۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
شاخص آلودگی هوای خوزستان تا ۵۰۰ بالا رفت

ایرنا نوشت: وقوع مجدد پدیده گرد و غبار در خوزستان، هوای ۲ شهر را در شرایط خطرناک و ۲ شهر دیگر را در شرایط بسیار ناسالم قرار داد.

سامانه پایش کیفی هوای کشور ساعت ۱۷ امروز جمعه شاخص کیفی هوای شهرهای بندرامام را ۵۰۰ و ماهشهر ۴۴۶ در شرایط خطرناک اعلام کرد.
در همین زمان شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز ۲۶۳ و شادگان ۲۵۱ در شرایط بسیار ناسالم، شاخص کیفی هوای رامشیر ۱۹۵ در شرایط ناسالم برای همه گروه ها و شاخص کیفی هوای شهرهای دزفول ۱۰۷، سوسنگرد ۱۲۸ و شوشتر ۱۱۸ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.
هواشناسی خوزستان طی ۲ روز آینده احتمال وزش باد متوسط همراه با تندباد لحظه ای و وقوع گرد و خاک محلی و همرفتی در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان را پیش بینی کرده است.
خوزستان هفته گذشته نیز درگیر گرد و غبار بود و چهارشنبه پیش مدارس ابتدایی و پیش دبستانی‌ها در ۱۰ شهرستان تعطیل شد.
AQI شاخصی است که برای سنجش کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامت افراد داشته باشد.
این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آنها روبه رو شوند.
بر اساس این شاخص، از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.
در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند. همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند. شرایط بسیار ناسالم بیانگر هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.
شرایط هوای خطرناک نیز نشان‌دهنده وضعیت اضطراری هشدار بهداشتی است و همه افراد ممکن است دچار پیامدهای بهداشتی وخیم شوند.

بیشتر بخوانید:

سد سازی در ترکیه یا سوءمدیریت در کشور؛ چرا آسمان ایران تیره شد؟

توصیه‌های مهم بهداشتی در مواقع غبارآلود بودن هوا

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =