۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
هریس سه برابر بایدن درآمد دارد

ایرنا نوشت: بر اساس اظهارنامه های مالیات بر درآمد که کاخ سفید منتشر کرده، درآمد کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا و همسرش در سال گذشته (۲۰۲۱)، تقریبا سه برابر درآمد جو و جیل بایدن رئیس جمهوری و همسرش بوده است.

به گزارش تارنمای بیزینس اینسایدر؛ مجموع درآمد سالانه بایدن و همسرش ۶۰۰ هزار دلار و درآمد هریس و همسرش یک میلیون و ۶۵۰ هزار دلار بوده است.

با توجه به آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، حقوق دریافتی او ۳۷۸ هزار و ۳۳۳ دلار بوده که اندکی کمتر از ۴۰۰ هزار دلار حقوق معمول دارنده این مقام بوده است.

جیل همسر او که به آموزش انگلیسی و نویسندگی اشتغال دارد، ۶۷ هزار و ۱۱۶ دلار درآمد کسب کرده است. این دو در مجموع ۱۵۰ هزار و ۴۳۹ دلار در واشنگتن دی سی و ۳۰ هزار و ۷۶۵ دلار در ایالت زادگاهشان دلاور، مالیات فدرال پرداخت کرده اند و در سال ۲۰۲۰ پیش از سکونت در کاخ سفید، درآمد مشابهی معادل ۶۰۷ هزار و ۳۳۶ داشته اند.

کامالا هریس و داگلاس امهوف همسرش نیز اعلام کرده اند که در سال ۲۰۲۱ مبلغ یک میلیون و ۶۵۰ هزار دلار درآمد داشته اند که بر خلاف خانواده بایدن بیشتر درآمدشان از منبعی به جز حقوقشان بوده است. هریس که ۴۵۲ هزار و ۶۶۴ دلار از شغل نویسندگی و ۳۱۹ هزار دلار از فروش ملک مشترک در سان فرانسیسکو کسب کرده، ۲۱۵ هزار و ۵۴۸ دلار از شغل معاونت رئیس جمهور درآمد داشته که او نیز به علت آغاز کار از ۲۰ ژانویه، اندکی کمتر از ۲۳۰ هزار و ۷۰۰ دلار حقوق معمول این شغل، دریافت کرده است.

داگ امهاف همسرش نیز ۱۶۴ هزار و ۷۴۰ دلار از تدریس در دانشکده حقوق جرج تاون و ۵۸۲ هزار و ۵۴۳ دلار از وکالت در شرکت های حقوقی به دست آورده که از هنگام آغاز به کار کامالا هریس در کاخ سفید، این شغل را ترک کرده است. این دو در مجموع ۵۲۳ هزار و ۳۷۱ دلار مالیات بر درامد فدرال پرداخت کرده اند.

کاخ سفید در بیانیه روز جمعه، اعلام کرد: رئیس جمهوری با انتشار پیشینه پرداخت مالیات بر درامد در ۲۴ سال گذشته به همراه این آمار، بار دیگر پایبندی خود را بر شفافیت در امور مالی در برابر شهروندان، نشان داده است.

دونالد ترامپ سلف او با خودداری از انتشار آمار پرداخت مالیات بردرآمد خود در دوره ۴ ساله اش، سنت چند ده ساله کاخ سفید را نقض کرد. نیویورک تایمز در ۲۰۲۰ به پیشینه ده ها ساله پرداخت مالیات ترامپ دست یافت که نشانی می داد مبلغ پرداختی او به عنوان مالیات بر درآمد فدرال در ۱۱ سال از ۱۸ سال بررسی شده توسط این روزنامه، صفر بوده است.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =