خطیب جمعه گلستان :  امر به معروف تعطیل شده و این همه گناه علنی انجام می شود

مهر نوشت :حجت الاسلام نورپور با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر به طور جدی در جامعه اجرایی شود.

امام جمعه بخش گلستان با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر به طور جدی در جامعه اجرایی شود.

حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش گلستان ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام ایتام و تکریم خیرین گفت: امام حسن مجتبی مجمع فضائل و کمالات است همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر فضیلت به صورت یک انسان مجسم می‌شد، آن، امام حسن (ع)، می‌شوید، آن حضرت در عبادت، شجاعت امام حسن (ع)، غیرت دینی، صبر، استقامت، حلم و بردباری، سخاوت و محروم نوازی زبانزد عام و خاص بود.

خطیب نماز جمعه بخش گلستان افزود: امام حسن (ع) هنگام نماز زیباترین لباس‌های خود را می‌پوشید و می‌فرمود: خداوند زیباست، زیبایی را دوست دارد و در قرآن فرمود هنگام رفتن به مسجد زینت خود برگیرید وقتی به سوی مسجد حرکت می‌کرد، به در مسجد که می‌رسید، سرش را بلند می‌کرد به آسمان و با خشوع مخصوص می‌فرمود: به لطف و کرمت از گناهانم بگذر ای خدای بزرگوار.

امام جمعه بخش گلستان خاطر نشان ساخت: امام حسن (ع) پناهگاه فقرا، ایتام و نیازمندان بود تا جایی که دو بار همه اموالش را بین محرومین خرج کرد و سه بار ثروتش را به دو نیم تقسیم کرد، نیمی را برای خود نگهداشت و نیم دیگر را بذل کرد. امید است مؤمنان همیشه بویژه در ماه مبارک رمضان که ماه احسان و نیکوکاری است به تأسی از آن امام بزرگوار، کمک به نیازمندان را فراموش نکنند.

نورپور با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه ارتشیان عزیز، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ارتش ما، یک ارتش مکتبی، مردمی، انقلابی و ولایی است و در کنار مردم و سایر نیروهای نظامی و انتظامی قرار دارد و در عرصه‌های مختلف به مردم و نظام خدمت می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: از حرکت زیبا و تأثیرگذار شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامگذاری ۱۹ ماه مبارک رمضان به عنوان روز نهج البلاغه تقدیر و تشکر می‌کنیم که این حرکت می‌تواند نهج البلاغه را از غربت خارج سازد. نهج البلاغه ای که تجلی مکتوب امیرمومنان است و در حقیقت شخصیت خطی و رسمی امیر مؤمنان است، علی (ع) در نهج البلاغه مجسم شده و خود را نشان داد، مطالعه نهج البلاغه انسان را با اسلام، قرآن، رسول اکرم (ص) و تاریخ زندگی حضرت علی بن ابیطالب (ع) آشنا می‌کند.

خطیب نماز جمعه بخش گلستان افزود: اگر نهج البلاغه به درستی به دنیا عرضه شود و در مجامع علمی تدریس شود، همه دنیا را در مقابل خویش به اعجاب وا می‌دارد، چرا که نهج البلاغه فوق کلام بشر و کلام خالق است.

خطیب جمعه گلستان :  امر به معروف تعطیل شده و این همه گناه علنی انجام می شود

بیشتر بخوانید :

امام جمعه بخش گلستان در پایان با تسلیت سالروز شهادت فقیه نامدار شیعه شهید ثانی و رحلت آیت الله شیخ محمدتقی بافقی، بیان داشت: آیت الله شیخ محمدتقی بافقی در تأسیس حوزه علمیه قم نقش مهمی داشت از مخالفان سرسخت رضاشاه بود و از آمران به معروف و ناهیان از منکر بود که در این راه توسط رضا شاه قلدر در حرم حضرت معصومه (س) مورد ضرب و شتم قرار گرفت و جرمش این بود که در تحویل سال ۱۳۰۷ همسر رضا شاه و جمعی از زنان دیگر با وضعیت زننده و بی حجاب در حرم حضرت معصومه (س) حضور پیدا می‌کنند و وی امر به معروف می‌کنند مع الأسف امروز امر به معروف تعطیل شده و این همه گناه علنی صورت می‌گیرد لذا ضروری است که امر به معروف و نهی از منکر به طور جدی در جامعه اجرایی شود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =