۲۲ نفر
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
زلنسکی: از غرب خسته شدم!

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد از اینکه رهبران غربی مکررا از او می‌خواهند لیست تسلیحات مورد نظرش را برای آنان بفرستد، خسته شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک گفت که اغلب از سوالات مکرری که رهبران غربی از او می‌پرسند، خسته و مستاصل می‌شود.

زلنسکی گفت: جواب دادن به سوالاتی که قبلا شنیده‌اید، جالب نیست!

او ادامه داد: وقتی بعضی از رهبران از من می‌پرسند که به چه سلاح‌هایی نیاز دارم، ابتدا چند لحظه نیاز دارم تا خودم را آرام کنم؛ چون پاسخ این سوال را یک هفته قبل به آن‌ها داده‌ام. انگار «روز گراندهاگ» است و من هم «بیل مری»!

اشاره زلنسکی به فیلم «روز گراندهاگ» است که در آن «بیل موری»، بازیگر آمریکایی هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شود، در می‌یابد که زمان به عقب برگشته و دوباره باید روز گذشته را زندگی کند و این برای او طاقت‌فرساست. زلنسکی استیصال خود از سوال‌های تکراری غرب را به سرگذشت بیل موری در این فیلم تشبیه کرد.

با این حال، او با امید دریافت تسلیحات از متحدان غربی، مجددا لیست سلاح‌های مورد نیاز خود را اعلام می‌کند. او به آتلانتیک گفت که حتی پیشنهاد داده است تا سه هواپیمای باری اوکراین را برای بارگیری و حمل این تجهیزات به اوکراین، به سوی کشورهای غربی بفرستد.

زلنسکی گفت: شما سلاح دارید... حال آیا می‌شود به ما سلاح بدهید؟!

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه به آتلانتیک گفت: به خودروی زرهی نیاز داریم، اما نه یک دستگاه در روز! به ۲۰۰ تا ۳۰۰ خودروی زرهی در روز نیاز داریم. این خودروها تاکسی شخصی من نیستند! سربازان ما به وسایل حمل‌ونقل نیاز دارند. پروازهایش هم فراهم است. می‌شود تمام این پروسه (انتقال تجهیزات نظامی از غرب به اوکراین) را برنامه‌ریزی کرد. تدارکات و پشتیبانی‌اش هم با ما.

او تایید کرد که ممکن است به دلیل ناتوانی رهبران سراسر جهان در فهم اضطرار دریافت این محموله‌ها برای اوکراین، ارسال این محموله‌ها منتفی شود.

این رئیس‌جمهوری ۴۴ ساله اوکراین گفت: (غربی‌ها) علیه ما نیستند. (مسئله فقط این است که) آن‌ها در شرایط دیگری زندگی می‌کنند. مادامی که آن‌ها والدین و فرزندان خود را از دست نداده‌اند، احساسی که ما داریم را نخواهند داشت.

اندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی تصریح کرد که همکاری با آمریکا مطلوب بوده و از تلاش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور قدردانی کرد، اما گفت که ارسال محموله‌های تسلیحاتی از سرعت کافی برای مقابله با حمله روسیه برخوردار نیست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مطلق IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 5
    جناب زلنسکی ایا هنوز متوجه نشدی که غرب از شما به اهدافش میرسد ؟ متاسفم
  • صادق IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    8 8
    اخر‌گندی‌زدی‌‌وجنگ‌راه‌انداختی‌‌به‌دیگران‌منت‌داری.هرکس‌خربزه‌خورد‌پای‌لرزش‌هم‌باشد.
  • سعید IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    10 6
    اگه راست میگی و تمام سلاح هاتو تقدیم کردی و نمیتونی واحد باشی ؟ خوب برگرد تو بغل شرق