیان می رسد.

مرحله دوم آزمون در هر موسسه برای هر متقاضی یک بار انجام می‌شود و عدم مراجعه متقاضیان در این مرحله به منزله انصراف آنان است.

نمره مصاحبه بر اساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارسال می شود صورت خواهد گرفت، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند برای نمره مرحله دوم آزمون و همچنین طرح‌واره در رشته محل‌های پژوهش محور حد نصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش مکلف است در پذیرش نهایی این حدنصاب را اعمال کند.

دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم هستند و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش و عملی لحاظ می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تغییرات مهم کنکور از سال ۱۴۰۳

تاریخ اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری مشخص شد

233231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =